ראשי > Free Software in Business, Free Software in Israel, LibreOffice > הכנות לכנס ליברה אופיס 2012

הכנות לכנס ליברה אופיס 2012

בתיאום מקרי לקראת הכנס הקרוב שיערך בברלין יצא לי לפגוש בגוף שנמצא בתהליכי הטמעה של ליברה אופיס. להערכתי מדובר בהטמעה השניה בגודלה בארץ עם צפי ל-900 תחנות (500+ מתוכם כבר הותקנו). בשלב זה הפריסה היא על מערכת הפעלה חלונות ובמקום התוכנה המקבילה מבית מיקרוסופט. בשלב השני תתכן גם הגירה לעמדות לינוקס, אבל תהליך זה נמצא בשלבי הפיילוט.

במהלך הפגישה דיברנו בעיקר על נושאי הטעמה של ליברה אופיס, בעיות שנתקלו בהן ודרכים לפתור אותן. כגוף שמשתמש בליברה אופיס על בסיס יום יומי ועל ידי מגוון גדול של משתמשים, החשיפה לבאגים היא משמעותית יותר. דיברנו על שיתוף פעולה כדי לדאוג לאימות ודיווח מהיר של הבאגים, כאשר את המשמעותיים ביניהם אני רוצה להציג במסגרת ההרצאה שלי בכנס.

עובדה נוספת ששמחה אותי באופן אישי היא שהממשק של התוכנה היא בעברית על סמך מדיניות ארגונית, כך שאני יודע שיש הרבה אנשים שמשתמשים בתרגום שנתנאל, ירון ואני עבדנו עליו שעות רבות.

בנוסף לפגישה הנ"ל, אני מתחיל לעבור על דיווחי הבאגים הידועים בליברה אופיס כדי לאמת אותם עם הגרסה הנוכחית (משפחת 3.6) וכנראה שאנסה לעשות מעבר גם עם בניה מעץ הפיתוח הנוכחי (master או 3.7 העתידי). יש לי גם מספר מיילים עם דיווחים על בעיות שצריך לאמת ודווח עליהם בצורה רשמית.

השנה אני גם צריך לבנות את המצגת שלי יותר טוב, בעיקר כדי שישאר משהו שאפשר לפרסם לאחר הכנס במקום הדגמה חיה במשך 45 דקות של הבאגים השונים (+ הרשימה שלהם). כנראה שהדגמת הבעיות על ידי צילומי מסך ומסמכים לדוגמה חשובה יותר כי ישנם בודדים בפרוייקט שבכלל מכירים איך הממשק נראה כשהו מימין לשמאל וכל הבעיות שקשורות לכך.

  1. עדיין אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

