ראשי > Debian GNU/Linux > Debconf15 – יום הגעה

Debconf15 – יום הגעה

לאחר שלא הייתי בכנס בשנה שעברה, אני מאוד שמח להגיע לכנס השנה שמתקיים בגרמניה (כלומר קל"ב יחסית).

הגעתי לכנס בשעות הבוקר, עוד לפני שחלק מהאנשים התעוררו ליום ההתארגנות האחרון, לפני שהכנס מתחיל באופן רשמי. ככזה הוא גם יום ההגעה של רוב המשתתפים ולכן יום עמוס מאוד של הרישום. זאת גם הסיבה "שביליתי" את רוב היום בשולחן הקבלה/רישום (frontdesk). השילוב של הגעה מטיסה לתוך יום עבודה מלא (פורמלית: התנדבות) הוא לא קל, אבל כמעט כל אחד משתדל לתרום להצלחת הכנס. בדיעבד, מסתבר לי שההתנדבות לאורך השנים בשולחן הקבלה גורמת לאנשים להכיר אותי ממש טוב, בעוד שלי אין מושג מי הם (ואם יש, אז לא בטוח שזוכר את השם).

השנה ממש בולט שהקהילה מתבגרת, כאשר יש יותר ויותר אנשים שמגיעים כמשפחה, ואפילו עם ילדים קטנים. זה כולל פעילות לילדים (הפעלה כללית וגם כל מיני פעילויות טכניות) ותורם לאפשרות של אנשים להגיע למרות כל מיני אילוצים משפחתיים. אני חושב שזה אחד ההבדל הגדולים בין כנסים מקצועיים שלוקחים יום או יומיים לבין הכנס הזה שלוקח שבוע (עם קדם כנס של שבוע נוסף). במידה מסויימת, זה באמת גורם לחלק מהדברים להרגיש כמו משפחה (ולא במובן השיווקי של מחלקות כ"א).

בערב, אחרי שנגמר עומס המגיעים החדשים ואחרי שסגרנו את שולחן הקבלה, היה תענוג לראות את האנשים יושבים לבירה בקבוצות. אין ספק שהמינגלינג הוא החלק הלא פורמלי הכי חשוב של הכנס. בעיקר כאשר אנשים מגיעים מכל כך הרבה מקומות רחוקים. זה גם היתרון של אכילה בחדר אוכל שכל פעם יושבים ליד אנשים אחרים ופותחים שיחה רנדומלית. מאחר והייתי כל כך עייף, החלטתי לחתוך לישון, אך אחרי שסיימתי להתארגן הגיע Rob Browning (אחד מהשותפים לחדר). הנחתי כדי תהיה שיחה של 2 דקות ואני אעבור לנחירות, אך בסוף דיברנו איזה שעה ואפילו לא היה שום ניסיון שיכנוע כדי לעבור ל-emacs (הוא המתחזק של החבילה).

השנה, בניגוד לשנים קודמות עוד לא ברור על מה אני הולך לעבוד. סוף סוף אני והמתחזק של חבילות ה-PHP של דביאן יכולים לעבוד פנים מול פנים, ולזה בהחלט צריך להקדיש זמן (בין אם תחזוקה או הכנות ל-PHP 7). זאת גם הזדמנות לטפל בחבילות הרגילות שלי, אך מצד שני הן בעדיפות נמוכה יותר כי את זה אני יכול לעשות לבד (לא שאני מוצא לזה את הזמן). ובין לבין מקווה גם קצת למצוא זמן ללמוד פיתון (גם כי צריך וגם כי הגיע הזמן לתרום לכמה פרוייקטים שמתבססים על זה).

:קטגוריותDebian GNU/Linux
  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

