ראשי > LibreOffice > כנס ליברה אופיס – קדם כנס

כנס ליברה אופיס – קדם כנס

היום היה חצי יום של קדם כנס לכנס של ליברה אופיס. רוב הכנס יתקיים בקנטינה – הגרסה המקורית בפריז (La Cantine), שבעיקרו מדובר במרחב עבודה משותף לאנשי עסקים ולאנשי מחשבים (ובעיקר לאלה שהם שילוב של השניים). את הקנטינה קל לזהות מהרחוב – חלון זכוכית גדול עם אוסף של אנשים עם מחשב נייד פתוח מסביב לכמה שולחנות.

לאחר שאספתי את ציוד הכנס הרגיל, דאגתי להוסיף מדבקה של ליברה אופיס למחשב הנייד שלי, הצטרפתי לחבורה שיושבת מסביב לשולחן ועובדת. למעט סופי שאותה אני מכיר מדוכן של אופן אופיס ב-FOSDEM, שאר הפנים של אנשים לא היו מוכרים לי בכלל ומישהו אחד שאני כן מכיר עוד לא הגיע. אז בהתחלה קוברים את הראש במחשב הנייד כמו רוב האנשים (בכל זאת, נותנים לך חשמל ו-wifi בחינם).

לאט לאט מוצאים את הדרך ליזום שיחות עם אנשים, ומתחילים להכיר את הפנים מאחורי השמות של רשימות התפוצה. ישבתי עם הבחור שעובד על האתר החדש של ההרחבות של ליברה אופיס (מבוסס Plone). הוא סיפר לי קצת על הבעיות שיש לו, ואני סיפרתי לו קצת על הבעיות שנתקלתי בהן כשהעלתי את ההרחבה של רשימת המילים בעברית לבודק האיות (זהה לחלוטין להרחבה במאגר של אופן אופיס).

היה לנו דיון מעניין של השימוש בדגלי מדינות כלוגו לרשימות מילים של שפות שונות, ועל ההבדל בראיה האירופאית לבין הראיה המזרח תיכונית (בקצרה, הקשר בין שפה למדינה הוא בדרך כלל לא אחד לאחד ולכן מומלץ לא להשתמש בדגלי מדינה, שלא לדבר על כך שמייבאים נושאים פוליטיים רבים במקום להתמקד בשפה עצמה).

בנוסף, גם עברתי איתו על הנושא של לוגואים של ההרחבות וצילום המסך שלהם, כאשר האחרונים נראים בד"כ רע מאוד כתומנה קטנה ואינם מתאימים לתמונה בתוצאות החיפוש, בעוד שהלוגו בדרך כלל תפור על הנושא. את הבקשות לשינויים אשלח לו באופן מסודר בהמשך.

לאחר סשן קצר של שאלות ותשובות עם החבר'ה של ועדת ההיגוי של הפרוייקט, עברנו למסיבת הפתיחה. למי שתוהה מסיבה היא כינוי לכיבוד ושתיה חופשית (קלה ובירה). זה בדרך כלל מספיק כדי לאפשר לאנשים להרגע ולדבר אחד עם השני למרות שרוב האנשיים לא מוכרים.

יצא לי לפגוש את Andras Timer שהוא אחד מהאחרים של הנושא של בינאום בפרוייקט. מיד לאחר הפיצול הוא ואני התעסקנו ב-commit של תרגומים של אנשים ישירות ל-git ובשלב מסויים הוא פשוט עקף אותי בסיבוב ונהיה דה פקטו מי שאחראי על הנושא בליברה אופיס (ובהמשך גם אחרי על האינטגרציה עם ה-pootle). אני מאוד שמח שזה המצב, מאחר והוא באמת מוכשר בכל העבודה של ההתעסקות עם git, קבצי PO וכל המשחקים ביניהם.

לאחר שניסיתי להשיג איזה תיק שנראה מוצלח במיוחד, יצא לי בהמשך הערב לתפוס לשיחה את אחראי השיווק של הפרוייקט. מעבר לשיחת ה-freebies שהיתה מצחיקה, נהנתי לשמוע על הרקע של הבחור ואיך שהוא פיתח את יכולות השיווק שלו בעשר שנים האחרונות בזכות התנדבות בפרוייקט קוד פתוח (בהתחלה אופן אופיס, והיום המוביל של ליברה אופיס).

לקראת סוף הערב יצא לי לפגוש לכמה דקות חלק מהמפתחים הכבדים של הפרוייקט. משעשע אותי שהם מזהים את השם שלי מרשימות התפוצה, למרות שאני פעיל הרבה יותר בתרגום לעברית. טוב נו, כנראה משתלם בכל זאת לשלוח איזה טלאי ולהציק להם קצת. וכנראה שלהיות בעלים של שם שנראה מוזר לאירופאים גם עושה את שלו. את השיחות שאני רוצה לעשות איתם (יש כמה באגים שדורשים בירור, וקצת שאלות כלליות) דחיתי למחר בעקבות השעה.

:קטגוריותLibreOffice
  1. אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

