ראשי > Debian GNU/Linux, Free Software in Israel, Israeli Community > תודה קטנה שעושה את היום

תודה קטנה שעושה את היום

קיבלתי היום בבוקר מכתב תודה קצר:

לליאור קפלן שלום רב,

שמי *** וגילי קרוב ל- 60.

שנים רבות השתמשתי אך ורק במערכות הפעלה של מיקרוסופט, תחילה דוס ואח”כ חלונות.

לאחרונה נחשפתי ללינוקס וניסיתי לבדוק את השימוש באובונטו ואחרי זמן קצר ניסיתי את דביאן.

תחילה ניסיתי את גרסת stable, אח"כ testing והיום unstable.

די הופתעתי שהמערכת מאפשרת לי לבצע את כל הפעולות היום יומיות שכל משתמש רגיל מבצע.

כיום אני מנסה לעקוב אחרי הפרסומים על דביאן ותוכנות חופשיות נוספות.

חבל שמשתמשים רבים לא מנסים להשתמש בלינוקס. אני יכול להעיד שזה לא נושך כמו שחשבתי …🙂

הבנתי שיש לך חלק גדול בעברות של מערכת דביאן ותוכנות חופשיות נוספות ולכן רציתי להודות לך ולכל העוסקים בנושא.

המכתב ללא ספק עשה לי את היום. דביאן כיום כבר במצב שנושא העברית דיי על אוטומט (ועדכון התרגום נעשה לרוב ע"י עומר זק). בכל מקרה, המכתב הוסיף מוטיבציה להתעסקות שלי עם נושא העברית והתמיכה מימין לשמאל בליברה אופיס שאני משקיע בה המון זמן.

  1. 16/11/2012 בשעה 8:06 pm

    אם לדייק, תרומתי לעדכון העברית בדביאן מוגבלת לתוכנת ההתקנה, שבמצב רגיל מופעלת רק לעתים נדירות.
    ויש לתת קרדיט גם לברוך אבן שלפעמים "חוטף" לי מתחת לאף עדכוני תרגום ולליאור קפלן שגם כן חוטא בזה כשיש לו זמן פנוי.

    שנעבור בשלום את המלחמה הנוכחית!
    — עומר זק

  2. 17/11/2012 בשעה 9:20 pm

    כיף לקרוא.
    אני שמח לראות שגם אנשים מבוגרים מצליחים להתרגל ללינוקס, כנראה שיש עוד תקווה.

  3. 18/11/2012 בשעה 11:42 am

    אכן כיף לשמוע.

    כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה.

    אנקדוטה קטנה שיש לי בנוגע ללינוקס: עם כמה שזה נשמע מופרך, המערכת הרבה יותר נוחה למשתמשים מתחילים, אבא שלי שלא נגע במחשב המון שנים קיבל מכונה עם אובונטו לפני למעלה משנתיים.
    כביכול מדובר בפעמים הראשונות שהוא מתעסק במחשוב ברמה הזאת.
    לאחר שהתרגל למערכת העברתי אותו ל־Win7 (בעיות תאימות עם לקוחות), עם לינוקס הוא היה מבסוט עד השמיים, לאחר כמה חודשים הוא ביקש ממני להחזיר אותו ללינוקס אבל הסברתי לו שזה קצת בעייתי בגלל הלקוחות.

    בקרוב הניסוי חוזר אבל הפעם עם אימא ו־Xubuntu, אשוב ואעדכן בהמשך (אימא אגב, רגילה ל־Win7, חשבתי על Zorin אבל אני לא כל כך סומך עליה, יש למישהו המלצות?).

  4. מ
    19/11/2012 בשעה 1:03 am

    לאמא שלי (שהיא כבר סבתא) היה מעט נסיון עם מחשב ישן עם חלונות וכשהוא קרס החלטתי שלינוקס תתאים לה בעיקר בזכות העמידות לוירוסים והתחזוקה המועטה ואכן ההחלטה היתה נכונה,
    היא למדה לגלוש ולהשתמש באי מייל (מאפס) וגם מעבד תמלילים ומשחק קלפים ובקרוב ימלאו 5 שנים למחשב הלינוקס שלה.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

