ראשי > LibreOffice > כנס ליברה אופיס 2012 (קדם כנס)

כנס ליברה אופיס 2012 (קדם כנס)

הגעתי לברלין יום וחצי לפני הכנס,  ולשמחתי התארגנה ברשימת התפוצה ארוחת ערב לכל המקדימים. פתחנו שולחן של 20+ איש והיה נחמד לראות שוב חלק מהאנשים ולדבר איתם באופן לא פורמלי (כלומר בלי מחשב פתוח ועל נושאים כלליים).

ניצלתי את רוב היום כדי לעבור על המצגת שלי לכנס, לצערי לא ממש הספקתי לעשות את זה באופן מסודר בישראל (מדהים כמה זמן משקיעים רק כדי לסגור פינות לפני שיוצאים לחו"ל). השנה אני בעיקר ממש את הלקח העיקרי משנה שעברה ולא עושה הדגמה חיה של הבאגים, אלא מכניס המון צילומי מסך של הבעיות למצגת.

הסיבה העיקרית היא שההצגה החיה בשנה שעברה לא הוקלטה ובסוף לא היה לי מה לשלוח לאנשים לגבי הבעיות (החומר שהכנתי לעצמי היה בעברית ולכן גם אותו לא יכולתי להפיץ). כך שאת המצגת של השנה אני מתכנן להפציץ לכולם לאחר ההרצאה בתקווה שזמינות החומר תעזור לשפר את המצב.

הבעיה בכתיבת מצגת על התוכנה מצגות היא שכל פעם שצריך לצלם משהו בממשק העברי, יש לסגור את התוכנה ולפתוח אותה מחדש. לסגור שוב ולפתוח את המצגת בממשק הלועזי. על הדרך גם גיליתי באג כאשר שומרים מצגת בממשק עברי והוא קפץ להיות הפריט הראשון בחלק של הבאגים במצגת.

אחר הצהרים קפצתי לפגישה של הועדה הטכנית (Engineering Steering Committee). מסתבר שהיה לה חלק פרטי וחלק ציבורי, כך שהייתי צריך להמתין זמן מה. החלק הציבורי היה יבש בחלקו עם כמה נקודות מעניינות. מה לעשות, לפעמים לנהל פרוייקט תוכנה גדול דורש עם עבודה יבשה ("כמה זמן מראש צריך להזכיר לאנשים על deadline לפיתוח") ולפעמים קצת יותר מעניין כמו הדיון אם הגרסה הבאה תהיה 3.7 או 4.0 והאם יש משהו מעבר לשיקולי שיווק בהקשר הזה, אם כבר גרסה 4.0 אז אפשר להתחיל לשבור תאימות (החלטה שיש לה השלכות די גדולות).

משם המשכנו לעוד ארוחת ערב משותפת (הפעם 40+ אנשים) שהיה מעניינת במיוחד בפן האנושי כי ישבתי ליד מיקל וקולאן (שני ה-core developers שאני עובד איתם לרוב). כך שיצא לי לשמוע על חוויות מתוך העבודה ב-RedHat ו- SUSE (שניהם שכירים שמקבלים משכורת לעבוד על ליברה אופיס), על עבודה מהבית וכמובן קצת על העבודה בפרוייקט עצמו. בין לבין היו הרבה צחוקים וסיפורים כלליים, דבר שללא ספק יוצר יחסי עבודה משמעותיים יותר אחר כך ברשימות התפוצה (כאשר השם של הבן אדם כבר אומר לך משהו ולא רק שם רנדומלי).

בהמשך הלילה אני עוד אצרך לעבור על לא מעט באגים ולוודא שהם קיימים בגרסה 3.6 (לצערי אין בניה עדכנית של master, אחרת הייתי בודק גם שם) ולהחליט איך לתעדף אותם במצגת. אם אצליח לדאוג לעוד סבב של תיקוני באגים בתמיכה בימין לשמאל, אני אהיה מרוצה.

מאז הכנס הקודם הייתי עסוק מאוד עם גרסה 3.5, אך בגרסה 3.6 לא הייתי מעורב בכלל (למעט קצת השלמות ותיקונים לתרגום). כך שהמצגת היא גם הזדמנות בשבילי להשלים קצת חובות לפרוייקט שהזנחתי בחצי שנה האחרונה.

מי שרוצה, מוזמן לצפות בוידאו חי של הכנס בכתובת: http://conference.libreoffice.org/streams (אנחנו באזור זמן +2). ההרצאות שלי בשעה 15:30 זמן מקומי.

:קטגוריותLibreOffice
  1. 17/10/2012 בשעה 11:58 am

    מגניב שיש סטרימינג מהכנס

  2. 17/10/2012 בשעה 12:13 pm

    אכפת שם מהנודניקים שמתעקשים לכתוב מימין לשמאל? (-;
    לא מעט מיזמים חושבים שהפתרון לבאגים של יל"ש (rtl) הוא פשוט להפוך את כיוון הכתיבה של עברית.

  3. mkriheli
    17/10/2012 בשעה 12:42 pm

    "כך שאת המצגת של השנה אני מתכנן להפציץ", הא, פליטה פרוידיאנית.

    (כמו תמיד משתדל להאיר את הטפל על חשבון העיקר 😛 ).

    • 17/10/2012 בשעה 12:48 pm

      כבר מסתובבת פה בדיחה בין המפתחים העיקריים שאם הם ישבו לידי יותר מידי הם ילמדו עברית. כך שאני חושב שלהפציץ זה אכן המונח הנכון.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

