ראשי > Free Content, Israeli Community, Wikipedia > הערך הראשון שלי בויקיפדיה

הערך הראשון שלי בויקיפדיה

אז יום אחרי שפתחתי את החשבון בויקיפדיה, צריך גם לעשות איתו. חשבתי איזה ערך חסר לי בויקיפדיה שאני יכול להשלים בקלות, והחלטתי לכתוב את הערך "אוגוסט פינגווין".

בנתיים כבר הספיקו לשים לי הערת חשיבות שאומרת שהערך ימחק אם תוך שבוע לא יובהר למה הוא חשוב, אבל אני בספק שהוא באמת ימחק. חוץ מזה, למרות ההלם הראשוני על כזאת תגובה לערך חדש, זה עודד אותי לנסות להוסיף עוד פרטים לערך. אשמח לקבל תרומות של הקהילה, ובעיקר פרטים שחסרים לי (כרגע לגבי פרס המקור), ותיאור טוב יותר של ההיסטוריה של הכנס (גלעד? ).

  1. 11/05/2009 ב- 8:47 pm

    למה הערך חשוב באמת ?
    אולי בגלל שזה אירוע שמאגד בתוכו אנשי קוד פתוח ותוכנה חופשית ומנסה לספק במה שונה לגמרי משאר הכנסים בארץ ?

  2. meorero
    11/05/2009 ב- 8:56 pm

    האמת שלא כל כך ברור לי אם יתקיים השנה… ואז זה קת "פדיחה" , לא?

  3. 11/05/2009 ב- 9:04 pm

    האמת היא שהם באמת לא כ"כ נחמדים. גם אני התחלתי לכתוב ערך חדש לאחרונה (גם הוא הראשון שלי) ערך על העמותה שאני עובדת בה (אוקיי, בשביל הSEO: עמותת מלר"ז עמותה למניעת רעש קרינה וזיהום אוויר) וכמובן שהשתמשתי בטקסט שיש לי מתוך האתר ומיד הם קפצו עליי בנושא זכויות היוצרים. כרגע הם רוצים שאשלח להם מייל שמאשר שהעמותה מרשה להשתמש במידע שנמצא באתר (מייל לאן? – לא ברור…)
    אני מניחה שחוסר הנחמדות נגרמת כנראה כתוצאה מהרבה מדיי אנשים שפועלים שלא כשורה, ומצד שני אני מאמינה שיש יותר אנשים תמימים שרוצים לתרום ושווה לתת יחס קצת יותר נחמד ל'חדשים' כמונו

  4. 11/05/2009 ב- 9:26 pm

    אורן – עובדים שהכנס יתקיים השנה.

    לאה – הם צודקים בנוגע לזכויות יוצרים… מוזמן לשאול אותם באותה מקום שהם שהם ציינו בו את בעייתיות הנושא. אני יכול לעזור אם צריך.

  5. 11/05/2009 ב- 9:30 pm

    תתחדש. בנתיים הוספתי קישור לערך האנגלי.

    כדי להילחם בבירוקרטים של וויקיפדיה, עלינו להתאחד ולטפח את הערך בפרטים מעניינים שיצדיקו את קיום הערך. נראה שהם בכוח רוצים להילחם בנו במקום להבין שמטרותנו דומות.

  6. Mark
    12/05/2009 ב- 12:02 pm

    בהצלחה בהתמודדות עם הביורוקרטיה ומפעילי מערכת שהשתן עלה להם לראש

  7. 12/05/2009 ב- 2:48 pm

    זו תגובה אופיינית ומרגיזה של הוויקיפדיסטים, אבל האמת שדווקא אפשר להבין אותה. תאר לך שמישהו שמעולם לא היה פעיל בדביאן, לא בפיתוח ואפילו לא בדיווח על באגים או בתיעוד, היה שולח ישום חדש לגמרי שעושה משהו שאתה אפילו לא מבין מה המשמעות שלו ומי ירצה אותו. נכון שהקוד פתוח, אבל מדובר במושא שאתה לא מכיר ואין לך כלים להערכה שלו, או אפילו ידיעה אם יש בו עניין. האם מפתחי דביאן לא היו דורשים שמישהו יסביר או ידגים את מה שהישום עושה לפני שהיו מכלילים אותו בהפצה? מהבחינה הזו וויקיפדיה יותר ליברלית מדביאן – קודם כל אתה מכניס לשם מה שאתה רוצה, ורק אחרי זה כשהמאמר כבר כלול "בהפצה" דורשים ממך לנמק את חשיבותו.

  8. אדי
    12/05/2009 ב- 3:41 pm

    איזה הבדל עצום יש בין ויקיפדיה האנגלית לעברית. כמה ערכים יש שם לעומת פה. לכל דבר יש שם ערך מפורט. בויקיפדיה העברית אם יש ערך אז הוא לקוני.

  9. 12/05/2009 ב- 6:52 pm

    הם ממליצים שם לאחד אותו לתוך הערך "המקור (עמותה)". המלצה הגיונית. שני ערכים ללא עודף בשר ועם לא מעט תוכן משותף.

  10. 12/05/2009 ב- 7:11 pm

    צפריר – אני מעדיף להרחיב את הערך של המקור, שיהיה לפחות כמו הערך האנגלי (וזה מצחיק שהערך האנגלי מפורט יותר).

    חזי – השיטה של דביאן שונה לחלוטין ולא מתיימרת לאסוף תוכנה מכל אחד. גם בדביאן יש מנגנונים שמאפשרים הוצאה של חבילות לא איכותיות מספיק (בין אם כלים אוטומטיים או בדיקות ידניות).

    מארק – לדעתי לא עלה להם השתן לראש, אבל הם מנסים לכוון לערכים יותר כלליים. בעוד שאני יכול להבין אותם, אני לא בהכרח מסכים איתם. מצד שני, חשוב לי לשמור על הפרדה בין הצד המקצועי לבין האנשים עצמם שבסך הכל רק רוצים את טובת ויקיפדיה.

  11. 13/05/2009 ב- 8:39 am

    הם צודקים במאה אחוז. אני רק דיברתי על חוסר הנחמדות…

  1. 13/05/2009 ב- 9:29 pm

להשאיר תגובה

