ראשי > Uncategorized > חופשה כפויה – או מה קורה כשה-HD מתקלקל

חופשה כפויה – או מה קורה כשה-HD מתקלקל

בתקופה האחרונה אני נע ונד בין ירושלים ותל אביב. לאחרונה גם התחלתי לקחת את ה-HD שלי איתי לטיולים האלה. תקראו לזה מחשב נייד לעניים.

אך יש לזה חסרון אחד עיקרי, אחרי כמה נסיעות ה-HD מפסיק להראות לי אהבה ומגיב בצורה לא נחמדה לחיבור שלו למחשב. התופעה מתחילה כאשר דגם ה-HD בזמן האתחול מזוהה עד אמצעו ועליה נתקעת. כרגע ה-HD מכיל את כל המידע שלי, מה שמציב אותי במצב לא נעים.

נשאר לי להגיד תודה על ממשק ה-Webי של gmail שלפחות מאפשר לי גישה לחלק מהמיילים. את מפתח ה-GPG שמרתי לדעתי במקום נוסף, אך אין לי את הקבצים שבהם אני שומר את המידע החשוב בצורה מוצפנת (סיסמאות גישה למקומות שונים).

אשמח לשמוע רעיונות איך לנסות להציל את ה-HD. תשלום יקר למעבדה מושאר בתור אפשרות אחרונה… עד אז אני יוצא לחופשה (כפויה). כמובן שאני עדיין זמין במיילים, אך לא נראה לי שיהיה לי IM בקרוב.

נ.ב.

לכל מי שרוצה לצעוק על גיבויים – אתם צודקים. התירוצים שיש לי אמיתיים, אבל כמובן שלא עוזרים לי ברגע זה. כל הזין.

:קטגוריותUncategorized
  1. 24/07/2008 בשעה 11:05 pm

    על Disk on key שמעת? הרדדיסק לא מיועד לטיולים, אפילו לא כאלה עם חיבור USB, ובמיוחד לא אצל אנשים לא אחראיים שלא יודעים להבדיל בין רכיבים מגנטיים רגישים לבין חפצים בלתי שבירים.

    אני אומר את זה בתור אחד שהיה בצבא במקרים בהם ציוד משרדי היה מוצא את עצמו יחד עם המחשבים השולחניים בשטח. אתה תתפלא איזה מפונקות מדפסות הלייזר; פירור אבק אחד והן "מתות".

  2. 25/07/2008 בשעה 12:36 am

    חבר בדיוק סיפר לי שכדי לשחזר הוא עשה בוט מדיסק אחר, קרא את הדיסק עם ddrescue .
    אח"כ היה צריך למצוא עותק של ה- superblock כי הראשי נהרס – כנראה שיש יוטיליטי שמוצא את המיקום. ואז מאונט…

    וד"א לפעמים הדיסק בסדר ומספיק להחליף את הבקר – אני לא יודע אם אפשר לעשות את זה עצמאית או שצריך חברה מקצועית לזה, אבל זה תהליך מאוד פשוט – אם יש לך בקר מתאים מהרדדיסק הרוס אחר.

  3. גורו יאיא
    25/07/2008 בשעה 8:36 am

    ניסית להקפיא את הדיסק?

  4. Lior Kaplan
    25/07/2008 בשעה 9:19 am

    נראה שמדובר באזעקת שווא. חיכיתי כמה שעות, ועשיתי משחק נוסף עם הכבלים והכל עובד תקין. ליתר בטחון עשיתי גיבוי של כמה דברים חשובים ל-DoK.

    שמעתי על הקטע של הקפאת הדיסק, אבל לא יצא לי לנסות. רעיון מעניין (;

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

