ראשי > Mozilla, Wikipedia > ויקימניה 2011 – יום ראשון

ויקימניה 2011 – יום ראשון

לאחר יומיים של מפגשי קדם כנס התחיל היום כנס ויקימניה 2011 שמתקיים השנה אצלנו בחיפה (לו"ז הכנס). הגעתי לכנס גם כשומע וגם כדי לעזור על פי הצורך.

הגעתי בבוקר כחצי שעה לפני תחילת הכנס, וגיליתי כי יש תור להרשמה לכנס. מאחר ומדובר בכנס בינלאומי ורוב האנשים מחו"ל התור היה ישר בניגוד לגרסה הישראלית. ההרשמה הלכה באופן חלק וקיבלתי את ציוד הכנס (כרטיס שם, תיק, חולצה וכו'). כמה מהמארגנים שניגשתי להגיד להם שלום דאגו לי לסימון של המתנדבים בכנס, והבקשות עזרה לא אחרו לבוא. שמחתי לעזור, במיוחד בשלב דברי הפתיחה שבד"כ לא כאלה מעניינים, אם כי שיזף רפאלי בד"כ עושה זאת בהומר. את דברי של מאיר שטרית לא ממש רציתי לשמוע.

לאחר ההספקה עברתי למסלול של אקדמיית ויקימדיה שנוגעת לשימושים שונים של ויקי במערכת החינוך. אני תמיד שמח לשמוע על שימושים נוספים בויקי במערכת החינוך בארץ, אך לצערי חלקם נעשים מאחורי דלתיים סגורות ולא כל הפרוייקטים נגישים מהאינטרנט.

אחרי ארוחת הצהריים קפצתי למסלול אחרי לשמוע קצת על הדמוגרפיה של ויקיפדיה וניתוחים שונים שמבוצעים על תרומות המשתמשים, והם בעיקר כדי לעודד אנשים לתרום יותר ולהיות עורכים ועל הירידה בכמות התרומות שאנשים עושים לאורך זמן. גם כמות המצטרפים לפרוייקט קטנה עם הזמן.

בדרך פגשתי שני חבר'ה ממוזילה שאיישו את הדוכן של מוזילה ביחד עם תומר. מדובר בשני חבר'ה שעומדים מאחורי הצעת הרצאה של מוזילה באוגוסט פינגווין הקרוב. לצערי הם לא אלה שיעבירו את ההרצאה אלא מישהו אחר. חוץ מזה, עכשיו יש לי כמה מדבקות גדולות של פיירפוקס. חידוש מלאי אם תרצו (:

משם קפצתי לחלק שמתעסק עם זכויות יוצרים, כאשר היתה התעסקות בעיקר בנושא של הזכות לפנורמה. אני לא בטוח איך לתרגם, אבל מדובר ברעיון שאין זכויות יוצרים על דברים שמופיעים כחלק מהנוף הכללי, גם אם הם יצירות אומנות שונות. בישראל מדובר בסעיף 23 לחוק זכויות יוצרים, התשס"ח-2007:

‫שידור, או העתקה בדרך של צילום, ציור, שרטוט או תיאור חזותי דומה, של יצירה‬ אדריכלית, יצירת פיסול או יצירת אמנות שימושית, מותרים אם היצירה ממוקמת‬ בקביעות במקום ציבורי.‬

ההרצאה של קלינגר לא הפתיעה אותי לחלוטין (בכל זאת, הוא רשם את רובה בפוסט כשבועיים לפני הכנס), אבל היו לו כמה חידושים ותוספות שעניינו אותי. הוא גם הזכיר לטובה את החוק שמאיר שטרית עוזר לקדם בנושא רישיון חופשי (יותר) לתמונות של המדינה.

קוקטייל הערב (שם קוד לארוחת ערב ומשקאות חופשיים) היה הזדמנות מעניינת לדברי עם אנשי מוזילה שהגיעו לכנס. מסתבר שיש איזה 5 כאלה, ונראה לי שמדובר במספר הכי גדול של אנשים מהארגון שהיו בארץ. קצת הפתיע אותי שהם בארץ לכנס של תוכן חופשי, אך חלקם פה מעניין אישי והשאר פה כי יש חפיפה כלשהי בין הקהילות של תוכן ותוכנה חופשיים.

אני לא ממש רגיל לשמוע על מוזילה כארגון עם נציגים (סליחה תומר), אלא יותר כגוף שכותב קוד. מצד שני, החבר'ה נמצאים בארץ הם אלה שמתעסקים ביצירה והפקה של אירועים שונים ובקשרים עם הקהילה. איפשהו אני הנחתי שהקילה היא בעיקר של המפתחים, אבל נראה לי שיש להם עוד קהלי יעד שעבורם מארגנים אירועים.

:קטגוריותMozilla, Wikipedia
  1. 05/08/2011 בשעה 6:14 am

    יפה שאתה טורח לכתוב פוסטים, כי אני מתעצל לעשות כאלה דברים. החבר'ה שראית בדוכן שהרמנו שם הם לא אלו שהיו אמורים להגיע לאוגוסט פינגווין. Pierros אכן היה אמור להגיע לכנס שלנו ומסתובב בכנס של וויקימדיה, אבל William לא יכל היה להגיע עקב עומס משימות לטענתו ורצון לארגן אירוע של מוזילה באירופה בחודש אוקטובר.

    מי שבכל זאת נמצא בוויקימניה הם כאמור אותו פיירוס (אחלה אדם לשיחה), ניקוס שהגיע עם פיירוס מיוון, אלכס שהגיע מקניה, אלינה מברצלונה, ומישל מ־Mozilla Foundation. כל האורחים שהגיעו לכנס עם כובעי מוזילה (אבל הם לא מייצגים רק את מוזילה) הם לדעתי אנשים מעניינים לשיחה ופעילים במקביל במספר פרויקטים נוספים. אני חושב שכל אחד מהם אפשר לתפוס לשיחה ארוכה וללמוד מהם המון.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

