ראשי > LibreOffice > כנס ליברה אופיס 2012 (יום 2)

כנס ליברה אופיס 2012 (יום 2)

את הבוקר התחלתי בהרצאה על Easy Hacks ללא מתכנתים. ההרצאה היתה מעניינת אבל לדעתי זנחה לחלוטין את המשימות שקשורות לקוד גם בעבור מי שלא מתכנת. דוגמאות יכולות להיות תיקון מחרוזות בקוד עצמו (במקום רק לשלוח את ההצעה), או תיקונים קלים בקוד שדורשים החלפה בסיסית של משתנים או לוגיקה פשוטה. לפעמים גם עם שליטה בסיסית ב-grep אפשר לזהות קוד שלא משתמשים בו.

המשכתי להרצאה של מיקלוס על הוספה של יכולות חדשות ל-Writer, אבל היא היתה לי טכנית מידי. תוך כדי ההרצאה התקנתי את הבניה של רנה מענף ה-3.7 כדי להתחיל לבדוק/לאמת תיקונים לשני באגים (fdo#43210, fdo#44925). לאחר שראיתי שהם אכן נפתרו, בחרתי (git cherry-pick) את התיקונים גם לענף של 3.6, כך שהם צפויים להופיע בגרסה 3.6.4 שתצא בעוד כחודש. השתעשעתי מהעובדה שאני לוקח את התיקונים של הסעודים ומעביר אותם הלאה (בלוג זה בולט בגלל הכתובות מייל שמסתיימות ב-sa, ומישהו הציע לי להחליף מייל למשהו שמתסיים ב-il). שלחתי לחבר'ה הודעה שהכנסתי את התיקונים שלהם, מקווה שזה יצור קצת אמון ויאפשר התחלה של שיתוף פעולה.

בהמשך ניגשתי לעשות את התיקון לבאג fdo#55034 של אייל. ושלחתי אותו לביקורת דרך מערכת Gerrit. נשאר רק לחכות בסבלנות שהחבר'ה יתפנו קצת כדי לאשר את השינוי. בנתיים רנה ראה את התיקון מחכה והוא ישלב אותו בגרסה הבאה מענף 3.5 שהוא יעלה לדביאן, שאף צפוי להיכנס לגרסה היציבה. תענוג לסגור את כל הפינות עם אנשים שנמצאים לידך במהלך היום.

בהרצאה הבאה ישבה לידי קטיה, אשתו של אחד המפתחים של Impress שיודעת קצת עברית. היא סיפרה לי שהיא צפתה מרחוק בהרצאה שלי אתמול. אני מוכרח להודות ששמחתי לדעת שאנשים באמת צפו בהרצאה מרחוק, כי ההרגשה במקום היתה מוזרה עם מיעוט הקהל. אולי צריך איזה דרך שבה המרצה ידע כמה אנשים צופים בו מרחוק (אפילו הערכה גסה).

קטיה התעניינה בבאג שהראתי במצגת לגבי יישור לימין בממשק מימין לשמאל, וסיכמנו לשבת עליו בהפסקה כדי שהיא תנסה לפתור. כשישבנו על הבאג, זיהנו שמדובר במשהו שקשור ל-Locale, כי אי אפשר לשחזר אותו רק עם הפעלה של הממשק מימין לשמאל. עד הערב היא השוותה את ה-XML של המסמך לפני ואחרי ומצאתה את התוספת הבעייתית ומאיפה בקוד היא מגיעה. אני מקווה שעד מחר יהיה תיקון לבעיה.

בהפסקה יאן עדכן אותי שיש תיקון לבעיה ב-Calc אך היא עוד לא עובדת עם GTK. בהרצאה אח"כ ישבנו כדי לבדוק את התיקון ומצאתי עוד קצת בעיות. כל הסיפור הזה מבלבל לחלוטין, והייתי חייב להשוואת למחשב שלי כדי להבין מה ההתנהגות הנכונה/רצויה. בכל מקרה, המצב כבר השתפר באופן משמעותי ונשארו פינות קטנות לסגור.

בהמשך התחלתי לעבוד על העברת דף "עברית בליברה אופיס" מהויקי של עמותת המקור לויקי של ה-Document Foundation בדף "RTL Bugs". המטרה היא לחשוף את הדף למספר יותר גדול של אנשים באמצעות מיקום יותר רלוונטי, וגם באמצעות תרגום של כל המידע לאגלית. זה גם יאפשר לי לעבוד בשקיפות גדולה יותר מול המפתחים ולשתף פעולה עם הסעודים. עכשיו שזה לא רק הדף שלי, בצעתי הפרדה בין בעיות כלליות בתמיכה בימין לשמאל לבעיות שהן ספציפיות לאחת השפות (עברית/ערבית).

בהפסקת אחר הצהריים שמעתי את Lionel מעודד מישהו לעשות בילד בעצמו, והחלטתי שאחרי שנתיים שאני דוחה את המשימה הזאת, הגיע הזמן לעשות אותה גם בעצמי. בעבר דיברתי עם רנה על עזרה בתחזוקת החבילות של אופן אופיס בדביאן, והגעתי הזמן שלפחות אוכן לבנות את הקוד כדי לבחון תיקונים במקום לחכות לבניה רשמית בדביאן (משימה קשה כאשר דביאן מוקפאת לפני גרסה חדשה).

בלילה כבר הרצתי את הבניה על פי המדריך שבויקי, שעושה עבודה לא רעה. בבוקר גילתי שכל התהליך לקח כ-5 שעות על המחשב הנייד. יש עוד כמה דברים שאני צריך ללמוד כדי לעבוד נכון עם הבניה הזאת, אבל זאת התקדמות שתאפשר לי להיות מעורב יותר בבדיקות.

:קטגוריותLibreOffice
  1. אבי
    19/10/2012 בשעה 2:45 pm

    תודה על הנציגות, על ההשקעה הפרטים הקטנים
    מקוה שליברה אכן יתקדם!

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

