ראשי > Hamakor, Israeli Community > סיכום אוגוסט פינגווין 2010

סיכום אוגוסט פינגווין 2010

רוב האנשים שסיכמו את הכנס (רשימה בויקי) כתבו בעיקר על הכנס עצמו, אך מבחינתי ה-5 שעות של הכנס הן חלק קטן (אך חשוב) בפעילות רבה במהלך החודש האחרון. מטרת הפוסט, מעבר לסיכום אישי הוא קצת לשקף לקהילה את החוויה של ארגון הכנס השנתי של הקהילה וגם תיעוד עבורי. מי שרוצה לדעת מה דעתי רק על הכנס עצמו, מוזמן לקפוץ לסוף הפוסט (שנראה לי שהוא הארוך ביותר שכתבתי עד היום).

אני מזכיר את שמות האנשים באופן מכון וממספר סיבות ובעיקר כדי להראות את כמות האנשים שמעורבת ברמות שונות בארגון הכנס. בכל מקרה, זה לא נועד כדי להעביר ביקורת על מי שמוזכר.

עומר זק ירה את יריית הפתיחה במייל לרשימת התפוצה של העמותה באמצע אפריל. כמה ימים אח"כ, שאלה תמימה של דור לגבי כמות האנשים בשנים הקודמות פתחה דיון של 50 הודעות לגבי ארגון הכנס, כולל הצעות ל-"כנס טבע". תומר העלה בתחילת הפתיל את הרעיון לדוכנים של הקהילה, בעקבות דוכן מוזילה בשנה שערה. גיא וירון התחילו לבדוק את נושא החולצות ומשה התנדב לנהל את ארגון הכנס. במקביל, הודעתי לועד שאני שוקל לקחת את הארגון עלי.

לקראת סוף אפריל נושא ארגון הכנס עבר לרשימת התפוצה של הועד. מועלים רעיונות לביצוע כנס ללא נותני חסות כתוצאה מהניסיון מההתעסקות שלי בשנה שעברה עם נותני החסות בשנה שעברה (לפני ואחרי הכנס). כמו כן, ישנה גם סיבה ביקורקטית שמס הכנסה נוגס לנו בשליש מהחסויות, זה מוריד מהכדאיות שלהם. במקביל מוצע להעלות את המחיר של הכנס ל-50 ש"ח. לאור הניסיון הטוב עם מכון ויצמן משנה שעברה, רוצים להמשיך לעבוד איתם. רם און מודיע שהוא מצטרך למארגנים ולוקח על עצמו את התיאום מול מכון ויצמן לגבי מיקום הכנס.

בתחילת מאי אני פותח דף בויקי עם תאריך הכנס והזמנה לאנשים להציע הרצאות לכנס כמו גם תחרות לגבי הלוגו כדי להמנע מהבלאגן של הלוגו שקרה בשנה שעברה. המידע מפורסם באתר העמותה ובמדיה חברתית, ההצעות מתחילות לזרום בקצב מפתיע. רוב ההצעות להרצאות הגיעו עוד באותו שבוע.

באותו שבוע (וכעשרה ימים לאחר הדיון ברשימת התפוצה) הועד מתכנס למפגש פיזי כדי לקבל החלטות. נקבע תקציב, מחליטים ללכת על מכון ויצמן (מספר אפשרות אחרות נבדקו אך היו יקרות מידי), מוחלט שיוענק פרס המקור ונקבעות הקטגוריות לפרס. על הדרך מתקבלות עוד החלטות כמו איסוף הכספים לאובונטו והתו העסקי.

בהמשך אותו שבוע אני מתחיל במבצע חידוש חברות לקראת הכנס, וזאת לאור ההחלטה לבצע ללא נותני חסות. ישנה הענות יפה מאוד לחידוש, מה שמעודד אצלי את ההבנה שצריך להזכיר לאנשים על סיום תוקף החברות ללא קשר לאוגוסט פינגווין, זה גם גורם לאנשים שלא בהכרח מגיעים לכנס לחדש חברות.

במקביל התחלתי לטפל בנושא מנהל תקין לעמותה עבור 2009 שדרש לא מעט ריצות ובירורים (שנמשכו עד האסיפה הכללית). מזל שחודש מאי היה שקט מבחינת ארגון הכנס, כי בעיקר חיכינו להצעות להרצאות וללוגו.

בתחילת יוני היינו אמורים לסגור עם מכון ויצמן. ברגע האחרון הגיעה הצעה לאירוח (בחינם) משנקר, אך היא נפלה לאחר מספר ימים בעקבות בירוקרטיה פנימית של הארגון. נחתם חוזה עם ויצמן לגבי אירוח הכנס. הלקח שלי הוא שתמיד טוב להיפגש עם אנשי תוכנה חופשית, מקבלים הרבה רצון טוב לפעמים גם הזמנות לאירוח כנסים. שנה הבאה אני מקווה שנבדוק את האפשרות יותר מראש ופחות לחץ זמן.

אני שם לב שהתקנון פרס המקור דורש לפרסם את חברי הועדה וקטגוריות הפרס עד ראשון ביוני. מאתרגנים על חברי ועדה (אייל, אסף ואני) ויוצאים לדרך על פי הדרישות. נפתח דף ויקי לאיסוף המועמדים.

בתחילת יוני גיא מפרסם הצעת מחיר לחולצות לכנס ונפתח דיון בהצעות (דיון חולצות הפיג'מה), נתנאל מתחיל לעזור בעריכת הויקי לגבי מידע על כנסי אוגוסט פינגווין בעבר, זה מבטיח שהמידע לא ילך לאיבוד בהמשך הדרך ועם העריכות לאתר הכנס. אורי עידן הולך בעקבותיו של גיא ומפרסם הצעת מחיר למדבקות (ושוב דיון ארוך).

באמצע החודש אסף מבקש עדכון לגבי הכנס, ומקבל עדכון. נשלחות הודעות למדיה החברתית לגבי לוגו לכנס. הועד מנצל את המפגש של האסיפה הכללית כדי להחליט על רוב תוכנית הכנס, אך הלו"ז עדיין אינו סגור. בסוף החודש אני נלחץ קצת מזה שאין לוגו לכנס (כמעט חודש אחרי המועד) ופונה לשלומי ישראל כדי שיעצב אחד. ההצעה של שלומי מתקבלת לאור זה שהיא ההצעה היחידה. יומים אחרי ההכרזה מגיעה הצעה נוספת לעיצוב דרך אבי, אבל כבר מאוחר מידי (אם כי זה אחלה עיצוב לשנה הבאה).

במקביל ללוגו רם און ואני מחליטים על התוכנית (הכמעט סופית) לכנס, השארנו מקום פנוי בלו"ז (עכשיו אפשר לגלות) כי רצינו שמיכאל איתן יפתח את הכנס לאור הפעילות האחרונה של קוד פתוח בממשל זמין. אבל לצערי זה לא יצא בסופו של דבר. גלעד בן יוסף התנדב בשמחה כדי למלא את המשבצת הפנויה.

בתחילת יולי גיא שוב מעלה את נושא החולצות לרשימת התפוצה, אם רוצים לקדם את הנושא צריך עיצוב (לא שיש כזה, מלבד החולצה עם הלוגו החלופי). מועלת הצעה למכור את החולצות והועד עובר להתווכח על הנושא עד שהוא שההצעה יורדת מסדר היום. עומר מכריז על עצמו כרכז נגישות לכנס ומתחיל לפעול, שלומי פיש מודיע שהוא התחיל לארגן ניסוח להודעות על הכנס, הוא מקבל קצת עזרה מאנשים ברשימת התפוצה. במקביל אני מבקש משלומי שידאג לעדכון של אתר הכנס (חלק מהדברים דורשים עזרה של אנשי לינווייט ולוקחים זמן). וועדת הפרס מסיימת את הדיונים שלה לגבי המועמדים הסופיים (באיחור של שבועיים), רשימת התפוצה של פרס המקור נסגרת לצרכי הצבעה, הויקי מעודכן עם טופס הצבעה ויוצאים לדרך.

הועד מתווכח קצת על הלוגו שיודפס על החולצה של הכנס, ובנתיים מפספסים את המקומות שגיא קיבל מהם הצעות מחיר זולות. שלומי מנסה עיצוב נוסף, אך הראשון עדיף. בסוף נשארים עם העיצוב המקורי וזהו. עומר מפתיע אותי לטובה ותוך שבוע כבר דאג לבקר במכון ויצמן, לבדוק את המצב בשטח ותאם עם האיש של מכון ויצמן את הסידורים העיקריים לכנס. הצעת החולצות פולו של ירון עבור הכנס, הופכת לקניה מרוכזת של חולצות אובונטו שתרוכז בויקי (היוזמה עדיין לא יצא לפועל בגלל מיעוט משתתפים).

אורי ואבי דואגים למספר הצעות מחיר למדבקות להדפסה, הועד מחליט מה מדפיסים, ומוציאים הזמנה למדבקות. כל זאת כמובן תודות לעיבוד גרפי מחודש של שלומי למדבקות הישנות של העמותה.

צבי דביר מציע לחלק את הקתדרלה והבזאר תמורת תרומה לעמותה, גיא מציע (וגם לוקח אחריות) על דוכן החלפת ספרים. אני מפרסם בקשת עזרה להצעות מחיר לחולצות. מתחילים לחשוב על הדפסת קבלות לכנס.

שבועים לפני הכנס: אחרי סוף בירורים של מיטל לגבי קיטרינג, המחיר יוצא גבוה מידי, ולאחר קצת דיונים בועד רם און ודורון לוקחים את הארגון הזה על עצמם. בהמשך אבי ועמית מצטרפים לנושא. אחרי מספר ימים של בירורים לגבי החולצות (וכמה אנשים טובים שעזרו לי להבין מושגים בסיסיים), מצאתי מקום. הועד מאשר את ההוצאה ויוצאים להזמנה. בנוסף, הועד מתחיל להתאפס על התכנים למצגת הפתיחה והסקירה של פעילות העמותה. בשבילי זאת היתה פרפסקטיבה טובה על הפעילות הרבה של השנה האחרונה, כמובן הנושאים פשוט לא נגמרה והייתי צריכים לקצר. נשלחות תזכורות נוספות לכל מי שלא הצביע לפרס המקור, כמו גם הזמנה לעיתונאים טכנולוגיים להגיע לכנס.

שבוע לכנס: ההצבעה לפרס המקור מסתיימת, אני מסכם את התוצאות של פרס המקור (ומתמודד עם שיטת שולצה, למדתי כמה דברים). המדבקות חוזרות מהדפוס בעזרתו של אורי עידן, התוצאה שמחה אותי מאוד והיוותה לי זריקת מוטיבציה לאחר שבוע מתיש של ארגון דברים. רם און ואני מתעסקים עם עיצוב הקבלות לפני הדפסה (החלטנו להדפיס קבלות רב שנתיות שיהיה גם לשנה הבאה במקום לזרוק את רוב הקבלות). הקבלות מגיעות מהדפוס. מתפרסמת כתבה מקדימה על 0AD בקפטן אינטרנט (כולל פרסום לכנס). מיטל מכינה רשימה של דברים שכל אחד צריך להביא לכנס. אסף מתחיל לארגן טקסטים על המועמדים לפרס, שיהיה מה להקריא. אני דואג לוודא שיש נציגים מכל הקבוצות והמקומות. המצגות של הכנס מתחילות להגיע (ביקשו שישלחו אותן מראש).

יומיים לפני הכנס אני לוקח יום חופש לסידורים לכנס, רצה הגורל וביום הזה הייתי עם בעיות בטן רציניות שדיי מנעו ממני לתפקיד כמו שצריך. בבוקר רצתי להזמין את המגנים לפרס המקור ואח"כ לבקר במכון ויצמן כדי לווודא מה יש ומה צריך להביא. מיטל ועמית מצטרפים אלי לביקור ועוזרים מאוד. החולצות שהיו אמורות להגיע מתעכבות ומעלות את הלחץ. על בסיס הרשימה של מיטל נשלח מייל לכל העוזרים כדי שלא ישכחו ציוד לכנס.

יום לפני הכנס: אני יוצא פעמיים מיום עבודה כדי לדאוג לחולצות של הכנס שהגיעו ואח"כ כדי לאסוף את המגנים עבור הפרס. בערב אני מתחיל להכין את הדברים האחרונים לכנס: רשימות חברים, רשימות של משלמים מראש, חצים לתליית הכוונה מהרכבת ושלטים לסימון כמה זמן נשאר למרצים והכי חשוב – לצרוב את המצגות של המרצים. כל זה אחרי הוצאת קבלות לכל מי ששילם (חברות או לכנס). נשארו 3 שעות שינה אחרי כל ההתארגנות.

יום הכנס: קם מוקדם, מנסה להספיק להדפיס את תעודות הערכה אך משה (עם המדפסת צבע) צריך לצאת לתפוס את הטרמפ שלו ולא מספיק להדפיס את הכל. יוצא באיחור מהבית אך מצליח להגיע בזמן למכון ויצמן כדי לגלות קהל רב עומד כניסה לאולם ומחכה שיפתחו את הדלת. כיף לראות כל כך הרבה מתנדבים שבאו לעזור.

החבר'ה מתחילים להשתלט על הנעשה, ואני קצת מוריד הילוך. ההרשמה לכנס מתחילה בעזרת אייל דב ונדב שמצטרף, השתיה והכיבוד נפרסים בעזרת הצוות האחראי ובפנים רם און מסדר את המחשב שלו, דניאל בודק את המחשב שלו. המפגש החברתי עובד בכל מיני "שלום שלום" וקצת סידורים. אורי דואג למתנדבי שונים דורון דואג להתחיל את הכנס, ומזכיר לי שכדאי שאני אהיה בפנים כי אני גם צריך לדבר.

ירון לקח על עצמו את תפקיד הסימון למרצים, ולאחר שהתחלנו באיחור של 10 דקות עזר לקצר טיפה מכל מרצה כך שלהפסקה יצאנו בזמן. ביקשתי ממספר אנשים לארגן ספירת ראשים, והתוצאות היו באזור ה-170, לאורך הבוקר המספר עלה עד שלפני ההפסקה היינו כ-200 איש.קצת פחות משנה שעברה, אבל עדיין כנס מכובד ביותר.

מההפסקה חזרנו בזמן, למרות מספר עקשנים שנשארו בחוץ (ועשו רעש לקלדנית). הבחירה בהרצאה על המשחק 0AD השתלמה – בכוונה שיבצנו אותה להיות אחרי ההפסקה כדי למשוך אנשים חזרה לאולם. במקביל, דנית קפצה לאופיס דיפו כדי להדפיס את תעודות הערכה למשתתפי פרס המקור.

בזמן ההפסקה מצאתי כמה דקות של שקט לקראת הרצאת הבזק שלי, מזל שאני מכיר את החומר טוב ולא צריך הרבה זמן כדי להתכונן, אך תחליטו אתם איך היתה ההרצאה. באף אחד מההרצאות לא הייתי באופן רצוף מאחר ויצאתי ונכנסתי רוב הזמן או דאגתי לכל מיני עניינים מול אנשים. מאחר וקראתי מראש את כל המצגות, אז זה לא היה הפסד גדול בשבילי, אם כי חלק מההרצאות רציתי גם לשמוע.

החלק של פרס המקור היה לי מאוד חשוב, והכנתי אותו מראש כך שיחשוף את הזוכים בצורה האיטית ביותר (קצת מתח לא מזיק). מעבר לדקה של הלם כשהרבה קמו לעזוב לא ממש התייחסתי לזה, ככה זה כשאין ברירה וצריך "להנחות" את הטקס. אישית אני גאה מאוד בתוצאות ההצבעה והיה לי כיף להעניק להם פרסי הוקרה. גם המקומות השניים והשלישיים ראויים להערכה רבה על הפעילות שלהם, וחלקם מתמידים שנים רבות בתרומתם.

מסיבת המפתחות היתה אירוע קטן מאוד השנה, להערכתי בעיקר בגלל אילוצי זמן ובגלל ההודעה המאוחרת על האירוע, כמו גם חוסר הפרטים באתר הכנס. אני מקווה שאחרי ההסבר הארוך שלך שחר יגיעו שנה הבאה יותר אנשים למסיבה.

נשארו דיי הרבה אנשים לאחר הסיום, ולשמחתי רובם עזרו בשמחה לקפל את הציוד, לחסל את פינת הכיבוד ולזרוק הכל לפח. שומרי מכון ויצמן קיבלו את מה שחברי העמותה לא הצליחו לאכול, ועל חלק מהבקבוקים הצלחנו לקבל כסף חזרה בעזרת דורון ורעיון יצירתי של רם און.

אחרי הכנס: בשלב האפטר פרטי כבר הייתי גמור מעייפות וכמעט נרדמתי לתוך הצלחת. אך כשהגעתי הביתה הכל נעלם והזדרזתי לגשת לספירת הכספים וסיכום הצד הכלכלי של הכנס (מייל מפורט נשלח לועד, השאר יצטרכו לחכות לדוח השנתי). קופת התרומות הוכיחה את עצמה, ונראה כי זה מנהג שצריך להמשיך איתו. בנוסף, בדקתי את החשבוניות והקבלות שאנשים הביאו לי מאחר וחלק מההוצאות לכנס נעשו מכספם האישי וצריך לדאוג להם להחזר הוצאות.

יום שבת עבר בעיבוד כל המידע שהתקבל מהכנס, רשימת החברים גדלה בעקבות כל מי שהצטרף, ועודכנה בכל מי שחידש חברות במהלך הכנס. צעירים חיילים ובעיקר סטודנטים ניצלו את ההצעה להצטרף לעמותה במקום לשלם את דמי הכניסה לכנס (זה אותו מחיר). אני מאוד מקווה לראות אותם ממשיכים איתנו גם בשנים הבאות. בערב גם עודכן הויקי (וגם העמוד של העמותה בויקיפדיה) לגבי הזוכים בפרס ונפתח דף המשוב לכנס כדי לא לאבד מומנטום ולאסוף את ההערות כשהן עוד טריות.

יום ראשון התחיל עם דחיפת מידע ל-TheMarker אודות הכנס, לאחר שהכתב לא הצליח להגיע לכנס והמשיך עם חיפוש מתנדב לעריכת ההקלטות אודיו של ההרצאות. ביום שני עודכן האתר של העמותה לגבי הזוכים בפרס. התוצאות מהעיתונות הגיעו ביום שלישי עם פרסום הידיעה על הכנסת הפתוחה ועל זוכי פרס המקור. עומר זק שלח לי את התמלול של ההרצאות, אך אני ממתין איתו. היום דאגתי לשלוח קבלות לכל מי שחידש חברות במהלך הכנס כדי להמשיך להיות מסודרים בצד הכספי. נפגשתי עם רם און כדי לחתום על הצ'קים להחזרים הכספיים של האנשים ובזאת אני כמעט מסיים את ההתעסקות עם הכנס.

נשאר עוד לחכות לעריכה של האודיו ולפרסם אותו, את התמלול ואת המצגות באתר הכנס. כאן יסתיים סופית הארגון של הכנס, אך זה יקרה בטח לקראת סוף החודש. מעבר לכך, אני מאוד מרוצה מהכנס השנה, ואתייחס אליו בגאווה.

בשלב זה אני יוצא לחופשה מענייני העמותה (או לפחות מארגון דברים גדולים), נראה לי שהרווחתי את זה ביושר, וגם צריך להשקיע זמן בכמה דברים שנזחנו כשלושה שבועות לטובת הכנס. יש כבר דברים חדשים על הכוונת כמו  כנס וורדפרס וההכנות לגרסה הקרובה של אופן אופיס, אבל על אלה בפוסט אחר.

נשאר להגיד תודה לכל מי שעזר לאורך הכנס, את השמות כבר הזכרתי במהלך הפוסט. מי שמגיע לו תודה יודע את זה.

מבחינת ביקורת שלי ונקודות לשימור לפעמים הבאות:

  • צריכים יותר מתנדבים מראש (אכזב אותי) ולא רק מתנדבים ביום הכנס (הפתיע אותי לטובה).
  • כל מארגן כנס צריך שני אנשים טובים שיעבדו איתו מצד אחד ויעודדו אותו מצב שני. השיחות והעידוד של מיטל מנעו ממני להישבר בשבוע האחרון של יולי, ועזרו לי לא לאבד מיקוד למרות כל הלחץ.
  • כנראה שלא משנה מה נעשה, תמיד תהיה הצעה נוספת לסמל הכנס אחרי שנכריז על הסמל שנבחר. חשוב לא לאבד מיקוד בגלל האפשרות החדשה.
  • אנשים רבים לוקחים יוזמה ואף עושים הרבה כדי לקדם אותה, חשוב לנצל את זה ולא למסמס דברים (מה שקרה לנו השנה בנושא החולצות). לפעמים יותר חשוב שיהיה מאשר שיהיה מושלם (וזה נאמר בתור אחד שמקפיד על הפרטים הקטנים).
  • לא אהבתי את התקלות הטכניות עם המצגות שהיו בתחילת הכנס, צריך לחשוב איך לוודא שלא יקרה בשנה הבאה.
  • תרבות הדיון ברשימת התפוצה מזעזעת, מבחינתי שני הדברים שהכי מפריעים זה ההתמקדות בנושא השיחה והפרקטיות של הדיון. אם בסופו של דבר לא יוצא מזה משהו שימושי (החלטה או רשימת אפשרויות להחלטה מביניהן) או שהדיון עובר לנושאים כל כך פילוסופיים שאף אחד לא רוצה להתערב, אפשר להפסיק את הדיון. הייתי חותך לא מעט דיונים, אבל אז היו קוראים לי דיקטטור.
  • כשרוצים, אנחנו יכולים להפתיע את עצמנו. לאור זה שרוב הארגון של הכנס נפל עלי ובעיקר כל הסידורים של הרגע האחרון, לא האמנתי שלקחת את הכיבוד והשתיה עלינו יעבוד. רם און, אבי ועמית הוכיחו שהכל אפשרי.

נ.ב.

בפוסט כזה ארוך אני בטוח ששכחתי אנשים או נושאים מסויימים. סליחה עם המקופחים.

:קטגוריותHamakor, Israeli Community
  1. 12/08/2010 בשעה 11:57 pm

    את החופשה הרווחת בגדול מגיע לך, וללא ספק – כל הכבוד על הכל.

  2. 13/08/2010 בשעה 3:44 pm

    תתפטר כבר!

  3. meir
    14/08/2010 בשעה 9:09 am

    מצטרף לדיאגו 🙂

    תודה לך ולכל המעורבים, העוזרים והתומכים.

  4. 14/08/2010 בשעה 4:15 pm

    תודה רבה !

  5. akiva
    14/08/2010 בשעה 9:41 pm

    כל הכבוד!
    מקווה מאוד להיות שנה הבאה… ואולי אפילו לנסות לעזור 🙂

  6. עוץליגוץלי
    15/08/2010 בשעה 7:20 am

    לעושים ולעושות במלאכה, תודה.

    אולי כדאי לקראת הכנסים הבאים לידע את הציבור למי לפנות כשרוצים לעזור, כדי שפרטים טכניים משניים (חולצות, מדבקות, כל ה"איך" והפרטים הקטנים) לא יציפו את קבוצת הדיון הרשמית. אחת הבעיות בהרשמה מראש היא בעית ה"סידור לילדים" (אי אפשר לדעת בוודאות שאכן אגיע בזמן לעזור …), ואני מניח שזה מה שפעל גם על אחרים.

    נןשא נוסף – פרסומת. אחת הסיבות לנוכחות הפחות מכובדת בהשוואה לשנים קודמות, היא פחות יידוע של כולם. היו הודעות בפורומי לינוקס ובניית אתרים של תפוז ושל whatsup, אבל לא היתה "דחיפה" לפורומים קרובים אחרים (פורום חלונות בתפוז כדוגמה, פורומי תמיכה שונים…), היתה יוזמה נפלאה (אני חושב ששל מיטל) של סרטון שהועלה לצנרת, אבל איש לא הספיק להכין סרטוני המשך (אולי שווה להכין אותם משך השנה מראש, ולהעלות אותם לקראת הקמפיין?)

  7. 15/08/2010 בשעה 11:01 am

    קפלן, ידעתי שאתה עובד קשה אבל רק עכשיו הבנתי עד כמה.

    אני שואל את עצמי אם בשנה הבאה אפשר למקבל יותר.

    כנראה תמיד יש צורך במתאמים בודדים שיסגרו את הקצוות לקראת הסוף אבל אולי אפשר להגדיר יותר תתי משימות כך שלא ייפול כל כך הרבה עומס על אדם אחד.

    לקראת הכנס בשנה הבאה אני מקווה לעזור יותר.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

