ראשי > Hamakor, Israeli Community > סיכום אוגוסט פינגווין 2011 (כנס עשירי ואחרון)

סיכום אוגוסט פינגווין 2011 (כנס עשירי ואחרון)

כמעט שבוע לאחר הכנס סיימתי את המטלות שקשורות להפקת הכנס: פנקס החברים עודכן ונשלחו קבלות לכל מי שחידש חברות בעמותה, נוצר עמוד יעודי בויקי עבור אוגוסט פינגווין 2011 שגם מכיל קישורים לרוב המצגות שהיו בכנס (ועוד הרבה דברים שרוב האנשים לא חשופים אליהם).

לכל המתעניינים בסרטי הוידאו – בדומה למדיניות של דביאן, הם יהיו מוכנים כשהם יהיו מוכנים. אתם מוזמנים לעזור לאבי בעריכה כדי לגרום לזה לקרות מוקדם יותר. כשזה יקרה, אני גם אדאג לחוב שלי לגבי הסרטים של אוגוסט פינגווין 2010 שמחכים לפרסום.

אבי אברהם לוקח את רוב חלק התודות עבור השותפות לארגון הכנס והדאגה ללוגיסטיקה ולכיבוד (ולעוד מיליון דברים קטנים שמצטברים להרבה). כמו כן הוא התרוצץ במהלך רוב הכנס כדי לדאוג גם לצילום שלו וגם לכיבוד (ותודה גם למשפחה שלו שעזרה). בנוסף ישנם מספר אנשים שהגיעו מוקדם בבוקר הכנס ודאגו לעזור (הבאת הציוד, תליית שלטים, הקמת דוכנים, סידור שולחן הכיבוד וכו'). מספר "קורבנות" סונג'רו על הדרך לפני ובמהלך הכנס וגם להם מגיעה תודה על העזרה (הקפדה על זמני הרצאות, הנעת אנשים, ספירת ראשים, איוש דוכן ההרשמה וכו').

לצערי את הכנס עצמו אני לא ממש יכול לסכם, ברובו לא הייתי נוכח אלא התעסקתי בדאגה לשאר הדברים או רק הקשבתי בחצי אוזן (תוך כדי סנכרון זמני ההרצאות ב-SMSים). למרות זאת אני אנסה לסכם את החלקים שכן הייתי מעורב בהם. וכמבן שאשמח לשמוע את הדעות של אנשים על הכנס ישירות אלי או (ואפילו עדיף) בדף המשוב (אני כבר שמתי שם מספר נקודות שהפריעו לי).

הלוגיסטיקה של הכנס עבדה סה"כ בסדר גמור, העזרה של הרבה אנשים בשעות הבוקר אפשרה להריץ דברים. רשימת הציוד והתיאום עם אבי עבדו ומעט עוד כמה עותקים של הלו"ז לא היה חסר לנו ציוד. מהרצאת הפתיחה הייתי מרוצה מאוד, אם כי נשכחו ממנה כבר דברים שחשבתי לשלב אותם רק בדיעבד. לשם שינוי הרצאה הפתיחה נכתבה יום לפני הכנס ובשעות בהן השמש זורחת ולא בשעות הקטנות של הלילה לפני הכנס. כמו כן, הכיבוד עם הלוגו של העמותה עשה לי את הבוקר והיווה הפתעה מוצלחת גם עבורי (לא היה בטוח שזה אפשרי).

ממה שקראתי אצל אחרים, נראה שהחלוקה בדוכן ההרשמה לשני מסלולים ברורים עבדה ואפשר למי שחידש חברות או שילם את דמי הכניסה לכנס לחסוך את התור. אולי כדאי בעתיד לעשות שתי עמדות נפרדות, אך הדבר תלוי במקום הפנוי ליד דלת הכניסה לכנס.

מבחינה טכנית ניסינו להמנע מהרבה בלאגן שהיה שנה שעברה, ולמעט הקטע שלא חשבנו על הממשק של Unity שאף אחד מאיתנו לא רגיל לעבוד איתו הדברים הלכו בסדר גמור (ולא היו בעיות חיבור בין המחשב למקרן או שהטקסט נחתך באמצע המסך).

כמות האנשים קצת אכזבה אותי מאחר וציפיתי לעבור את ה-200 באופן יפה, אך זה לא קרה, ומעניין אותי לדעת למה. האם זה אילוצים של אנשים או חוסר שיווק של הכנס. אין ספק כי שנקר נגיש הרבה יותר מאזור מכון ויצמן של השנים האחרונות וחשבתי שזה יאפשר להרבה יותר אנשים להגיע.

לו"ז הכנס היה טוב והכיל תמהיל של מגוון נושאים. היכולת להקצות חדר נוסף למסלול הטכני שדרג לדעתי את הכנס באופן משמעותי וגם אפשר לנו לקלוע לתחומי העניין של יותר אנשים. אני משועשע לשמוע ביקורות הפוכות על אותן הרצאות, אך זה כנראה סימן חיובי (ובוודאי עדיף על זה שכולם קוטלים איזה הרצאה). לצערי ההרצאה של מוזילה לא עמדה בציפיות שלי והדבר נובע מקצר בתקשורת בתוך מוזילה ומוחסר גישה שלנו לאנשים שלהם.

הרעיון של תומר לתמונה קבוצתית היה מעולה, אם כי צריך בפעם הבאה לשים את הצילום בצמוד להפסקה (וכנראה לפני) וזאת כדי לתפוס את מירב האנשים של הכנס, שחלקם מתפזר לאחר החלק הראשון או במהלך החלק השני.

למרות כל זאת, החלטתי שזהו הכנס האחרון בסדרה של אוגוסט פינגווין שאני מארגן (שנתיים כמארגן עיקרי ו-6 שנים של מעורבות כלשהי בארגון). בעיקר כתוצאה מחוסר המעורבות של הקהילה בהכנות שלפני הכנס שגוזלות זמן רב. וזאת בניגוד ליום הכנס עצמו, שם יש לי רק מילים טובות להגיד על חברי הקהילה.את המרץ שלי אני מתכנן להפנות בעזרה לאירועים שאחרים מובילים או לאירועים יעודיים שאני מתעניין בהם (כדוגמת כנסי המגזר הבטחוני או פורום Moodle), וזאת כמובן בנוסף לשאר התפקידים בעמותה שגם גוזלים לא מעט זמן.

יתכן שאני זורק את האשמה על חברי הקהילה ועלי להוציא יותר משימות החוצה, אך לפחות מניסיוני זה לא המצב ברוב המקרים ויש מעט מתנדבים לארגון דברים מראש (וכן, ביקשנו מתנדבים כאלה, אפילו פעמיים). ברוב המקרים גם מי שהתנדב בסופו של דבר לא עומד במשימה, כך שאני מקבל אותה בחזרה בסופו של דבר עם מעט זמן לבצע אותה והרבה לחץ כתוצאה מכך (ואני לא חושב שזה המקום לפרט).

זאת גם אחת הסיבות שהרבה דברים שאינם קריטיים לארגון הכנס עברו לבסיס של אם מישהו יתנדב לבצע זה יהיה, אחרת זה לא יהיה (חולצות לדוגמה). עניין נוסף, הוא שמספר אנשים מנסים לתת עיצות למי שכן עושה. כאשר מדובר בדבר נקודתי הדבר מבורך, אבל אני לא צריך מישהו שיושב מאוחרי ומנסה לנהל אותי בשלט רחוק ע"י הצעות רבות ושאלות "מה עם X?". מי שרוצה לעשות עושה והשאר בעיקר מדברים (או מרחיבים את הארכיון של רשימת התפוצה). למי שאין מה לתרום, שלפחות לא יפריע.

יש משהו אחד שמאוד רציתי לעשות לאוגוסט פינגווין ולא הצלחתי. לא התייאשתי ואני עוד עובד על זה. מקווה להפתיע את כולם לחיוב עם איזה מתנה מגניבה לחברי וידידי העמותה.

:קטגוריותHamakor, Israeli Community
  1. 18/08/2011 ב- 10:12 am

    חבל לראות אותך עוזב את ארגון אוגוסט פנגווין מצד אחד, מצד שאני אני מבין ומכבד את ההחלטה שלך.

  2. meijin
    18/08/2011 ב- 12:09 pm

    יישר כח!
    אני ממש מבואס שלא הצלחתי לבוא השנה. נשמע שהפסדתי לא מעט.

  3. 18/08/2011 ב- 6:18 pm

    שתי תוספות לפוסט:
    1. היה תענוג לראות את כל הדוכנים של הפרוייקטים השונים. לדעתי זה אחד הדברים שעושים את הכנס לכיפי. בעבר זה מאוד הפריע לי כי זה גרם לאנשים להשאר בחוץ, אך כיום לדעתי זה חלק לא פחות חשוב מההרצאות עצמן.

    2. בעמוד הויקי של אוגוסט פינגווין כבר התחלתי לשים רעיונות להרצאות לשנה הבאה, זה מיועד בעיקר כדי לתעד כל מיני שיחות שהיו לי עם אנשים שהסתיימו בדיבור כללי על הרצאה באוגוסט פינגווין.

  4. 19/08/2011 ב- 12:34 am

    כנס מפלא! ממש תענוג 🙂

  5. 19/08/2011 ב- 12:35 am

    כלומר, נפלא גם מופלא

  6. queency
    21/08/2011 ב- 10:16 am

    לא היו חולצות כששנתיים אחורה כן היו
    בשנה הבאה אם אף אחד לא מארגן חולצות (רק בשביל זה באתי)
    אני מוכן לארגן את החולצות בעצמי.

    רק תנו לי EMAIL והחולצות עלי .
    queency3@yahoo.com

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה