ראשי > Uncategorized > מעבר ל-LVM

מעבר ל-LVM

ניצלתי את הסופ"ש השקט כדי לסיים את ההגירה שלי ל-LVM. מטרת ההגירה היא לקבל יותר גמישות לגבי ניהול נפח הדיסק על המחשב והתמודדות עם תקופות בהן הצורך למקום חדש הולך וגדל.

המעבר כלל בשלב ראשון יצירת מחיצה חדשה ששימשה את ה-LVM, לשם העברתי בעבודה ידנית את כל ה-FSים של מערכת הפעלה (usr, tmp,var) וגם את home. בדקתי את התצורה החדשה לאורך כחודשיים (בעיקר כי לא היה לי זמן לסיים האת המעבר עד עכשיו) והכל נראה תקין. מאתמול אני מבצע משחקים עם המחיצות כדי להעביר את כל המידע על המחשב ל-LVM. אני עושה זאת ע"י הקצאת PVים נוספים על מחיצות חדשות בדיסק בזמן שאני מוחק את הישנות שהתפנו.

בסופו של התהליך קיבלתי PV של 40G שמכיל עליו את כל המידע שלי, ועוד 40G פנויים (בשלב זה גם בלי מחיצה) עבור PV עתידי. היתרון של LVM הוא שכרגע אני יכול להגדיל בקלות את מחיצת הבית שלי אם ארצה בלי להתחיל להסתבך במשחקים עם המחיצות. בעצם, כנראה שאני לא אצטרך להתעסק יותר עם המחיצות על המחשב (;

בתהליך גם בדקתי את הפקודה pvmove שעשתה לי בעיות בכמה שרתים. הפעם היא עבדה תקין לחלוטין, כולל שימוש ב- pvmove –abort כדי לעצור את הפעולה. מאוד נוח לדעת אפשר להעביר מידע בין מחיצות ודיסקים בלי שהמשתמשים ירגישו או שיהיה צריך להשבית אותם (למעט העליה בדרישה ל-IO שכמובן שמפיעה על הביצועים).

:קטגוריותUncategorized תגיות:
  1. 09/08/2008 בשעה 7:49 pm

    ליאור שלום
    גם HP משתמשים ב- LVM כמערכת הקבצים בשרתים שלהם. מדובר באותו הקוד או שמדובר במימושים שונים של אותו רעיון?

  2. Lior Kaplan
    09/08/2008 בשעה 8:10 pm

    מימוש נפרד לחלוטין עד כמה שאני מכיר. המימוש ב-HPUX הוא יותר בוגר, אך מכיל פחות יכולות ממה שקיים בלינוקס.

  3. 12/08/2008 בשעה 2:12 pm

    ליאור,

    מומלץ בחום לקרוא את מה שכתב עמרי ידן על LVM במספר מאמרים, כולל המלצה שלו על mhddfs בתור חלופה עדיפה מבחינתו:
    http://firefang.net/blog/893
    http://firefang.net/blog/64

    אפשר לסכם את הכל בציטוט הבא: "ואז חשבתי, מה אם אחד מהדיסקים ימות?
    מסתבר שהתוצאה של דבר כזה, היא שכל המידע במחיצה, גם בחלקים שעל הדיסק שלא ניזוק, ילך קפוט
    "

    חשוב על זה טוב לפני שאתה הולך עם המהלך הזה עד הסוף.

    בהצלחה!
    דותן

  4. Lior Kaplan
    13/08/2008 בשעה 10:05 pm

    אפשר להעלות VG גם אם לא כל הדיסקים נוכחים… נכון שיש בעיה במקרה וה-FS לוקח יותר מדיסק אחד, אבל זה משהו שאפשר לטפל בו בעזרת Mirroring.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

