ראשי > Israeli Community > פוסט פוליטי

פוסט פוליטי

החלטתי להקדיש את נושא הפוסט הזה למאורעות האחרונים שקרו בפלאנט שלנו ועיקרים פרסומים של פוסטים פוליטיים, אך גם פוסטים שאינם קשורים לתוכנה חופשית. אני מקווה כי זהו הפוסט האחרון שנראה הקשור לתוכן פוליטי או שאינו הולם את הפלאנט שלנו.

אני אצטט פוסט קודם שלי בנושא מלפני חצי שנה:

כאשר מישהו משלב תכנים שאינם קשורים לתוכנה חופשית אני שוקל כמה דברים:
1. האם מדובר במשהו חד פעמי? אין לי יכולת לרדוף אחרי כל אחד שהכניס תוכן לא קשור.
2. האם התוכן פגע במישהו? בחלק גדול מהמקרים התוכן אומנם לא קשור, אבל גם לא מעורר רעש אצלי שאר חברי הפלאנט. במקרים אחרים אני מקבל מספר מכתבי תלונה מאנשים שונים.
3. האם יש צורך ביצירת קשר לצורך הבהרות מצד בעל הבלוג? לפעמים יש דברים שנופלים בתחום האפור ולכן יש צורך ליצור קשר עם בעל הבלוג כדי לברר נושא זה או אחר.

למקרה האחרון לא יכולתי להגיב בגלל עומס אישי שלי, אך שמחתי לראות את המחאה של מספר אנשים שהחליטו שחשוב להם לשמור על הפלאנט כמקום טכני בלבד (וא-פוליטי בפרט). שלומי – שיחקת אותה עם הבאנר (: במקביל, גם אתר whatsup החליט (לאות מחאה) להוריד את הכותרות של הפלאנט מהאתר. אני בטוח כי יש עוד מספיק אנשים שאיכפת להם, גם אם בחרו בדרכי מחאה אחרות (מתגובות לפוסטים ועד מיילים אלי).

כדי למנוע את הדברים בעתיד, אני מבקש מכל מי שיש בבלוג שלו תכנים שאינם קשורים לתוכנה חופשית, לוודא שיש קטגוריה בשם תוכנה חופשית (או כל שם אחר שיצביע על תחום עניין הקשור לפלאנט) ולשלוח לי את הקישור ל-RSS/Atom של אותו קטגוריה כדי שאוכל לעדכן את ה-feed שלו בפלאנט. במקרים ואין אפשרות להצטמצם לקטגוריה אחת, אני מוכן להכניס מספר feedים עבור אותו אדם. בפלאנט עצמו, ניתן לראות ברשימה בצד ימין את שם המשתתפים (בד"כ קישור לבלוג) ואת ה-feed שנאסף ע"י הפלאנט.

אני אנצל שוב את ההזדמנות כדי לציין כי הפלאנט פתוח בפני כל מי שמתעסק עם תוכנה ותוכן חופשיים וניתן לבקש להצטרף ע"י מייל אלי. אשמח להמשך ולהגדיל את הרשימה (שגדלה מ-40 ל-58 בשנה האחרונה).

:קטגוריותIsraeli Community תגיות:
  1. 02/07/2009 ב- 12:26 am

    אולי כדאי לרשום את ההוראות הבסיסיות בפלאנט שיהיה אפשר להפנות לשם כותבים במידת הצורך.

  2. ZooZ
    02/07/2009 ב- 10:41 pm

    תודה, תודה, תודה

  3. 08/07/2009 ב- 1:56 pm

    במקום הגדרת הנושא בצורה כל כך בעייתית ועמומה, אני מבקש שתבין כמה דברים:

    1. אני חושב שחופש התוכנה וחרויות אחרות הן כן חלק מראיית עולם אידאולוגית יותר גדולה וחשובה.
    2. אני שמח להיות מיוצג בפלאנט, אבל מעולם לא ביקשתי להיות שם (גיליתי שאני שם רטרואקטיבית) ומעולם לא הוגדרו כללים ברורים.
    3. אם אנשים רוצים פלאנט טכני נטו, הפרידו אולי את פלאנט המקור מפלאנט לינוקס? בחדש יהיו נושאים טכניים וטכנולוגיים בלבד, ובמקורי ראיית העולם הרחבה יותר, שהביאה אותי וחברים אחרים להקים את העמותה מלכתחילה.

    איך זה?

  4. 08/07/2009 ב- 7:34 pm

    היי עירא,

    בתור אחד מהוותיקים, אז כנראה שבאמת לא ביקשו אישור שלך לפני ההוספה לפלאנט. אם אתה רוצה אפשר להסיר – לא מכריחים אף אחד.

    כבר תקופה ארוכה אני מבקש אישור לפני כל הוספה לפלאנט.

    בשלב זה, אני מסתפק בניהול הפלאנט הזה כפלאנט טכני בלבד. מי שמעוניין בפלאנט נוסף מוזמן להרים אחד כזה (במסגרת העמותה), אך אין לי כוונה להשקיע זמן בניהולו.

  5. 09/07/2009 ב- 4:24 pm

    כאן אתה שם אותי בסד מאוד בעייתי.

    מצד אחד אני מאוד שמח שדברי מתפרסמים בפלאנט, ואני כותב על לא מעט נושאים אידאולוגיים, ואפילו פוליטיים, שמראים את הקשר בין חופש התוכנה לזכויות אדם ואזרח, ולדמוקרטיה בכלל.

    אם אתה אומר כאן עכשיו בפירוש שאין מקומם בפלאנט, ובמילים אחרות שעמותת המקור אינה רואה בעין יפה את פרסום התכנים האלו בשטח שרתיה, אז אני חושב שיש לזה מבחינתי משמעויות די מרחיקות לכת.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

