ראשי > Debian GNU/Linux > Debconf11 – הגעה ויום דביאן

Debconf11 – הגעה ויום דביאן

לאחר העדרות של 3 שנים מכנסי דביאן (שהיו מוצלחים ביותר), השנה הצלחתי לדאוג לכך שאוכל להגיע לכנס. הכנס ה-12 מתקיים בעיר באניה לוקה (בוסניה והרצגובינה). כמיטב המסורת, הכנס נמשך כשבוע, שלפניו שבוע מחנה דביאן למי שצריך זמן עבודה בשקט ויום דביאן עבור הקהילה המקומית.

בדרך הארוכה והמפותלת לכנס הספקתי לפגש כמה אנשים מהפרוייקט וניצלנו חלק מהנסיעה הארוכה באוטובוס כדי להתעדכן. מפתיע לזכור שמות ופרטים של אנשים שלא ראיתי או דיברתי איתם ככמעט 4 שנים. עוד יותר מפתיע שהם זוכרים אותי (ועוד מצליחים לזכור את שמי המלא, מאיפה אני וכו').

כשהגענו למקום הלכתי למלון להירשם, ובזמן שלא מצאו את השם שלי יצא לי לעבור מספר פעמים על רשימת האנשים מהכנס שאמורים להגיע למלון. להפתעתי גילתי שם אחד (עודד נוה), ישראלי ללא ספק, שאני לא מכיר. למרות שלמתחם הכנס הגענו בשעה מאוחרת, קפצתי ל-hacklab, כלומר החדר שמכיל שולחנות ארוכים עם מפצלי חשמל לאורכו כמו גם נקודות חיבור רבות לרשת. לרוב החדרים האלה יחסית שקטים בעוד ערוץ ה-IRC של הכנס מכיל את כל השיחות, הבירורים וכו'. לאחר קצת אמירות שלום, חיבוקים וכו' Enrico Zini תפס אותי וביקש עזרה קטנה עם באג של חבילת התיאוזרוס לאיטלקית. מה לי, לתיאוזרוס ולאיטלקית אין לי שמץ, אבל מה איכפת לי לנסות.

לאחר קצת הדגמות של הבעיה אצל אנריקו התחלתי לשחק עם החבילה בעצמי. לאחר שראיתי את הבאג בעצמי, בדקתי קצת יותר לעומק את הנושא וגיליתי שהחבילה שמה מספר קבצים במקום לא נכון. משתלם להתעסק עם חבילות של אופן/ליברה אופיס כדי להכיר קצת את המיקום של כל דבר.

עיקר התוכנית עבודה שלי לזמן הכנס נוגעת לחבילות של דביאן עברי ודברי ערבי. למחרת התחלתי במשהו קליל של בדיקה לגבי החבילות של tasksel ואח"כ במספר תיקונים ל-user-he. בארוחת הצהריים תפס אותי Christian Perrier, אחראי הבנאום של ההפצה כדי להזכיר לי שהתרגום לעברית של תוכנית ההתקנה זקוק לקצת תשומת לב. לאחר האוכל התחלתי לעבוד גם על זה, שכלל בעיקר תרגום שמות שפות ופריסות מקלדת מאנגלית לעברית. רוב העבודה נעשתה באמצעות שימוש בויקיפדיה והפניות הערכים שלה ודברים מיוחדים נפתרו בעזרתו של אמיר אהרוני על תקן של חבר טלפוני. את הקרדיט ב-commit log הוא הרוויח ביושר…

המשך היום הועבר בעזרה בדוכן ההרשמה של הכנס, כי רוב האנשים מגיעים בסופ"ש שלפני תחילת הכנס. זה הזכיר לי רבות את הכנס הראשון של דביאן שהייתי בו (Debconf5 בפינלנד) שם לא הכרתי אף אחד ולכן פשוט הלכתי לעזור איפה שהיה צריך. דוכן ההרשמה זאת גם הזדמנות מצויינת להכיר את הצוות המקומי של הכנס, שבפועל נושא ברוב העול של הכנס (אנשים שאני מעריך יותר ככול שיוצא לי לארגן עוד ועד נכסים). יתרון נוסף של דוכן ההרשמה הוא שפשוט זוכים לראות וגם להחליף כמה מילים עם כל מי שנרשם לכנס, הזדמנות מצויינת להכיר את האנשים. כך יצא לי גם להחליף כמה מילים עם עודד ולנסות להבין איך לא הכרנו עד היום למרות המעורבות שלו בפרוייקט.

בלילה התחלתי לעבוד על שדרוג של hocr בדביאן, משימה שאני לא מגיע אליה המון זמן, ומצד שני כבר נהיה מגוכח שגרסה שיצאה בשנת 2008 עוד לא נמצאת בדביאן. אני לי מספר סיבות טובות לעיכוב (דוגמה), אבל זה לא ממש המקום לפרט. נתקלתי בלא מעט בעיות בעבודה על החבילה, והחלטתי שזאת לא השעה כדי להתמודד עם דברים כאלה.

יום דביאן נפתח בעומס גדול על הדוכן הרשמה מאחר ורבים מהקהילה המקומית מגיעים לבקר, הנוכחות של נשיא רפובליקה סרפסקה (שהעיר בה הכנס מתקיים היא עיר הבירה שלו) כמובן תרם לא מעט. השיחות הראשונות לא ממש עניינו אותי, בעיקר כי מדובר בדברי ברכה רשמיים ודברים של פוליטיקאים. מזל שרוב האנשים היו מנומסים ודאגו לנוכחות יפה באולם ההרצאות ועוד בלבוש רשמי (אם כי רבים שומרים על המסורת של הכנס בסקוטלנד ומגיעים עם הקילטים שלהם).

שתי הרצאות מעניינות ששמעתי היום היו על השימוש בדביאן ואובונטו בתוך גוגל, כאשר שתי ההפצות (ולמעשה גם הפצה פנימית בתוך גוגל) משמשת לרוב השירותים, למעט מספר שירותים שדורשים הסמכה של תוכנות כמו אורקל. ההרצאה גם כללה פרטים על Ganeti, תכונה לניהול אשכולות של שרתים וירטואליים שהתחילה בדביאן ואנשי גוגל (שחלקם גם פעילים בדביאן) מפתחים כפרוייקט קוד פתוח מלא כאשר הכל חוזר לקהילה ונעשה באופן שקוף. ההרצאה השניה היתה על כיצד דביאן מריצה חלקים נרחבים מפרוייקט הבריאות של אוסטריה. שימושי יפה כדי למחשב את מערכת הבריאות (בנוסף לכרטיסים חכמים וכו').

במהלך ארוחת הערב קלטו מספר אנשים שבחדשות המקומיות יש ידיעה על הכנס והראו כל מיני קטעים מההרצאות לאורך היום. כמובן שכל שוט של חברי הפרוייקט התקבל בצהלות גדולות (חדר עם 150 אנשי דביאן שצועקים זה לא מעט רעש). במהל הארוחה ישבתי עם אחד מהחבר'ה שמארגן את הכנס בשנה הבאה בניקרגואה. אין ספר שהרמת כנס כזה היא השקעה ענקית.

לאחר ארוחת הערב יצא לי לפגוש סוף סוף את צפריר לשיחה קצרצרה. מצחיק שצריך להגיע לאיזה כנס באירופה כדי לפגוש אנשים מישראל. את הלילה העברתי בהמשך העבודה על hocr תוך השוואה לחבילה בפדורה שאורון מתחזק (וגם כותב טלאים לקוד מקור). לאחר כמה שעות ולא מעט ניסיונות הצלחתי להגיע למשהו בסיסי שעובד עם הגרסה החדשה, זה בדיוק הזמן לעשות commit וללכת לישון.

למי שרוצה לעקוב מרחוק אחר הכנס, הלו"ז זמין לצפיה, וגם זרם הוידאו זמין במהלך הכנס (שעה אחת אחורה ביחס לישראל).

:קטגוריותDebian GNU/Linux
  1. אין תגובות.
  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

