ראשי > Uncategorized > נעילה ספקים באוניברסיטת בר אילן

נעילה ספקים באוניברסיטת בר אילן

אוניברסיטת בר אילן פתחה לפני כמעט שנה במהלך לספק לכל סטודנט תיבת דואר אישית. לשם כך נפתח לכל סטודנט חשבון ב-WindowsLive של מיקרוסופט ולשם (ורק לשם) האוניברסיטה שולחת דוא"לים. זהו אינו שירות למי שאין לו תיבה, אלא שירות שהאוניברסיטה מכריחה אותך להשתמש בו.

מילא שהאוניברסיטה בחרה להשתמש בשירות של מיקרוסופט שאינו לרוחי, אבל זאת זכותם. אבל לא מקובל עלי שספק שנותן שירות לאוניברסיטה ינסה לנעול אותי לשירותיו (verdoner locking). מסתבר, שכיום כבר לא ניתן לבצע העברת דואר (forward) לשירותי דואר שאינם של מיקרוסופט (hotmail/msn).

לדעתי זהו ביזיון של שימוש בכספים של האוניברסיטה שמשרתים אינטרס של חברה מסחרית ולא של האוניבריסטה או הסטודנטים.

לאחר מספר מכתבים ששלחתי לאוניברסיטה בדבר השירות, גיליתי כי העברות דואר שבוצעו בעבר נמחקו, כמו גם שלא ניתן יותר להעביר את הדואר לשירותים אחרים (gmail לדוגמה). על כן שלחתי הבוקר מכתב בנושא:

"שלום רב,

במסגרת המהלך של אוניברסיטת בר אילן לספק לכל סטודנט תיבת דואר, האוניברסיטה משחקת לידיו של גורם מסחרי (מיקרוסופט). כאשר שאלתי למה דווקא הם, לא קיבלתי תשובה ואמרו לי שאם אני לא רוצה להשתמש בשירות, אני יכול לבצע העברה של הדואר שלי לכל תיבה אחרת.

נתחיל באבסורד, למה שהאוניברסיטה לא תשלח לי את המייל לתיבה כבקשתי מראש וזהו? למה אני צריך להתעסק עם עוד שירות דואר כאמצעי תיווך?

בנוסף, בדקתי בימים האחרונים למה אני לא מקבל דואר מהאוניברסיטה, למרות שבפריאל אני רואה נשלחו מספר הודעות.
התשובה מתחלקת לשניים:
1. הגדרות העברת דואר שנעשו בעבר נמחקו (היתה לי העברת מיילים ל-gmail שלא עובדת יותר).
2. העברות דואר חדשות ניתן לבצע רק בתוך השירותים של חברת מיקרוסופט! כלומר עכשיו האוניברסיטה (באמצעות מיקרוסופט) מכריחה אותי להשתמש בשירות הזה.
זהו דבר שאינו מקובל.

למקרה שאתם לא מאמינים, הנה ההודעה שמופיעה בעמוד הגדרות ה-forward:
You can forward your mail to one other e-mail address that ends in hotmail.com, msn.com, live.com, or is part of Windows Live Custom Domains.

הדבר עומד בסתירה למה שהאוניברסיטה טוענת שאפשרי:
http://www1.biu.ac.il/itc/index.php?id=491&pt=1&pid=113&level=3&cPath=113,491#_Toc199213216

לזה קוראים Vendor Locking, ואני לא חושב שזה ניצול ראוי לכספים שהסטודנטים משלמים לאוניברסיטה תמורת הלימודים. אם אתם רוצים לחסוך בנייר ולשלוח אי מיילים, תעשו זאת כמו כל העולם ותשלחו לתיבה האישית של כל אחד מהסטודנטים ואל תכריחו אותנו להשתמש בכל מיני שירותים רק כי לאוניברסיטה זה יותר נוח. אם את המיילים מכל חברה מסחרית שאני עובד איתה אני יכול לקבל ל-gmail (או כל תיבה אחרת שאני מחליט לפתוח), גם האוניברסיטה יכולה להתמודד עם זה.

בברכה
ליאור קפלן (שפונה אליכם בנושא כבר מספר פעמים)"

  1. Vedder
    05/07/2009 ב- 10:20 am

    נראה לי שקצת הגזמת בתגובה :
    בתיבה שלי בבר-אילן אני יכול להעביר דואר לכל כתובת אחרת, ןע"מ לא לצאת פקק , הרגע בדקתי את זה, סימנתי להעביר את כל הדואר לתיבה שלי בGMAIL ומיילים עוברים בלי שום בעיה.

  2. 05/07/2009 ב- 10:48 am

    אצלי זה לא עובד. כדי לוודא שאנחנו מדברים על אותו הדבר:
    1. כניסה לאתר http://www.biu.ac.il/livemail
    2. כניסה עם החשבון.
    3. options->more options->Forward mail to another e-mail account
    4. בחירה באפשרות השניה, SAVE וזהו.

    אצלי אני מקבל את השגיאה:
    Warning You're only able to forward mail to a custom domain or an e-mail address that ends in hotmail.com, msn.com, or live.com. Please try again.

  3. Vedder
    05/07/2009 ב- 11:14 am

    עובד גם עובד, עקבתי אחרי השלבים שלך ואני לא מקבל שום הודעת שגיאה
    הנה דוגמא :

    ברשותך מחקתי את הכתובת שאליה העברתי את הדואר, אבל אתה יכול להיות בטוח שהוא מגיע לשם.

    אולי הם מבצעים שידרוג שעדיין לא הגיע לחשבון שלי

  4. 05/07/2009 ב- 11:24 am

    מוזר, אצלי המשפט הראשון אינו קצר כמו אצלך אלא הוא "You can forward your mail to one other e-mail address that ends in hotmail.com, msn.com, live.com, or is part of Windows Live Custom Domains."

    דרך איזה דפדפן אתה ניגש לאתר שלהם?

  5. 05/07/2009 ב- 11:32 am

    האם מדובר בפתרון של Outlook Web Access או hosted mail של live.com? במידה וזו האפשרות השנייה, מה שנראה לי די הגיוני כי ציינת שדברים השתנו לך מעצמם, חוששני שהבעיה מגוכחת הרבה יותר ממה שאתה חושב.

    נסה להיכנס למערכת עם אינטרנט אקספלורר. האם אתה רואה ממשק שונה? במידה וכן, נסה לבדוק אם קיימות שם ההגדרות המבוקשות. אם כן, סימן שהאתר פשוט מספק לך "גירסה קלה" כי הוא מזהה את הדפדפן שלך בתור דפדפן לא נתמך.

    אגב, live.com תומך ב־POP3, וגם בשרתי Exchange אפשר להפעיל את זה. נראה לי שזה יהיה פתרון מספק עבורך, לפחות עד שהנהלת האוניברסיטה שלך תתעשת.

  6. Vedder
    05/07/2009 ב- 11:49 am

    במקרה עכשיו עם seamonkey 2beta
    אבל בדקתי במיוחד בשבילך וזה עובד גם firefox 3.5

  7. 05/07/2009 ב- 12:14 pm

    כל זה נהדר לגבי התמיכה אבל מה עם הסכם השימוש ?

    לי אישית זה הפריע הרבה יותר (עיכדנתי את הפוסט שיציע לפוסט הזה)

  8. 05/07/2009 ב- 12:35 pm
  9. Vedder
    05/07/2009 ב- 1:47 pm

    עובד גם באינטרנט אקספלורר.

    לגבי השאלה של בוריס "אבל אלוהים למה להעביר את הניהול לחברה חיצונית ?"

    יש הרבה מאוד סיבות טובות לעשות זאת.
    התשובה לשאלתך היא אותה תשובה לשאלה למה חברות גדולות עושות מיקור חוץ ?
    כאשר בזכות תעשייה זו של מיקור חוץ להרבה מאוד מתכנתים כמוך יש עבודה.

    אתה יכול להתווכח איתי על הנושא אבל כנראה שמייקרוסופט יודעת לנהל תיבות אימייל "קצת" יותר טוב מאנשי הIT של ממכללת סמי-שמעון וכנראה גם יותר טוב מאנשי הIT של אוניברסיטת בר-אילן.

    איך תסביר את זה שחברות יותר גדולות בהרבה מהאוניברסיטה ובסדר גודל עולמי עוברות למיקור חוץ של שירותי IT, יכול להיות שכולם טועים ???
    לא נראה לי !!!

    הנה כמה סיבות :
    1 .קניית שרתים, תחזוקתם, מערכת לניהול תיבות הדואר, גיבויים, זמינות, רוחב פס.
    2. לנהל תיבות דואר לבערך 15000 סטודנטים ו למספר דומה של אנשי סגל אי אפשר להסתפק בשרת postfix מסכן.
    3. כאשר מייקרוסופט גם בטח דואגת לאוניברסיטה לשרת יומנים ,EXCHANGE, אני מניח, עבור חברי הסגל. ועד היום אין עדיין פתרון בקוד פתוח מספיק טוב שיתחרה בexchange , ונגיד וקיים, כמות הזמן והמשאבים שאנשי ה IT יצטרכו להשקיע ע"מ להקים שרת כזה ולהעביר את כל אנשי הסגל אליו לא שווה כלכלית ותעלה יותר כסף מאשר מיקור חוץ של שירותים אלו.

    אז אתם בטוחים שמבזבזים את הכסף שלכם לשווא ?

    אותי יותר מרגיז שעל מנת להרשם לקורס קיץ הייתי צריך להגיע לאוניברסיטה , לחכות בתור כדי לקבל טפסים, ללכת לעמוד שוב בתור כדי לשלם את השובר בבנק, לחזור למזכירות כדי לתת את הטפסים, ועדיין כשסמסטר הקיץ כבר בפתח אין תאריכים למבחנים ?!
    ובאותו עניין למה עדיין אי אפשר לשלם דרך החשבון בנק שלי באינטרנט, למה אני צריך לעמוד בתור בבנק בשביל זה ?
    ארנונה וחשמל כבר אפשר אבל שוברים לאוניברסיטה עדיין לא !!!

  10. 05/07/2009 ב- 3:18 pm

    ל Vedder יכול ששאלתי לא נכון , כבר היום מרבית שירותי הIT הם ב OS ע"י חברות חוץ (לדוגמה חברת מטריקס) , הבעיה היא לא המקצועיות של העובדים (וזה נתון לויכוח יש יותר מאדם אחד המתמחה ברשתות תקשורת שעובד כאיש IT בקהילת הקוד הפתוח בארץ) אלה העובדה שדברים אישים (מיילים פנימים) שאמורים להיות מוגנים (מדובר על הודעות שעפ חוק הגנת הפרטיות חייבות להיות מוגנות) מועברות לחברה בחול שמודיעה כי היא תעביר את הנתונים ע"פ ראות עינייה , ומחייבת להתאים את המשתמשים לתנאיה השירות שהיא לוקחת.

    אני באמת לא יודע לגבי תמיכה בתיבות דוא"ל גדולות או קטנות (אני יודע בוודאות כי שרת postfix שישב על הפצת רד האט טיפל ב5000 משתמשים אני לא מאמין שתיהיה השפעה קריטית ליותר).

    אני לא יודע למה אתה אומר שאין תחליף פתוח לשרתי exchange אני מכיר לפחות כמה לסביבה האירגונית (לדוגמה Citadel או Kolab) אבל הוויכוח הוא לא על קוד פתוח או סגור אלה על עצם העברת הנתונים , תכתובת גישה מלאה לפרטים.

    ונחזור בחזרה למיקוד חוץ הזכר איך אנשים הגיבו כאשר גילו כי קיים מיקוד חוץ במערכות הבריאות בארץ ? יש פה לא רק הבט כלכלי יש פה גם הבט של פרטיות וזכויות – שמבעבר לשימוש בתיבות המייל של החברה אנו נאלצים לוותר עליו.

    אבל לדעתי הדיון צריך להתבצע אצלי בבלוג ולא אצל ליאור.

  11. 05/07/2009 ב- 3:56 pm

    תבקשו כמו שיש באוניברסיטה בעברית. לנו יש מייל ב-Gmail. והוא גם תומך ב-Jabber. הרבה יותר נוח 🙂 .

    אולי נחזור לימים בהם לכולם היה שרת POP3, ולכל אוניברסיטה היה שרת שלה. אפשר אולי לעשות זאת עם שדרות ושלכולם יהיה שרת Wave….

  12. 05/07/2009 ב- 4:06 pm

    בשביל Wave צריך Jabber. כלומר אתה תקבל את זה, בעוד קפלן ובוריס יהיו תקועים עם הוטמייל. לפחות הם מקבלים עם זה חשבון ב־Windows Messenger ואם הם מתקשים גם ב־Windows Messenger Planet החדש. 🙂

  13. 05/07/2009 ב- 4:18 pm

    ברגע שדיווחתי שאני על IE7 על ויסטה (בעזרת user agent switcher), השורה שמגבילה אותי נעלמה והגדרתי בהצלחה את המעבר ל-gmail. הזוי לחלוטין. מעניין אם זה הקטע של הדפדפן או מערכת ההפעלה.

    • 05/07/2009 ב- 6:58 pm

      גם באוני' העברית יש תת אתר "רישום לקורסים" שדורשים רק IE, פיירפוקס ואופרה וכרום. תת האתר לא מכיר בסמור קרח [פיירפוקס דביאני] למרות שהוא בדיוק כמו פיירפוקס רגיל. אז תוריד פיירפוקס רגיל ותיכנס כך. לא מבין למה אנשי מחשבים מטעם האוניברסיטאות לא פותחים אתרים כאלה לכל דפדפן. אל תשכחו שגם פייסבוק וג'מייל מתנהגים כך

  14. Vedder
    05/07/2009 ב- 4:23 pm

    בוריס,
    אז למה אתה משתמש בשירותי גוגל עבור הבלוג שלך ?
    אתה רוצה להגיד לי שגוגל לא אוספים מידע עליך דרך הבלוג שלך ?
    הרי הוא חשוף לכולם !!
    למה אני לא יכול להגיב שם בשם שבחרתי ולהישאר באנונימיות שלי ?

    איזה מידע כבר יש שם בתיבת המייל של האוניברסיטה ? ציונים בקורסים ?
    הפקולטה מודיעה לך שסמסטר חורף התחיל ? סקר הוראה ?? אל תגזים !!

    אתה לא רוצה, אל תשמש בשירות הזה, אני לדוגמא משתמש בו רק לענייני אונברסיטה, כל שאר צרכי האימייל שלי מנוהלים ע"י ספק אחר.

    לגבי postfix לי היה ניסיון רע איתו, לא החזיק אפילו 30 משתמשים.

    לקחת את עניין הoutsourcing למקום אחר לגמרי,
    נתונים בריאותיים הם שונים לגמרי, ואני בטוח שגם הבנקים בארץ משתמשים ב outsourcing והאמת אני יכול לתת לך דוגמא אחת לפחות של בנק גדול שעושה outsourcing.

    שאלה נוספת ? אתה משתמש בשירות מייל-ביט ששולח לך SMS לטלפון עם הודעות ציונים וכו' ? מה ההבדל בין זה לאימייל ? למה שאוניברסיטה לא תקים שרת ששולח הודעות SMS לסטודנטים ? מה ההבדל ?
    אז גם פה יש המון סיבות למה לקחת חברה חיצונית ולא לעשות את זה לבד ?

    שאמשיך ? למה האוניברסיטה משתמשת בשירותי קייטרניג ? למה שהיא לא תקים מטבח משלה ? למה הצבא משתמש בשירותי קייטרינג ??

    אין לזה סוף !! אל תגזימו !!! תכנסו לפרופורציות !!!

  15. 05/07/2009 ב- 4:45 pm

    >>בוריס,
    >>אז למה אתה משתמש בשירותי גוגל עבור הבלוג שלך ?"
    אני משתמש בשירותי גוגל ולא שרת עצמי מהסיבה הפשוטה שאין לי שרת שאני מחזיק , זהוא בעצם ביום שיהיה לי חיבור קבוע אני ארים משהוא.

    בבלוג שלי ובמייל שלי אני דואג להכניס דברים שאני מניח שלא יפגעו בי בעתיד.
    כמו כן אנ י משתדל לא להכניס מידע אישי.
    מיילים אישים מוצפנים (כן אני יודע שניתן לטפוס חלק מהמידע כמו למי נשלח אבל זה סיכון מחושב).

    >>אתה רוצה להגיד לי שגוגל לא אוספים מידע עליך דרך הבלוג שלך ?
    >>הרי הוא חשוף לכולם !!
    >>למה אני לא יכול להגיב שם בשם שבחרתי ולהישאר באנונימיות שלי ?

    הגבלתי את זה לאחר שכל מיני ספאמרים התחילו לזבל את הבלוג שלי , ולאחר הכתבה בהארץ , םשוט נמאס לי מכל מני מאחלים לעבור לקנדה , למות או סתם תגובות נאצה.

    >>איזה מידע כבר יש שם בתיבת המייל של האוניברסיטה ? ציונים בקורסים ?
    >>הפקולטה מודיעה לך שסמסטר חורף התחיל ? סקר הוראה ?? אל תגזים !!

    המידע שנגיש הוא – ציונים , קורסים , מפגשים , עידכוני פרטים אישים בוא לא נעבור על הכול כתבתי על זה מספיק מה אפשר להשיג מהמערכות של הלימודים.
    האם אתה מוכן שיפרסמו אליך כל ציון בכל קורס אילו שירותים אתה מקבל מהמוסד , בחלק מהמוסדות יש גישה לפרטים מאוד אישים עזוב זה נושא אחר לגמרי
    http://myrtfm.blogspot.com/2009/05/blog-post.html

    >>אתה לא רוצה, אל תשמש בשירות הזה, אני לדוגמא משתמש בו רק לענייני >>אונברסיטה, כל שאר צרכי האימייל שלי מנוהלים ע”י ספק אחר.

    אבל זה הבעיה בדיוק שדורשים מאיתנו להשתמש בזה כאשר אתה מנסה להשתמש במייל של המוסד את חותם על הסכם עם החברה שמתחזקת את שרת הדואר שזו הבעייה.
    כלומר כל הדואל נשלח לשם וזו הבעיה – מה כבר מבקשים שלא ישלחו לשם מיילים זהוא.

    >>לגבי postfix לי היה ניסיון רע איתו, לא החזיק אפילו 30 משתמשים.
    עוד פעם אני עבדתי בארגון עם יותר משתמשים אכשיו ישבתי קצת על התיעוד ומתברר שבאמת אם משתמשים מעל 15K משתמשים חייבים להפעיל אופציה בשביל לגרום למערכת לעבוד מהר יותר (מגבלה של בסיס הנתונים).

    >>שאלה נוספת ? אתה משתמש בשירות מייל-ביט ששולח לך SMS לטלפון עם >>הודעות ציונים וכו’ ? מה ההבדל בין זה לאימייל ? למה שאוניברסיטה לא תקים >>שרת ששולח הודעות SMS לסטודנטים ? מה ההבדל ?

    כלכלי – בתור מישהוא שיצא לו לעבוד עם מערכות התקשורת בארץ אני יכול להגיד לך שבהקמת ציוד תקשורת נוסף שיתחבר למערכות הסלולר ישנן עוד הוצאות פרט לשליחת ההודעה בפועל בגלל בזמנו דחפתי את הפתרון של גיא לשליחת ההודעות.

    >>אז גם פה יש המון סיבות למה לקחת חברה חיצונית ולא לעשות את זה לבד ?
    >>שאמשיך ? למה האוניברסיטה משתמשת בשירותי קייטרניג ? למה שהיא לא >>תקים מטבח משלה ? למה הצבא משתמש בשירותי קייטרינג ??
    >>
    >>אין לזה סוף !! אל תגזימו !!! תכנסו לפרופורציות !!!

    הבעיה היא שלי היא לא העובדה שיש מישהוא אחר שעושה את העבודה אלה הדברים שהמישהוא האחר לוקח על עצמו כלומר הפרטיות והזכויות שלנו כמפתחים.

    • Vedder
      05/07/2009 ב- 5:13 pm

      >> הבעיה היא שלי היא לא העובדה שיש מישהוא אחר שעושה את העבודה אלה >>הדברים שהמישהוא האחר לוקח על עצמו כלומר הפרטיות והזכויות שלנו
      >>כמפתחים.

      איך בדיוק פוגעים בחופש שלך כמפתח כשאתה משתמש בשירות שלהם למיילים,
      אל תגזים, אז מייקרוספט ידעו שקיבלת במבני נתונים 99.9 !!!
      אולי הם יציעו לך עבודה !!!

      אתה מבין, אתה משתמש בחברה שעושה outsourcing לבלוג שלך וזו בדיוק אותה סיבה שהאוניברסיטה עושה שימוש באותו שירות.

      גם האוניברסיטה עושה "סיכון מחושב", כמו שהגדרת אותו, הם לא שולחים פרטי חשבון בנק במייל, מי שרוצה לפגוע בך לא צריך את המידע שיש בתיבת הדואר שלך באוניברסיטה, הוא יכול להוציא את הדואר מתיבת הדואר הפרטית שלך בבית. יש מספיק מידע באינטרנט שאתה מפרסם על עצמך.

      גם לגבי למי יש זכויות על המידע שמגיע מהאוניברסיטה אפשר להתווכח.
      אני לא בטוח שהציון שלך בקורס הוא מידע שלך ולא של האוניברסיטה, ואם הוא של האוניברסיטה היא יכולה לעשות בו כרצונה.
      אתה משלם לאוניברסיטה כדי לקבל ידע, את הידע הם העבירו לך, הציון מראה כמה אתה יודע טוב את הידע שהם העבירו לך.

      אתה לא רוצה להשתמש בשירותי מייקרוסופט אל תשתמש, אף אחד לא מכריח אותך תעביר את המיילים למקום אחר, ואם תקרא שוב את הלינק ששלחת, אפשר לבטל את כל עניין משלוח הפרסומות וכו'

      • 05/07/2009 ב- 5:27 pm

        >>איך בדיוק פוגעים בחופש שלך כמפתח כשאתה משתמש בשירות >>שלהם למיילים,
        >>אל תגזים, אז מייקרוספט ידעו שקיבלת במבני נתונים 99.9 !!!
        >>אולי הם יציעו לך עבודה !!!
        החופש שלי כמפתח נפגע כאשר ע"פ החוזה אני חייב לעמוד בסטנדרטים של החברה , כאשר אני לא יכול להשמתמש בתוכנות אחרות , כאשר מודיעים לי כי אני מרשה להתקין תוכנות אחרות , שאני לא יכול להשתמש בתיבת הדואל אם אני מתחרה
        >>אתה מבין, אתה משתמש בחברה שעושה outsourcing לבלוג שלך >>וזו בדיוק אותה סיבה שהאוניברסיטה עושה שימוש באותו שירות.

        >>גם האוניברסיטה עושה “סיכון מחושב”, כמו שהגדרת אותו, הם לא >>שולחים פרטי חשבון בנק במייל, מי שרוצה לפגוע בך לא צריך את >>המידע שיש בתיבת הדואר שלך באוניברסיטה, הוא יכול להוציא את >>הדואר מתיבת הדואר הפרטית שלך בבית. יש מספיק מידע >>באינטרנט שאתה מפרסם על עצמך.
        עזוב , יש פה בעייה שישנו מידע ולא חשוב עד כמה הוא חשוב לאדם מסויים (וכן אם עשית חזרת על קורס או קיבלת במועד מסויים ציון שאתה לא אוהב לדוגמה נכשל ואז במועד אחר קיבלת ציון גבוהה יותר)
        במידה ואתה מגיש בקשות ויש גישה לסוג הבקשות למלל או למסמכים המצורפים.
        שוב פעם חוזרים שים לב שאני כבר אמרתי שהמידע שאני מפרסם הוא מידע שאני בוחר לפרסם שזה שונה ממה שמישהוא אחר מפרסם.
        >>גם לגבי למי יש זכויות על המידע שמגיע מהאוניברסיטה אפשר >>להתווכח.
        אני מאמין שהמשפט הבא די מסביר את מה שאני מנסה להגיד (מהחוזה שקישרתי אליו)

        מובן לך כי ל-Microsoft עשוי להיות צורך, ואתה מאשר בזאת ל- Microsoft, להשתמש, לשנות, להעתיק, להפיץ ולהציג תוכן שהוצב בשירות במידה הדרושה למתן השירות

        >>אני לא בטוח שהציון שלך בקורס הוא מידע שלך ולא של >>האוניברסיטה, ואם הוא של האוניברסיטה היא יכולה לעשות בו >>כרצונה.
        >>אתה משלם לאוניברסיטה כדי לקבל ידע, את הידע הם העבירו לך, >>הציון מראה כמה אתה יודע טוב את הידע שהם העבירו לך.

        >>אתה לא רוצה להשתמש בשירותי מייקרוסופט אל תשתמש, אף >>אחד לא מכריח אותך תעביר את המיילים למקום אחר, ואם תקרא
        זה בדיוק הבעיה הדואר נשלח לתיבה ההיא של חברת מיקוד החוץ ופה הטרוניה שלי , אני מנסה למצוא דרך שלא יהיה שימוש בתיבה אבל עדיין לא הצלחתי.
        שים לב שאני לא לומד בבר אילן אלא במקום אחר.
        >>שוב את הלינק ששלחת, אפשר לבטל את כל עניין משלוח >>הפרסומות וכו’
        לא הבנתי את זה.

  16. 05/07/2009 ב- 4:48 pm

    אבל עדיין מכריחים אותך להשתמש בשירות הזה.
    כפי שכדאי לשים לב להוראות: יש צורך להיכנס לתיבה אחת לכמה זמן (נראה לי לחודש) על-מנת שהתיבה לא תיסגר עקב חוסר פעילות!

  17. 05/07/2009 ב- 4:51 pm

    תומר ,
    אני כופר לטענה כי אני משתמש במוצרים האלה
    מצטער אינני מסכים לתנאי השימוש (ואני לא מבין איך אתה הסכמת אם כן) כי אני מעדיף להשתמש במוצרי קוד פתוח בשביל להשתמש ב IM יחי Kopete ו Gaim

  18. Vedder
    05/07/2009 ב- 5:42 pm

    עדיין לא הצלחת להסביר את עניין החופש שלך כמתכנת !!!
    מה זה קשור לתיבת המייל של הוטמייל !!
    כל מה שאמרת לא נכון ומר קפלן נוכח לדעת שהוא טעה והוא יכול להעביר את המיילים

    כמו שכתבתי, אתה פרסמת מספיק מידע על עצמך ברשת אני יכול להגיד לך בקלות איפה אתה גר, מתי עלית לארץ !

    כשאתה זורק דואר לאשפה, אתה גורס אותו ? לא ?
    כי אני יכול לאסוף את האשפה שלך ולדעת בדיוק כמה כסף היה לך בחשבון בנק בשנה X. אני לא מאמין שאתה שומר דואר של Y שנים בבית, במידה ופתחת חשבון בגיל 16.

    כתבתי Y בכוונה, כדי לא לפגוע בפרטיות שלך.

    דרך אגב ? למה יש לך חשבון בפייסבוק ?

    • 05/07/2009 ב- 6:12 pm

      סלח לי רגע ,
      אנה אמור לי מה אמרתי שאיננו נכון – ואני אתקן או אסיר.

      ייתכן ולא קראתי נכון את החוזה או שאני לא מבין אותו היטב ואם טעיתי מתנצל על ההטעיה אקח סעיף קטן :

      אני מדבר על החוזה שאתה מסכים אליו בעט ההתחברות לשימוש.

      "להשתמש בשירות באופן הפוגע בנו או במפרסמים שלנו, בחברות המסונפות אלינו, במשווקים, במפיצים ו/או בספקים שלנו, או בלקוח שלנו או של המפרסמים שלנו, של החברות המסונפות אלינו, של המשווקים, המפיצים ו/או הספקים שלנו; "

      הסעיף הזה פוגע ביכולת שלי להשתמש בתיבת הדואל על מנת להפיץ תוכנה מתחרה , כאיש פיתוח אני מפתח תוכנות ויתכן וארצה להשתמש
      בתיבה המסופקת לבניית קשרים עיסקיים.
      יותר מזה יש התייחסות כי מיילים שיכולים לפגוע בעסקים של החברה יכולים להיות לא מועברים כלל (לדוגמה תעבורת מיילים שמדברת על שימוש במערכות הפעלה שונות).
      ישנה דרישה של להשתמש בתוכנה רק של החברה ומה אם אני רוצה לפתח תוכנה אחרת ?

      שים לב שקיימת דרישה (לפחות אצלנו) להשתמש בתיבה הדירשה מתבצעת באמצות שליחת דואר לתיבה שניתנה ע"י המוסד (אינני יודע מה קורא בבר אילן).

      ישנם עוד סעיפים אבל לדעתי אין זה המקום לדון בחוזה הזה פה אלה בבלוג שלי (אנחנו סתם מזבלים את הפוסט של ליאור).

      Vedder נכון שפרסמתי דברים רבים בפוסטים שלי , בלינקידין ובפרופיל שלי בפרצוספר אבל שוב פעם אני (בדר"כ ) חושב ובוחן האם המידע הוא מתאים לפרסום או לא.

      רק שים לב להבדל שם אני בוחר מה לשים , ובדר"כ אני בוחר לסנן דברים שאני מאמין שיכולים לפגוע בי , יותר מזה אני משתמש בדר"כ ברשתות החברתיות לקדם את האינטרסים שלי (מציאת קשרים , הכרת אנשים וכמו' .. ) וכן חטאתי לאחרונה במשחקי ה facebook)

      כשאני זורק דואר אישי אני גורס אותו ואת הגריסה מעביר שטיפה ,
      הרגל שאין לי מושג מאיפה לקחתי.

  19. Vedder
    05/07/2009 ב- 6:21 pm

    לא אוסיף יותר, אבל אתה פוגע בחופש שלי להשאר אנונימי מכיוון שכדי להגיב בבלוג שלך אני צריך להרשם לשירותיו של גוגל !!!

    ולכן כל הדברים שאמרת על חופש בטלים, כי אתה לא מקיימם בעצמך

  20. 05/07/2009 ב- 6:29 pm

    אתה יכול להשתמש ב openid כרגע אני פותח את התשובה לאפשרות של מגיבים לא רשומים.

  21. 06/07/2009 ב- 8:45 am

    אתה יכול גם לנסות להגדיר את המייל שלהם בתוכנה אחרת, ואז להיפרד לחלוטין מהממשק של הוטמייל, למרות שאתה דוגם אותו כל מספר דקות.

    username: email@domain
    server: pop3.live.com

  1. 05/07/2009 ב- 8:45 pm

להשאיר תגובה

