ראשי > Uncategorized > שקיפות

שקיפות

כבר 10 ימים שאני סובל מבעיות בחיבור באינטרנט. בימים האחרונים הצלחתי לאפיין שמדובר בגישה לאתרים בחו"ל בעיקר. מאחר ובדקתי את הבעיה בשתי תשתיות פיזיות שונות (כבלים/ADSL) הרמתי טלפון ל-Netvision 013 כדי לברר את הנושא.

השיחה התחילה במשפט שאני לא רגיל לשמוע מספקי אינטרנט "כן, יש לנו בעיה". לאחר כמה רגעי התאוששות מההלם שהחברה הודתה שיש להם בעיה (מצטער, אני רגיל למסע הכחשות בלתי מסתיים), חשבתי לעצמי – אם הם יודעים על הבעיה כבר 10 ימים, למה לעזאזל הם לא מודיעים ללקוחות על הבעיה. למה אני צריך להתעצבן מהבעיה, לסבול ממנה, לחכות בטלפון לנציג שירות וכו'. שלא לדבר על זמן אבוד …

נראה לי ששקיפות בעסקים, במיוחד במקרה של תקלה היא משהו עקרוני. למה לחכות שהלקוחות יתעצבנו, יציפו את הקווים של מוקד התמיכה ויבזבזו את הזמן ? תודיעו להם על הבעיה, תבטיחו לפצות (מספיק להוריד כמה גרושים מהחשבון החודשי) וגמרנו את הסיפור. יש סיכוי יותר טוב שאנשים יקבלו את הגישה של "מודה ועוזב, ירוחם" מאשר יטרחו לעבור ספק בגלל תקלה אחת (גם אם היא נמשכת כמה ימים).

נ.ב.

על פי נציג השירות, הפסקת חשמל באולם השרתים גרמה לבעיות, וכתוצאה מכך לבעיות בתקשורת (אני מניח שהכוונה לבעיות ניתוב או עומסים).

:קטגוריותUncategorized
  1. 26/10/2008 ב- 10:04 pm

    גם אני עם הבעיה, רק שם הם האשימו את המערכת הפעלה ולא הודו בבעיה. אני עכשיו שוקל לעזוב את ברק אחרי 3 שנים איתם בערך איתם.

  2. 26/10/2008 ב- 11:17 pm

    קצת קשה לי להאמין שהנציג התכוון להודות בבעיה של עשרה ימים וחשב שאתה מדבר על בעיה רגעית ומקומית. אולי הוא ניסה בכלל לנפנף אותך?

  3. 26/10/2008 ב- 11:44 pm

    סביר להניח שהוא ניסה לנפנף אותי. והיות וזה לא הפעם הראשונה שזה קורה בפעם בשנה שאני מדבר איתם, שכבר נמאס לי.
    אני מתפרנס מהחיבור אינטרנט הזה, ואם הוא לא זמין עבורי, אז למה לי לשלם להם כסף ? בייחוד כשהם לא מנסים לפתור את הבעיות שיש.

    כשאתה אומר לבן אדם שיש לך פינג כמו שצריך אבל אותה כתובת לא נגישה ב HTTP בלבד, אז הצעדים שצריך לעשות זה לא להגיד לבן אדם "תאתחל את המכונה". אלא אם כבר "האם יש לך firewall" או "האם יש לך router" האם שינת משהו … וכו'… ואם זה לא עובד ואתחול של המודם ראוטר ומערכת הפעלה (כאילו שאני אאתחל את לינוקס ככה סתם) לא עוזר, אז להתחיל לראות אולי יש בצד שלכם בעיה. העניין הוא שזה לא נעשה. זה היה פשוט תאתחל את המחשב וזהו ואז הבעיה היא במערכת הפעלה שלך.

  4. 27/10/2008 ב- 12:13 am

    אני מחובר בבינלאומי (התוכי הערס-מפגר) כבר מעל לשנה ודי מרוצה. עברתי מ- 012 (שילמתי קנס ביטול התחייבות) לאחר שנוכחתי שהם מנחיתים לי את מהירות הביטורנט בכוונה וכל בקשותי לבדיקת הנושא עלו בתוהו.

    נחמד לי גם לדעת שאני עכשיו מחובר לחברה שמצהירה באופן רישמי שהיא תומכת בלינוקס למרות שעד כה לא נזקקתי לתמיכה מהם ואין לי מושג אם הם אכן עושים את זה בפועל.

  5. אורן
    27/10/2008 ב- 12:23 am

    גם אצלי החלו בעיות אצל 013 לפני כ- 10 ימים, בנגישות לאתרים בחו"ל.

    ע"י חקר מעמיק של הבעיה הגעתי למסקנה שכמחצית מה- root servers פשוט לא עונים לפאקטות שהם מקבלים על פורט 53 (אבל הם כן עונים לפינג).

    ה"פתרון" שעשיתי הוא dns forward לשרתי ה- DNS של נטויז'ן, במקום שיעבוד מול ה- root servers.

    הייתכן שגם אתה משתמש בשרת DNS ישירות מול ה- root servers?

  6. zzzzen
    27/10/2008 ב- 5:26 am

    אצלי הסיפור דומה באיטיות אבל מפליא בתגובה

    טוב גישה לחו"ל בלתי אפשרית מרים צלצול לנטוויז'ן תמיכה ומקבל את התגובה הבאה ניתוק…
    מצלצל שנית הפעם לשירות לקוחות להתלונן על הניתוק ומקבל את התגובה הבאה
    אתה בטוח שאתה לקוח שלנו? מוסר פרטים… מסתבר שאני לא קיים כלל במערכת שלהם אני בכלל מנותק! אומר לוחש צועק על המפגרת שאני משתמש בIP שלהם ואם אני לא פיראט אני בטח לקוח שלהם! מחכה לבדיקה…מנתק להם את הטלפון והולך לישון ללא פיתרון

    לא אכפת לי שאני מנותק או לא קיים כפי שאתם רואים אינטרנט יש לי

  7. אליהו52
    02/11/2008 ב- 8:44 am

    לzzzzen, אתה גם לא לקוח שלהם לענין תשלום, או שלצורך כך הם מוכנים לחבר אותך? 🙂

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

