ראשי > Hamakor, Israeli Community, Openoffice.org > סופ"ש קוד פתוח

סופ"ש קוד פתוח

סופ"ש האחרון תוכנן בעיקר ללימודים, אבל חוסר החשק השתלט ועברתי לדברים שיותר מעניינים אותי. דיווח קצר על הפעילות שבוצעה.

זה התחיל ביום חמישי בערב עם מאמץ אחרון בנושא התרגום של אופן אופיס לפני שמגיעה השעה למסירת התרגום (תורגמו כ-100+ מחרוזות). זה המשיך עם כתיבת סיכום בבלוג על הפעילות של הפרוייקט הקהילתי והעברתו לרשימת התפוצה וגם לכמה עיתונאים לראות אם מישהו ירצה לכתוב משהו על כך.

מאוחר בלילה עשיתי עוד סיבוב של סקירת באגים של אופן אפיס, ועיבוי של עמוד הבאגים בוויקי של המקור. רוב הבאגים גם קיבלנו תגובות של "מה קורה" או עדכון לגבי האם הוא קיים ב-3.2.1 או לא. כרגע נראה כי בגרסה 3.4 תהיה עבודה על הנושא של פיצול מילים לא נכון עבור בודק האיות (יש על זה 3 באגים שונים, כל אחד שונה בטיפה מהשני).

בעקבות מייל למפתחי דביאן לגבי להשתדל לא לשנות את המחרוזות שלהם כי זה מקשה על המתרגמים, בדקתי את מצב התרגום לעברית של התקנת דביאן. ביקשתי מעומר זק לעזור עם תרגום מחרוזות ההתקנה של grub בעוד שאני משלים מחרוזות אחרות (למעט 2 שאני עצלן לגביהן).

שישי בבוקר נפתח התרגום שעומר עשה במהלך הלילה (איזה מלך!), תיקנתי קצת והתלבטתי לגבי סמני LRM שהוא הכניס לתרגום (אותם ראיתי רק ב-diff הטקסטואלי). החלטתי שאני לא יודע אם זה תקין או לא, ושלחתי שאלה למרכז התרגום של דביאן.

הבוקר המשיך עם דיווח על בעיה בפורום אופן אופיס ב-whatsup. ניסיתי וניסיתי ולא הצלחתי לשחזר. נתנאל מצא בעיה אחרת כאשר בעברית מופיע ב-Tooltip "הערתשוליים" במקום "הערת שוליים:". עברתי על התרגום כדי לבדוק אם זה קיים, ונראה שלא. כך שבגרסה הבאה זה יפתר.

כדי לענות לגיא על איזה שאלה בטויטר לגבי רישיון ה-GPL דיברתי עם קלינגר, ובשיחה עלה איזה רעיון אחר בהקשר של הממשלה. אח"כ בדקתי עם החבר'ה של הכנסת הפתוחה איך מתקדם המרתון שלהם, והאם הם ניצלו את הכיבוד הסמלי שהמקור החליטה לממן עבורם. אם בבוקר הגיעו כבר 17 איש והעניינים מתחילים לזוז, אז כנראה שהכל בסדר. אני עוד מחכה לסיכום שלהם לשמוע מה היה.

לאחר קצת סידורים, קינחתי ביצירת תפריט בוויקי של העמותה לחבר'ה של פרוייקט גזר (משהו שסתם הציק לי כבר איזה שבוע). ותזכרתי את המתחזק של חבילת וורדפרס בדביאן על כך שיש לו טלאי לסידור בעיה חשובה בעברית. בעקבות פניה של נתנאל גילתי בעיה בגרסאות שמוזילה שמים באתר המראה שלהם ופניתי אליהם לבירור. וצריך גם להתפנות לדברים אחרים שיש לסדר (חוץ מתוכנה חופשית).

שבת נפתח עם בדיקות של כל מיני באגים באופן אופיס (על דביאן ועל חלונות וגם אקסל לפעמים לצורך השוואה). ובמהלך היום דאגתי לעדכן את פנקס החברים של העמותה ולהוציא ממנו את כל מי שהמיילים שנשלחו אליו חזרו עם הודעות שגיאה. ואחר עדכנתי את הוויקי של העמותה בכמה החלטות ועד שהתקבלו השבוע (אמרנו שקיפות לא?).

אם כבר בוויקי, אז איחדתי את הדפים של אתרי המראה, והתחלתי לעדכן אותם (אם כי הם עדיין דורשים עבודה רצינית). אני מקווה שברגע שהיא תסתיים אפשר יהיה להחליף את התכנים הלא מעודכנים בשני אתרי המראה בהפניה לרשימה שהרבה יותר קל לי לעדכן.

המשכתי לסגור את הפינה של יצירת קשר בין המתנדבים לבין מרכז אפריקה, משהו שאני לא מגיע אליו כבר שבוע (וממש לא נעים לי מזה). אחד מהם כבר יצר קשר ואני מקווה שהוא יוביל את הפעילות. המשכתי במהלכים שלי כדי לקבל גישה ל-he.openoffice.org ושלחתי לפרוייקט מפתח SSH. בדרך גיליתי עוד כמה באגים שבדקתי והוספתי לויקי.

ניצלתי את ההזמנות שאני "מרוקן" משימות מתיבת המייל שלי כדי לחתום על המפתחות של האנשים שהשתתפו במסיבת מפתחות ההצפנה באוגוסט פינגווין. לפני כן הייתי צריך להאבק קצת ב-exim4 כדי לסדר את שליחת המייל דרך ספק האינטרנט. בסופו של דבר זה הסתדר, ובעזרת caff כל ענייני החתימות לקחו בדיוק 5 דקות. סליחה לכל מי שחיכה שבועיים לחתימות.

התשובה לגבי ה-RLM הגיעה ונראה שזה תקין, ובעקבות כך נפתח באג #593855 בדביאן עם התרגום של עומר. לקינוח עשיתי שיחה עם המארגנת של כנס וורדקמפ (שיתקיים בעוד שבועיים) כדי לעזור לה בארגון. למרות שמדובר בעיקר בשיחות טלפון, למדתי על בשרי כמה לפעמים צריך מישהו להתייעץ איתו ושיעשה קצת הכוונה.

זהו, מספיק… עייף אך מרוצה אפשר לסכם את הסופ"ש וללכת לישון.

  1. akiva
    22/08/2010 בשעה 1:19 am

    רק מלקרוא את זה אני מתעייף…
    כל הכבוד!!
    אגב, כמו שכבר צינתי בפייסבוק – אשמח לעזור בכנס וורדקמפ…

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

