ראשי > Israeli Community > רישום דומיין ישראלים – בעיות וטיפים

רישום דומיין ישראלים – בעיות וטיפים

בינואר 2007 האציל איגוד האינטרנט את סמכות רישום שמות מתחם (Domain Names) בסיומות co.il ו-org.il למספר רשמים (הרשימה גדלה עם הזמן). השירות דרך הרשמים זול וגמיש הרבה יותר מאיגוד האינטרנט, אבל אליה וקוץ בה.

קשה לעבור בין רשמים, ומעבר כזה דורש התעסקות נוספת מעבר לרישום עצמו (אישור לאיגוד שאתה מבקש לעבור, ולא שהרשם לוקח בעלות על מי הרשם שמתעסק עם הדומיין). יש רשמים שמתנהגים לא בצורה הוגנת ומנסים להציג דומיין כרשומים יום/יומיים אחרי שבדקתם אם הם פנויים (התנהגות שקיימת גם בחו"ל אצל מספר רשמים), רשמים שמחליטים להמציא דומיינים בעברית למרות שהדבר לא קיים (בשלב זה) בתקן ולא זמין באופן מלא באינטרנט.

את בעיית החיפוש ניתן לפתור ע"י חיפוש באתר איגוד האינטרנט בכתובת: http://www.isoc.org.il/domains/whois.html.

את שאר הבעיות אני מונע ע"י שימוש באיגוד כרשם שלי. כן, זה עולה יותר כסף, אבל זאת השקעה שמחזירה את עצמה בשקט במהלך תקופת הרישום. יצא לי להתקל במספר בעיות מול איגוד האינטרנט (בין אם בעיה טכנית של הוספת רשומת ה-DNS ועד בעיות בחיוב לקראת העברת אתר), אך כולן נפתרו בעזרת טלפון אל האיגוד (הבעיות הטכניות) או טלפון שלהם אלי (הבעיות הכספיות).

אשמח לשמוע חוויות (חיוביות ושליליות) שלכם עם האיגוד והרשמים.

:קטגוריותIsraeli Community תגיות:
  1. ZooZ
    01/05/2009 ב- 12:34 pm

    מסכים איתך לגמרי לגבי הבעיות שיש עם הרשמים (למרות שאני צריך לציין לטובה את interserv שעבדתי איתם בעבר הרחוק ולמיטב זכרוני היו בסדר גמור).

    אני פתרתי את הבעיה על ידי "בריחה" מהרשמים לכיוון ההפוך – ספקית האינטרנט שלי (ספציפית, בזק בין לאומי). נכון שגם שם אני משלם קצת יותר אבל אני מקבל שירות מעולה כי זה לא השירות היחיד שהם נותנים לי אז יש להם אינטרס שאהיה מרוצה. יש לי את המוקד הטכני, את איש הקשר שיכול להזיז דברים בשבילי בלי בלבולי מח ותורים טלפוניים, את מוקד DNS ובכלל, כל ההתנהלות מולם נעשית "רגיל" – אימייל, פקס, טלפון, נייד, איך שבא לי ולא כמו מול ISOC (לפחות מנסיון אחד שלי לעבוד דרכם) שיש להם נהלים קשיחים לכל בקשה ולכל תקשורת איתם ובכלל מתייחסים אליך כאילו אתה איזה פאקטה שחייבת להתנהג לפי ה RFC ואם לא הם יעשו לה DROP.

  2. אורן
    01/05/2009 ב- 3:27 pm

    גם הדומיין שלי רשום ב- ISOC במחיר מופקע, ואני בסה"כ מרוצה.

  3. 23/05/2009 ב- 10:10 am

    אני בחיים לא אתן לאותו גורם לטפל ברישום הדומיין שלי, לחבר אותי לאינטרנט ולאחסן את האתר שלי.
    אם אתה נותן לאותו גורם לטפל בכל אלה ויש בעיה איתו אז אתה צריך לנשום חלל ריק למשך תקופה מסוימת עד שהעניינים מסתדרים.
    אבל אם אתה מפריד בין הגורמים שמטפלים בשלושת אספקטים אלה אז ברגע שאחד מהם נהיה בעייתי, אתה יכול יחסית בקלות להחליף אותו ולהמשיך לעבוד עם האחרים.

    יש אנשים שמשתמשים בדוא"ל בנפרד מהאתר שלהם (למשל ע"י gmail ולא ע"י שם הדומיין שלהם). אני לא הגעתי לדרגה זו של הפרדת רשויות.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

