ראשי > Debian GNU/Linux > תשע שנים כמפתח דביאן

תשע שנים כמפתח דביאן

החודש עברו 9 שנים מאז שקיבלתי מעמד פורמלי בדביאן כמפתח (Debian Developer). למרות השם, עיקר הפעילות היא תחזוקת חבילות ולא פיתוח קוד נטו. תהליך הכניסה היה ארוך ומתיש, אך ללא ספק העמיק את ההבנה והיכולות הטכניות שלי. בבלוג הישן שלי יש פוסט "סיום ההסמכה וקבלת הכרה רשמית" שנותן מבט-על על התהליך.

רמת המעורבות שלי בדביאן עולה ויורדת בהתאם לעומס הכללי שלי, אך הדבר הקבוע שכל עיסוק אחר שלי בקוד פתוח, מוצא בסופו של דבר את החיבור שלו לדביאן. לאורך השנים זה היה ליברה אופיס ובזמן האחרון זה PHP בהם הפעילות בפרוייקטים עוזרת לשפר את המצב בדביאן. לפעמים זה דרך קידום באגים שמפריעים למשתמשי ההפצה, פתרון בעיות טכניות של צוות האריזה וכו'. בשני המקרים האלה, יש גם שיתוף פעולה הדוק בכיוון ההפוך, כאשר אורזים את הגרסאות החדשות להפצה וכך עוזרים לבצע בדיקות בהיקף רחב יותר. בבלוג באנגלית יש דוגמה על שיתוף פעולה זה כחלק מתהליך של PHP 5.6.

מעבר לצד הטכני, אני משתדל להגיע לכנסי דביאן לאורך השנים (2005, 2006, 2007, 2011, 2013) כדי לפגוש את הקהילה פנים מול פנים וכדי לפגוש אנשים מפרוייקטי קוד פתוח אחרים שמגיעים לאירוע. בגלל הצד האנושי, אני מוכרח להודות שמפגשים אלה, הגם שכרוכים בהם המון שעות מול המחשב (סוף סוף זמן שקט לקוד פתוח) הם עדיין סוג של חופשה שנתית. להרגשתי, זה גם אחד הדברים ששומרים על הגחלת של המשך הפעילות בפרוייקט – שיש משהו מעבר לצד הטכני נטו.

:קטגוריותDebian GNU/Linux
  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה