לימודי מידע

התחלתי השנה בלימודים במחלקה ללימודי מידע של בר אילן, תוך התמקדות בטכנולוגיות web (מגמה צעירה במחלקה). בתור מישהו שמגיע מעולם התוכנה החופשית, מדהים אותי לראות איך העקרנות שלי ברורים מאליו בהרבה מקרים נלמדים ונחקרים באקדמיה. הנושא של ניהול ושיתוף ידע, ההתמודדות עם זרימת מידע, נושאים פסיכולוגים הקשורים לאינטרנט ועוד.

אני מקווה במהלך השנה לשקף לאנשים קצת יותר מאיך שעולם התוכנה החופשית נראה מבחוץ, וכמובן להנות מכך שאני מגיע "מפנים" והדברים קלים וברורים מאליו.

  1. 04/11/2008 בשעה 2:57 pm

    בהצלחה בלימודים🙂

  2. meorero
    04/11/2008 בשעה 5:29 pm

    אווו… כבוד למגזר! כלומר למחלקה!

    אני לא יכול להחשיב את עצמי נציג אופייני אבל בוגר (MA) – סיימתי לפני 6 שנים.

    בעקבות הלימודים נחשפתי לשימוש אינטנסיבי במחשב.
    רציתי לדעת יותר לעומק ממה שנתנו במחלקה, משם הלכתי ללמוד WebMaster, למדתי גם קורס Oracle DBA (למדתי במה שהיה "סיוון").
    ומפה לשם "על הדרך" גיליתי את העולם המרתק שנקרא "קוד חופשי / פתוח" ו "נשאבתי" אליו.

    כך – ה-"מוצא" שלי בעולם המידענות / ספרנות, ואני נמצא עד היום בינו לבין עולם התיכנות מבחינה מקצועית.

    ואני בהחלט שותף לרושם שלך.
    יש הרבה מן המשותף לעולם המידענות – המתחבט בסוגיות של הפצה ושיתוף של מידע וידע – לבין עולם הקוד החופשי / פתוח שאתה מעורה בו.
    הרי גם קוד של תוכנה זה מידע … או ידע.

    לסיכום:
    שיהיה לך בהצלחה!
    אורן מאורר

    נ.ב:
    אתר לקוד פתוח בספריות: oss4lib:
    http://oss4lib.org

    Open Source Systems for Libraries

  3. 05/11/2008 בשעה 12:38 am

    מעניין, מעולם לא שמעתי על כזה דבר. מדובר בתואר ראשון שלומדים בו אג'אקס?🙂

    בהצלחה!

  4. אמיר
    15/12/2008 בשעה 3:19 pm

    אורן,

    נכון לכיום ( אני שנה שלישית במסלול הזה) לא לומדים תכנות לעומק אלא מקבלים כלים שונים שקשורים לעולם ה-ווב וביניהם תיכנות בסיסי, אחזור מידע ומבט תיאורתי על עולם המידע.
    ליאור, ישנו פורום בתפוז במידה ואתה צריך מידע או חומר . בהצלחה.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

