ראשי > Debian GNU/Linux > Debconf13 – הגעה

Debconf13 – הגעה

לשמחתי, השנה התאריכים של כנס דביאן הסתדרו מצויין, וגם המיקום קרוב (אירופה ולא דרום אמריקה), כך שאין תירוצים, גם לא העובדה שהשנה הייתי פעיל פחות לאור השקעת הזמן הפנוי בליברה אופיס.

השנה הכנס מתקיים בשוויץ, בכפר נופש ליד אגם מצפון לז'נבה. הגעתי עוד לפני שהכנס מתחיל, כך שהאווירה מאוד רגועה ויש כרגע מעט אנשים, ואפילו אפשר לראות אנשים משחקים כדור עף אחר הצהריים. זה רק מזכיר שפרוייקט הוא לא תוכנה נטו אלא ממש קהילה שלמה.

עניין הקהילה והמפגשים מוסיף הרבה לפעילות, גם אם בסופו של דבר את הקוד כותבים בבית לבד. נכנסתי לחדר האוכל בצהריים, וישר הלכתי לחבק אנשים מוכרים במקום המבוכה שבדרך כלל קיימת כאשר נכנסים למקום בפעם הראשונה. גם אם לא מתראים שנים (גרים ביבשות שונות, לא מגיעים לכל הכנסים), חלק מהקשר שורד.

בערב קפצתי לפגישת המתנדבים כדי לראות במה אפשר לעזור, מדהים שהרבה אנשים מעורבים, כולל איוש של תפקידים כמו תורנות שטיפת כלים, איוש הבר ואף אחריות על כביסה לכולם. זה בהחלט מזכיר לכולם לשים את האגו בצד… אני התנדבתי לחכות בתחנת הרכבת לאנשים שמגיעים מחר (צפויים להגיע 100 איש) ולעזור להם להגיע לכנס.

בשאר הזמן הפנוי התחלתי לתכנן מה אני רוצה להספיק בכנס, ושזה בעיקר להגיע לטפל בכמה חבילות שהרבה זמן לא הגעתי אליהן. את php-ssh2 אני רוצה לאמץ רשמית, לאחר שטיפלתי בה לפני שנה במעבר ל-PHP 5.4 (ולאחרונה גם תרמתי לה תיקון קוד קטן). לטפל ב-createrepo כדי לעדכן לה את הגרסה, לטפל בשינוי שם לחבילה של culmus בהתאם למדיניות שמות חבילות פונטים, ולעדכן סוף סוף את culmus-fancy שלא התעדכנה מאז יצירתה. אם אספיק את כל אלה בזמן הקצר שיש לי בכנס אני אהיה מרוצה.

בלילה ישבתי לעזור ביצירת התגים לאנשים שיגיעו מחר (הקמנו פס ייצור, ממש ריפוי בעיסוק), ומידי פעם קפצו בעיות unicode. צחקתי שבשנה הבאה ארשום את השם שלי בעברית כדי לסבך אותם עוד יותר. מי שהיה אחראי על ההדפסות לקח את זה ברצינות ודאג להדפיס לי תג שם שכולל את השם בעברית. נדרשו כמה נסיונות כדי שזה יצליח, אבל עדיין משעשע כי אנשים התחילו להבין את הבעיות של RTL באופן מעשי יותר.

:קטגוריותDebian GNU/Linux
  1. 10/08/2013 בשעה 9:52 pm

    תהנה ואל תשכח לצלם!

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

