ראשי > Hamakor, Israeli Community > סיום תפקיד חבר ועד עמותת המקור

סיום תפקיד חבר ועד עמותת המקור

לפני כארבע חודשים הודעתי על כוונתי לסיים את תפקיד חבר הועד בעמותת המקור, הודעה שנכנסה לפני כשבוע בתוקף.

החלטתי על סיום התפקיד תוך הרגשה שמיציתי את התפקיד במצבה הנוכחי של העמותה והקהילה אותה היא מייצגת. הניסיון שצברתי בעמותה הוא משמעותי בשבילי, וכעת אני מקווה לנצל אותו בגופים נוספים. מעבר לניסיון, אחד הדברים שהרווחתי הוא הכרות טובה יותר עם קהילת הקוד הפתוח בארץ והחברים בה. כמו כן, אני רוצה לנצל חלק מהזמן שיתפנה לי כדי לחזור לפעילות אישית במספר פרוייקטי קוד פתוח.

הפעילות שלי בעמותה היתה מורכבת משני צדדים עיקריים

  • הבירוקרטיה הנדרשת כדי להחזיק את העמותה
  • פעילות העמותה כדי לממש את מטרותיה

במסגרת הבירוקרטיה שני הנושאים הגדולים שטופלו הם הסדרת הפערים מול רשם העמותות עד לקבל אישור ניהול תקין והסדרת הפעילות מול רשות המיסים עד לקבלת פטור מניכוי מס במקור, פטור שחסרונו פגע בפעילות החסות לכנסים שאורגנו דרך העמותה. שני התהליכים האלה לקחו כמעט 3 שנים, ובמהלכם הושלמו הרבה מסמכים שהיו חסרים ובעיקר השלמה והפקה מחדש של כל הדוחות הכספיים של העמותה מיום הקמתה ב-2003. הדוחות הכספיים זמינים לכל דורש בויקי של העמותה.

במסגרת פעילות העמותה השינוי העיקרי היה העברת הדגש מפעילות שנתית אחת של אוגוסט פינגווין לפעילות לאורך השנה עם מספר כנסים. כאשר מדובר בכנס "חורף" בדמות כנס מגזר הבטחון (לאחר שמתאוששים) ועם מתן מסגרת ושירותים כדי להרים כנסים כגון וורדקמפ, יום ג'ומלה ודרופלקאמפ. כל כנס השתמש במשאבי העמותה בדרכים שונות על פי צרכיו ושיקול דעת של המארגנים בפועל. פעילויות אלה באו לידי ביטוי במחזור הכספי של העמותה, שהתחילה להיות ערוץ כספי לכל הפעילות של הקהילה, החל מקבלת חסויות לכנסים, דרך איסוף דמי הרשמה ועד טיפול בכל התשלומים הכרוחים בכנס ובכך השלים עליה של פי 3 מ-25,000 ל-75,000 ש"ח. בנוסף, השתדלנו לתמוך ביוזמות קהילתיות שונות, בין אם במסגרת קבוצה מקומית של אחד מהפרוייקטים הבינלאומיים (וורדפרס, אובונטו, פדורה, ג'ומלה) או ביוזמות עצמאיות (מועדוני לינוקס, פרוייקט OTP, פרוייקטים ממשלתיים).

עם זאת ולמרות הפעילות שתוארה למעלה, אני חושב שאחד הדברים שחסרים לעמותה היא הקהילה שהקימה אותה. הפעילות הרבה שהצריכה את העמותה מלכתחילה, זאת בה המתנדבים יזמו פעילויות ובאו לעמותה בדרישה למשאבים, אך פעלו באופן עצמאי ללא קשר אליהם. להרגשתי, עיקר הפעילות כיום היא של מספר אנשים קטן והשאר מסתפקים בפעילות ברשימת התפוצה. נכון, לא לכולם מתאים לעשות פעילות דומה למה שהם עשו לפני 10 שנים, אבל לי מאוד חסרה ההרגשה של קהילה שעושה ביחד. אחרי כמה שנים, למדתי שאין טעם לנסות להגיד את זה לכולם והמשכתי לעבוד מול מי שאכן עושה. מצד שני, לומדים גם להתעלם מאלה שרק מדברים ונותנים עיצות ולא עושים (אני אסייג שיש אנשים עם ניסיון רב שמהם חשוב לקבל עיצות כל הזמן, אבל זה על בסיס פעילות שהם עשו).

לסיכום, אני מרגיש (ואחרים צריכים לשפוט כמה ההרגשה נכונה) כי אני משאיר עמותה במצב יותר טוב ממה שקיבלתי אותה. כמובן שיש עוד מה לעשות, אבל את זה כבר יעשה "מישהו" אחר. אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לקרוא לאנשים להציג מועמדות לועד העמותה (ברגע שיקבע מועד בחירות). אם לוקחים את התפקיד ברצינות, זאת הזדמנות מצויינת לצבור ניסיון רב, להכיר את הקהילה ולהשפיע עליה. בכל מקרה, אני זמין לכל מי שרוצה לשאול משהו או מתלבט לגבי התפקיד.

:קטגוריותHamakor, Israeli Community
  1. 08/01/2013 בשעה 4:15 pm

    יומך הגיע סוף סוף יא קקה. חשבת שתוכל לברוח לעד…?

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

