פרס המקור 2010

לפני מספר ימים הוכרז פרס המקור 2010 והתחיל תהליך איסוף המועמדים לפרס. שני מועמדים הורידו את עצמם מרשימת המועמדים בטענות שונות של "לא עשינו מספיק כדי שנרגיש שהפרס יגיע לנו". צניעות זאת תכונה שאני מאוד מעריך, אך לדעתי במקרה זה צריך לתת לוועדת הפרס (שאני בין חבריה) להתעסק בשיקולים של מי תרם כמה.

פרס המקור, מלבד תגמול ומתן הכרה לאנשים שתרמו לתוכנה חופשית, מיועד כדי לחשוף את הפעילות שאנשים עושים. פעמים רבות הועלו אנשים כמועמדים על פעילות שהם עשו בשקט מוחלט, בלי קהילה ובלי רעש, בזמן שכולם נהנים ממה. אלו הם בדיוק הדברים שהפרס אמור להעלות למודעות – אנשים שעושים (ולא רק מדברים). אז בבקשה לא להיות צנועים במידת יתר.

ובהקשר זה – בואו להוסיף מועמדים לרשימה.

  1. מיטל
    23/05/2010 ב- 9:28 pm

    שוב יצאת גרוע ואתה בוועדה במקום להיות מתמודד…

    • 23/05/2010 ב- 9:32 pm

      אני פסול בלי קשר כתוצאה מהיותי חבר וועד. אז אין באמת הבדל.

      • מיטל
        23/05/2010 ב- 9:50 pm

        אהה אוקיי 🙂
        לא כועסת יותר…
        (אני משום מה עצבנית עליך היום ואין לי מושג למה, אז סורי 😛 )

  2. 24/05/2010 ב- 12:07 am

    אני בעד הענקת הפרס לברק אובמה. אז מה אם הוא לא תרם לתוכנה חופשית בארץ, אף־אחד לא אמר שהוא לא יתרום קוד בשנה הקרובה, והענקת הפרס לו תתמרץ אותו לתרום בתחום זה.

    • 06/06/2010 ב- 6:38 pm

      לפחות אחד מהמועמדים, שהסירו את עצמם, ציין את אובמה כנימוק נגדי. הוא דווקא מצפה לקבל את הפרס אבל רק אחרי סיום מוצלח של פרויקט מסוים – פרויקט שהוא מרגיש שיביא כבוד גם לו וגם לפרס.

      • 07/06/2010 ב- 12:06 am

        במידה ואתה מתייחס למה שכתבתי בהודעה מעל, אציין כי האזכור של אובמה כאן לא בא כדי לפגוע במישהו אלא להדגים מה קורה אם וועדת הפרס מונעת משיקולים ואינטרסים. אני לא חושב שדברים כאלה יכולים לקרות בארץ, כי אף־אחד לא יקבל מינוי כי הוא הריץ גורם עניין לקבלת הפרס.

        אני ממליץ לכל מי שמתמודד על הפרס לספר קצת על עצמו, כדי שלא יווצר מצב שאנשים נבחרים בגלל שיש להם שמות יפים או הרבה חברים.

  3. akiva
    26/05/2010 ב- 12:40 am

    תומר, אהבתי!!
    בלי קשר לכלום – אולי השנה אני אוגוסט פינגווין לא יהיה ביום שישי ואני גם יוכל להיות בו.

    • 26/05/2010 ב- 12:45 am

      מה מונע ממך להגיע אליו ביום שישי? הכנס מתקיים באופן מסורתי בימי שיש מאחר וזה הזמן הנוח ביותר עבור מרבית המשתתפים.

    • 26/05/2010 ב- 1:02 am

      עקיבא, הכנס מסתיים באזור שעה 14:00 השבת נכנסת כמה שעות אחרי. לטרמפ לאזור מגוריך אפשר לנסות לדאוג מראש.

  4. 27/05/2010 ב- 6:30 pm

    וגם היום היה מישהו שביקש שלא "אביך" אותו על ידי הצגת מועמדות שלו לפרס, והוא עושה לא מעט. באסה אתכם.

  5. akiva
    28/05/2010 ב- 5:56 pm

    תומר, אני חרדי.

    ליאור, אולי באמת אני ינסה השנה.

    יש לי מועמד שלדעתי ממש מגיע לו, אני ידבר איתו ונראה מה הוא חושב על זה.
    לאיפה הוא אמור להגיש את המועמדות?

    • 28/05/2010 ב- 7:28 pm

      אתה רומז בזה שלאנשים חרדיים יש מנהגים שמונעים מהם לפנות את בוקר יום שישי לטובת פעילויות שמעניינות אותם? גם אני הייתי מעדיף שזה יהיה ביום אחר בשבוע, כדי שלא נהיה מוגבלים למסגרת של חצי יום, אבל אני לא האדם שקובע ולכן צריך לכבד את הצרכים של אחרים.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

