ראשי > Hamakor, ISOC-IL, LibreOffice, Uncategorized > מפגש פיתוח ראשון של עמותת המקור

מפגש פיתוח ראשון של עמותת המקור

לאחר כמה התכתבויות ברשימת התפוצה, מפגש הפיתוח הראשון של העמותה יצא לדרך (ותודה ללינוייט על האירוח).

למפגש הגיעו 12 איש, נוכחות יפה למפגש ראשון. לאחר סבב הכרות שגלש קצת לדיונים פה ושם, ניסינו לעבור לקבוצות עבודה. חלק מהאנשים הגיעו עם תוכנית מראש וחלק הצטרפו או אלתרו תוך כדי תנועה.

התכנון שלי למפגש היה לטפל בעניני אתר המראה שקצת נזנח לאחרונה וגם בכמה דברים שקשורים בליברה אופיס.

במהלך המפגש טיפלתי בשני אתרים מראה חדשים – oVirt ו-Kodi. הראשון עוד דורש תיאום מול הפרוייקט והשני נמצא כבר בתהליכי סנכרון (עדכון – אתר המראה זמין כאן: http://mirror.isoc.org.il/pub/kodi/)

מבחינת ליברה, הרצתי בניה של הגרסה כדי לבדוק את התיקון של #85767 והוא אכן נפתר לשביעות רצוני. התיקון עצמו בוצע בשני חלקים, הראשון שהוא גם הפשוט הועבר לגרסה 5.0.4 בעוד שהשני שדורש שינויים קצת יותר רציניים יכלל רק בגרסה 5.1.

במקביל ניסיתי (כמיטב יכולתי) להפנות את מאיה, סטודנטית שהגיע למפגש ורצתה להתעסק בליברה, למקורות כדי להבין מה קורה בקוד של ליברה. היא כבר התחילה להתכתב עם המפתחים של הפרוייקט דרך IRC, ואני מקווה שבקרוב היא גם תוכל לתרום קוד.

הצקתי קצת לירון כדי שיעבוד על התרגום של ליברה, ולקראת סוף המפגש גם תרמתי קצת תרגומים בעצמי (בעיקר אלה שהם fuzzy ודיי קלים לטיפול). התרגום נמצא כרגע על 75% ואני מקווה שנגיע לפחות ל-80% עבור גרסה 5.1 שצפויה לצאת בפברואר. מבחינת ההתחלה – מדובר בנקודת זמן טובה, הקפאת המחרוזות של התוכנה היא באמצע שבוע הבא, ובועד חודש גם יש הקפאת קוד (לוח הזמנים המלא כאן: https://wiki.documentfoundation.org/ReleasePlan/5.1).

בעקבות הערות של יניב על הגרסה העברית של העמוד הראשי בויקי של הפרוייקט, ערכתי אותו והעפתי את הקישורים הישנים ולא רלוונטים.

  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה