ראשי > Debian GNU/Linux > Debconf13 – יום שני

Debconf13 – יום שני

בניגוד לאתמול, היום היו הרצאות שרציתי לשמוע. ההרצאה של דביאן במנוע החישוב של גוגל לא הייתה ממש מעניינת. ההרצאה של דביאן ב-AWS של אמזון היתה מעניינת (ולא טכנית מידי). ידעתם שאפשר או לקנות את ה-image של אמזון ב-marketplace או לשכפל אותה בחינם מהחשבון של דביאן?

את ההרצאה לגבי systemd של מישהו מ-redhat שמעתי רק בחצי אוזן (ודרך ה-streaming) כי הייתי בדוכן הרישום תוך כדי עבודה על דברים אחרים. מעבר לזה, דאגתי שיתווסף ללוח הזמנים שיריון קבוע למשחק הכדור עף.

על הסשן של החתימות על מפתחות ה-GPG דילגתי כי לא שלחתי מפתח בזמן, כי לא הדפסתי את המידע שצריך מראש וכי לא הכנתי הדפסות של המפתח שלי לחתימה. לצערי כל זה אומר שהמפתח "החדש" שלי (כבר בן שנתיים) יצטרך לחכות עוד קצת עד שיכנס למאגר של דביאן.

במסגרת ההתנדבות שלי לעזור לצוות ה-FTP (אלה שאחראים על המאגר, לא להתבלבל עם הקטע של אתרי המראה), קיבלתי הדרכה זריזה על בחינת החבילות בתור של NEW, והתחלתי לעבוד על זה. הספקתי סה"כ לבדוק 15-20 חבילות, חלקן עם מגוון בעיות כמו בעיות רישיון (כן, צריך לעבור על כל קובץ של upstream ולבדוק את הרישיון) או בעיות בתלויות. כתלות בכמות וחומרת הבעיות מחליטים אם לדחות את החבילה או לאשר אותה.

בשלב זה, אני רק רשאי לרשום הערות על החבילות ומישהו צריך לבדוק אותי. מקווה שבהמשך אהפוך ממתלמד של הצוות לעוזר בו (שתי הגדרות רשמיות לחברות בצוות). עד אז, הצקתי לחונך שלי בשאלות (מה עושים במקרה כזה… ובמקרה אחר…) וגם קצת לשאר חברי הצוות עם שאלות שעלו תוך כדי הבדיקות. לפעמים חלק מהמפתחים עושים בחירות שעושות לכולנו כאב ראש.

:קטגוריותDebian GNU/Linux
  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

