ראשי > Debian GNU/Linux > שדרוג דביאן Etch ל-Lenny

שדרוג דביאן Etch ל-Lenny

עומרי כותב כי שדרוג דביאן הולך ככה:

  • משנים את /etc/apt/sources.list ומחליפים כל אזכור של etch בlenny.
  • מבצעים apt-get update
  • מבצעים apt-get dist-upgrade

אבל לדעתי חסרים עוד כמה שלבים.

הראשון הוא כמובן גיבוי מלא של המערכת ובעיקר: ספריית etc, רשימת החבילות (פלט של dpkg -l ושל dpkg –get-selections) וגם את ספריית var. השלב השני היא הורדת החבילות מראש כדי לחסוך את זמן ההשבתה (עומרי מזכיר זאת אצלו). אך לפני שעושים את השדרוג עצמו עם apt-get upgrade יש לקרוא את התיעוד המתאים של השדרוג.

התיעוד הזה כולל בעיקר את ה-release notes וה-errata. שני אלה אמורים להכין אותך לשדרוג מוצלח, או לפחות להודיע לך מראש על בעיות ידועות. ה-release notes מכיל סעיף שעוסק בשדרוג מהגרסה הקודמת, ובוא בעיקר אזהרות ופירוט של צעדים כדי לא לשבור את המערכת שלך. (הקישורים הם לתיעוד של Etch ולא של Lenny).

כאשר שני הטיפים החשובים ביותר שאינם משתנים מגרסה לגרסה הם שדרוג של dpkg ו-apt לפני כל שדרוג אחר, ולאחר מכן שדרוג של הקרנל (בדרך כלל דורש שינויים נוספים בחבילות) ורק לבסוף שדרוג שאר המערכת עם הפקודות למעלה.

במקרה של שדרוג מ-Etch ל-Lenny בשרת ייצור, הייתי שוקל בשלב זה לעבור קודם כל ל-Etch-And-A-Half ורק אח"כ ל-Lenny.

בהצלחה (;

:קטגוריותDebian GNU/Linux
  1. 26/10/2008 ב- 3:17 pm

    הערה: עדיף להשתמש ב־aptitude במקום apt-get. בזמנו הוא הציל את השידרוג מ־Sarge. כי הוא יודע לפתור "התנגשויות בצורה חכמה.

  2. 28/10/2008 ב- 9:18 am

    יש לשים לב שמספר חבילות אינן קיימות יותר (webmin לדוגמה) ולחלק מהתחליפים המומלצים rsyslog vs syslo יש צורך בהתאמות ידניות של קבצי קונפיגורציה (בשביל לקבל את מלאי האפשרויות).

    באם יש שימוש במערכות שעובדות עם udeb (לדוגמה simple-cdd , live-helper וכו' … ) עדיף להרים מחדש את ה rep שינויים גדולים מדי בשביל הוספות והתאמות .

    בנוגע ל etch-half-rep ומערכות simple-cdd בproduction מניסיון עברו ישירות ל lenny (שוב פעם נושא המעבר והורדה הגדולה (קרוב ל500Mb של חבילות מיותרות (שיוחלפו).

    בחלק רק מהמקרים backport נותן פתרון מאוד נחמד

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה