ראשי > Mozilla > התוספים החביבים עלי ל-Firefox

התוספים החביבים עלי ל-Firefox

בשבועיים האחרונים אני מוצא את עצמי מגדיר מחדש את Firefox במספר מחשבים, וכל פעם מחדש דואג להוריד את התוספים החביבים עלי. החלטתי שכדאי לכתוב עליהם.

  1. adblock plus – ניסיתם לקרוא אתרי חדשות בזמן האחרון? הצלחתם להתרכז בטקסט יותר מ-3 שניות בלי שהעין שלכם קפצה להציץ בפרסומת בצד? גילתם שהפרסומת לוקחת יותר שטח מהדף חדשות מאשר הכתבה שאתם רוצים לקרוא? התוסף הזה בא לעזרתם והוא מאפשר לכם לחסום חלקים שונים (בעיקר תמונות, קבצי פלאש ומסגרות) מתוך אתר כלשהו.

    איך אני יודע שהתמכרתי – כאשר אני גולש במחשבים אחרים ללא התוסף, אני לא מבין מתי האתר חדשות השתנה והוסיף פרסומות כאלה גדולות.

  2. User Agent Switcher – מסתבר שעוד יש אתרים שחושבים שצריך לבנות שתי גרסאות של האתר, האחת ל-IE והשניה לכל השאר. לא רק שהם לא תומכים בדפדפנים חדשים, הם גם חושבים שאסור לכם לגלוש להם באתר מחשש שהאתר יוצג רע. מסתבר שחסימה אוטומטית היא הדבר הכי רע שהם יכולים לעשות ליחסי הציבור שלהם. התוסף הזה מאפשר לכם לשנות את דרך ההזדהות של הדפדפן ולהעמיד פנים שאתם משהו אחר כדי להתגבר על בדיקת הדפדפן באתרים שונים.

    איך אני יודע שהתמכרתי – לא התמכרתי, אבל לפעמים צריך להיות גם פרקטיים בנוסף לאידאולוגיה של תוכנה חופשית והסטנדרטים שלה.

  3. Greasemonkey – לאתרים שהתגברו על הצורך לחסום משתמשים שאינם משתמשים ב-IE, אבל עדיין לא למדו לבנות אתר שתואם אליהם. התוסף מאפשר לכם להתקין סקריפפטים שיתקנו את דרך הפעולה של האתר (החלפות ותיקונים לקוד HTM). ניתן להוריד סקריפטים עבור אתרים שונים בישראל כמו מערכת High Learn או אתר הטיסות הנכנסות של רשות שדות התעופה.

    איך אני יודע שהתמכרתי – בדיוק כמו סעיף קודם.

  4. IE Tab – מיועד לאתרים שאין מה לעשות, צריכים IE וזהו. שימושי גם כאשר רוצים לאפשר לאנשים שהתקנתם להם Firefox להתגבר על מכשולים בלי צורך להחליף דפדפן.

    איך אני יודע שהתמכרתי – לא התמכרתי, אבל זה שימושי עבור אנשים שאני מתקין להם את Firefox על חלונות.

:קטגוריותMozilla תגיות:
  1. אורן
    06/12/2008 בשעה 8:21 pm

    flashblock!
    adblock חוסם את כל הפרסומות ומהווה בעקיפין פגיעה כלכלית באתרים החינמיים, בעוד פלאשבלוק יחסום רק פרסומות מעצבנות.

  2. 06/12/2008 בשעה 10:12 pm

    כבר תקופה ארוכה שלא ראיתי אתרים שחוסמים דפדפנים אוטומטית. יש לך דוגמאות?

  3. 07/12/2008 בשעה 12:18 am

    למקרה שאתה צריך לגבות את מאפייני שועל האש ממחשב מרכזי
    ולהפיץ אותם על מספר רב של מחשבים
    (כמו שאתה מכיר אותי, אני משתמש בזה בבתי ספר רבים)

    https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2109

    🙂

  4. Lior Kaplan
    07/12/2008 בשעה 9:46 am

    תומר – האתר של רשות שדות התעופה חוסם משתמשים מידי פעם (וגם כותבים חלק מהכתובות שלהם עם back slash במקום עם slash, מה שגורם ל-FF להתחרפן).

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

