ראשי > Free Software in Israel > hspell בעד בירוקרטיה

hspell בעד בירוקרטיה

אחד הדברים שאני אוהב בלהשתמש בתוכנה חופשית הוא שאפשר ליצור קשר עם המפתחים בקלות. במקרה של תוכנה חופשית ישראלית זה אפילו עוד יותר קל, כי את רוב האנשים אני מכיר על בסיס אישי יותר (רשימות תפוצה, כנסים ושיחות אישיות).

hspell נמצאת אצלי בשימוש תדיר, עם כל טקסט שאני כותב (ככול שמקלידים מהר יותר צריכים את התוכנה יותר). שמתי לב לפני זמן מה שהתוכנה מעדיפה את הצורה "ביורוקרטיה" (עם ו' אחרי ה-י' הראשונה), שאולי מהווה תעתיק/תרגום "נכון" יותר מבחינה פורמלית, אך לא מבחינת מה שרוב האנשים משתמשים.

פניה למפתחים של התוכנה עם הנושא הובלה לשקילה מחדש של העניין וקבלת הצורה הרווחת במקום הצורה שמופיעה במילונים רבים. אמנם אני שונא בירוקרטיה, אבל הפעם אני שמח ש-hspell בעדה. הגרסה הבאה תכיל את התיקון.

:קטגוריותFree Software in Israel
  1. 18/11/2012 ב- 9:31 am

    האמת שלמרות הצורה הזאת גם לי יש העדפה מסוימת לביורוקרטיה, בוויקיפדיה, למשל, הדרגה הבכירה ביותר ברמה המקומית היא ביורוקרט.

  2. Nadav Har'El
    15/01/2013 ב- 10:49 am

    שלום ירון וליאור, כפי שאסביר בגרסה הבאה של המסמך "סוגיות בכתיב חסר הניקוד" שיוצא עם hspell, הצורה "ביורוקרטיה" הייתה נהוגה שנים רבות, והופיע במילונים ואף במאגר המונחים של האקדמיה מ 1960. אבל בזמן האחרון, הוא הפך לכתיב מיושן, ולא מקובל: אף אחד שאני מכיר לא מבטא מילה זו כך (כולם אומרים "בירוקרטיה"), אף אחד לא כותב כך (בגוגל בירוקרטיה נפוץ פי 9 מביורוקרטיה), ואפילו האקדמיה הוסיפה עדכון למאגר המונחים: "עדכון: גם בירוקרטיה". נוסיף לזה שההגייה "בירוקרטיה" נאמנה יותר למקור הצרפתי, ולדעתי אין כמעט ספק שכתיב זה הוא המועדף.
    אגב, אם אתם תוהים מהיכן קיבלנו את צורת הכתיב (וההגייה) ביורוקרטיה, לדעתי זה מהרוסית, שם במילה זו מופיעה האות שהוגים אותה "yu" (אני מצטער, אני לא מצליח להכניס פה רוסית, אבל ההסבר המלא יופיע במסמך…), ולא הזיק שגם באנגלית היא נהגית כך.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

