ראשי > Free Software in Israel, Israeli Community, Openoffice.org > גאווה ודעה קדומה

גאווה ודעה קדומה

יש מישהי שלומדת איתי באוניברסיטה שמסכמת את השיעורים באמצעות אופן אופיס ומעלה את הקבצים בפורמט odt. אני לא יודע בוודאות, אבל אני בטוח שהיא גרמה ללא מעט אנשים מהלימודים לנסות את אופן אופיס.

השבוע שאלתי אותה באיזה גרסה היא משתמשת. התשובה היתה 3.1.1 של טק מערכות. המלצתי לה לעבור לגרסה 3.3 הבינלאומית כשתצא ופירטתי לה מה השינויים מבחינת עברית. בעודי מדבר, הרגשתי גאווה גדולה שאלו שינויים שאני תרמתי להם או גרמתי בעקיפין להם לקרות (דיווחי באגים שנפתרו, תזכורות לחבר'ה מחו"ל לעבוד על נושאים מסויימים וכו'). לשמחתי אני לא לבד אלא חלק מצוות של אנשים שתרמו לגרסה הקרובה של אופן אופיס.

הגאווה הזאת היא אחת הסיבות שאני תורם לתוכנה חופשית. לצידה יש כמובן מגון נוסף של סיבות, אך היא זאת שמסבה לי את הסיפוק הכי גדול. זה גם מה שאני אומר למי ששואל אותי למה לתרום לתוכנה חופשית. אנשים רבים חושבים במושגים של כסף או תגמול כספי שהם פשוט לא מצליחים להבין או לחשוב על תגמולים אחרים. חלקם כן מבינים תגמולים לא כספיים, אך לא מצליחים לקשר ביניהם לבין עולם המחשבים. כנראה שזה גם סוג של דעה קדומה.

  1. 30/10/2010 ב- 11:56 pm

    אני עשיתי את זה גם בלימודים. פירסמתי בתור pdf….

    זה המון עבודה, אבל אני מניח שלעשות את זה ב-MS Word יהיה יותר קשה, בגלל כמות המשוואות.

  2. meijin
    31/10/2010 ב- 12:01 am

    גם אני עושה את זה, ושכולם יחפשו להתקין OOO. בהתחלה, היתי ממיר לאנשים לPDF, אבל בשלב מסוים זה נהיה מלא עבודה, אז התיאשתי. עכשיו אנשים שומעים בדרך על ODT ועל סטנדרטים (אחרי שהם בוכים שזה לא נפתח להם כמו שצריך בוורד 2007, או בכלל לא בוורד מוקדם יותר).

    אסף.

  3. 31/10/2010 ב- 12:21 am

    להמיר ODT לPDF זה בעיה? (זה כפתור פשוט בOO)
    זה אחלה רעיון, אבל זה יעבוד רק אם באמת מדובר במישהי שמסכמת הרבה, אצלי זה לא ככה.

    • meijin
      31/10/2010 ב- 12:19 pm

      כשמסכמים הרבה, זה נהיה סיפור. אם היה אפשר לייצר סקריפט שרץ על הקבצים ועושה את זה, אולי זה היה נוח יותר.

      אסף.

  4. 31/10/2010 ב- 11:27 am

    מה הסיבה שהיא לא ממירה את הקבצים ל-doc או ל-pdf?
    מי ששומר בתור odt עושה את זה בדרך כלל מאידיאל או מחוסר ידע.

    • 31/10/2010 ב- 3:06 pm

      חתול: אם לה זה נוח יותר, למה שהיא תצטרך להתאמץ בשביל לספק מידע לאחרים?

      מי שמעיר הערות כמו שלך עושה את זה בד"כ מחוסר אידאל או מחוסר ידע 😉

  5. 31/10/2010 ב- 8:48 pm

    אני תמיד שולח ODT + PDF לכולם, מסתבר שאנשים ממש מזהים אוי כבר מדפי הנוסחאות.

    וכל הכבוד לך קפלן, שהתרומה שלך מאפשרת זאת!

  6. לירן גלר
    09/11/2010 ב- 10:20 am

    תבורך איש יקר!!

    אין העולם עומד באמת אלא על אנשים טובים בעלי לב אחד לשני ואתה אחד מהם!

    רק תתאר לך כמה תועלת לכל כך הרבה אנשים אתה מסב.

    ברכותיי להמשך הדרך!
    לירן

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

