ראשי > gov.il > קוד פתוח בכנס האזרח 360 של רשות התקשוב הממשלתי

קוד פתוח בכנס האזרח 360 של רשות התקשוב הממשלתי

הייתי היום בכנס האזרח 360 של רשות התקשוב הממשלתי. מטרת הכנס היתה לדבר על היעדים של פרוייקט ממשל זמין, השקת קמפיין חדש של gov.il, התייחסות ליוזמת D5 ולנושאי ממשל פתוח.

באתי לכנס מאוד ציני, ורוב התכנים, הן של אנשי הממשלה והן של הדוברים הצליחו להפיג את הגישה. בעיקר דברי יאיר פראנק בנושא "פתוח לציבור כבררית מחדל". הכיוון נכון לחלוטין, גם אם הביצוע נמצא בתחילת דרכו באופן יחסי. גם היום יש חלקים שלמים שאינם נגישים לציבור בגלל מגבלות דפדפנים ו/או מערכת הפעלה. וזה עוד לפני שדיברנו על רבדים עמוקים יותר.

מכל הדברים, שקף אחד עשה לי את היום:

קוד פתוח ברשות התקשוב הממשלתי

אחרי כ-15 שנה שלי מול הממשלה בערוצים שונים (כמו ועדות של הכנסת, משרד האוצר וכו') אני זוכה לראות את זה על סדר היום של רשות התקשוב הממשלתי. לא רק שזה על סדר היום, זה מוכרז באופן ציבורי על ידי ראש הרשות.

עם זאת, בעוד שהרשות היא צרכנית של קוד פתוח זה מספר שנים, נשאר החלק המאתגר – פתיחת הקוד והוצאתו לציבור. כאן עוד נדרשים מעשים ולא רק הצהרות. כרגע, התשובה העיקרית של הרשות בנושא שחרור קוד היא שהם עובדים על מדיניות קוד פתוח. תשובה שאני מקבל זה מספר חודשים טובים.

במקביל, יש גם מהלכי רקע שאני עושה מול הרשות באמצעות "קפלן ייעוץ קוד פתוח", אך עליהם לא ארחיב כרגע.

:קטגוריותgov.il
  1. 20/11/2017 ב- 2:48 am
  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

