ראשי > Free Content, Israeli Community, Wikipedia > על הרחקת תורמים מויקיפדיה העברית

על הרחקת תורמים מויקיפדיה העברית

תומר הפנה אותי לפוסט של טל גלילי על הקשיים שלו ביצירת ערך חדש בויקיפדיה. שוב מסתבר שהקושי העיקרי אינו הקושי הטכני כמו שמראים המחקרים מחו"ל, אלא הקושי לעבור את הבירוקרטיה האנושית של ויקיפדיה העברית.

לצערי, אני מזדהה לחלוטין עם טל, מאחר וגם אני נתקלתי בקשים המתוארים. התגובה גרמה לי להפסיק לתרום באופן משמעותי והחזירה אותי לתרומות של תיקונים קטנים או תוספות קצרות (ובקיצור – ויקיגמד).

נראה כי לצד מיזמי ויקיפדיה הנפלאים, יש מקום גם למיזם "הסבר פניך לתורם" על מנת לעודד אנשים לתרום לויקיפדיה ולא רק להרחיק אנשים שאינם עומדים בכלל זה או אחר.

:קטגוריותFree Content, Israeli Community, Wikipedia תגיות:
  1. Mark
    22/12/2009 ב- 10:48 pm

    אני חושב שרשמתי לך משהו בתגובה על הפוסט בו אמרת שאתה הולך לתרום לויקיפדיה, משהו בסגנון: "בהצלחה בהתמודדות עם הביורוקרטיה ומפעילי מערכת שהשתן עלה להם לראש."

    אני מבין שלא הלך טוב…

  2. 22/12/2009 ב- 11:06 pm

    חבל שפעילי וויקיפדיה מצליחים להרחיק מהם תורמים פוטנציאלים, שכן זה נוגד את מהות האתר, ועלול להביא לפגיעה במעמדו הנוכחי. אני מקווה מאד כי מישהו שם יבין את הטעות שהם עושים ויטפל בכל אותם אנשים שאולי תורמים רבות לאתר אבל במקביל מציבים רף בו לאנשים מן השורה אין שום יכולת לתרום ולהשפיע באתר.

  3. sagemath
    23/12/2009 ב- 12:13 am

    תודה על הכתיבה, מחמם את הלב ומעודד את הרוח.

    טל

  4. 23/12/2009 ב- 11:45 am

    מספר הערות חשובות:

    – מרבית הערכים שנכתבים בוויקיפדיה נמחקים מיד עם יצירתם — כך רק ערכים איכותיים נשארים. מדוע? כי יש המון כללים שעליפהם צריך להכין ערכים. לפי הדיון שאני רואה בוויקי על ה"דוגמה" שנשלחה, כותב הערך עשה "העתק והדבק" שזה כלל לא מקובל.
    – אסור לפרסם ערך בוויקיפדיה שהוא לא בשל בצורה בסיסית. אתה יכול לערוך את המאמר ב"איזור אישי" עד שהוא יהיה בשל ואז לפרסם אותו.

    כתיבה בוויקיפדיה זה דבר אינו פשוט ודורש ניסיון ואימון. רק כ־10% מהערכים שורדים את הפרסום הראשון גם בויקיפדיה העולמית. כך איכות המידע נשמר.

    לא צריך לקחת את זה כבירוקירטה אלא כשמירה על האיכות.

  5. 23/12/2009 ב- 11:49 am

    ארתיום,
    הפואנטה של הפוסט שלי *לא* הייתה לגבי האם זה טוב שלויקיפדיה יש כללים או לא. וגם לא האם צריך הרבה ערכים פושרים או מעט ערכים איכותיים.

    תודה על ההערות.

  6. 23/12/2009 ב- 11:58 am

    אני מרגיש מיוחד שערכים שאני פתחתי נשארו שם עד היום, אפילו אם מדובר בקצרמרים.

    בטח יש ימים ושעות שהרבה פחות בירוקרטים עומדים על המשמרת וכך אפשר להגניב בחשאי ערכים חדשים. 😉

  7. 23/12/2009 ב- 8:26 pm

    האיכות של לא מעט ערכים ירודה למדי.

    סתם לדוגמה: "לינוקס" ו־"GPL" אם אכפת לכם, נסו להתמקד בתיקון ערכים קיימים.

    (כן, אני יודע)

  8. meorero
    24/12/2009 ב- 10:26 pm

    אני מסכים עם הכוון של צפיר –
    אולי כדאי להתמד בשיפור של דברים קיימים.

    או אולי ליצור שער (פורטל)?

    למשל כמו שיש בויקיפדיה האנגלית את הפורטל: Portal:Free_software

  9. 25/12/2009 ב- 5:40 pm

    בתור התחלה: המחלוקת בין תוכנה חופשית לקוד פתוח הגיע גם לויקיפדיה. נראה שתומכי התוכנה החופשית מנצחים בגדול:

    http://he.wikipedia.org/wiki/קטגוריה:קוד_פתוח
    http://he.wikipedia.org/wiki/קטגוריה:תוכנה_חופשית

  10. meorero
    25/12/2009 ב- 7:17 pm

    מה הצעתך?
    למזג את "/קטגוריה:קוד_פתוח" אל תוך "/קטגוריה:תוכנה_חופשית"?

    (לא שיש לי אפשרות לזה… אני לא ויקיפד :-\ )

  11. 25/12/2009 ב- 7:18 pm

    בהחלט. לא רואה סיבה לפיצול של הקטגוריות.

  1. 28/10/2010 ב- 12:54 pm
  2. 01/09/2017 ב- 12:08 am

להשאיר תגובה

