ראשי > Free Content > ויקימאניה – המהפכה שמשתלטת על הידע שלנו

ויקימאניה – המהפכה שמשתלטת על הידע שלנו

TheMarker מפרסמים היום כתבה מאת נעמי דרום ועוזי לבנה במוסף Markerweek שלהם בנושא ויקיפדיה. מדובר בסדרת של מספר כתובת המתפרסות על 9 עמודי עיתון (בהחלט נתח מכובד מהמוסף). הכתובת מתייחסות להבטים שונים של הויקי כמו הסבר כללי עליה, הסבר על מה קורה בישראל, מה קורה בעולם, איך האקדמיה מתייחסת לויקיפדיה וכו'.

תענוג לקום בבוקר ולגלות שהדברים שאתה משתמש בהם כל הזמן נכנסים ל-mainstream בעיתון (;

:קטגוריותFree Content תגיות:
  1. 17/07/2008 ב- 11:10 am

    העניין הוא שויקיפדיה היא כבר מזמן Mainstream — אני לא רואה אדם אחד מהחברים שלי שלא משתמש בויקיפדיה. ואגב, הם ממש לא מתעניינים ב-FOSS או טכנולוגיה.

  2. Lior Kaplan
    17/07/2008 ב- 1:03 pm

    יש הבדל בין להשתמש בויקיפדיה לבין להבין מה הולך שם מאחורי הקלעים. והעיתון מתעמק גם בזה, וגם בהרבה נושאים מסביב לתופעה.

  3. Oren
    17/07/2008 ב- 9:54 pm

    כן, אבל אני מסכים עם ארתיום שהם לא מסקרים פעולת "אנדרגראונד" כמו קהילת התוכנה החופשית, אלא חלק מהותי בתרבות שלנו (ישראל והעולם). רק מזכיר שהאתר הזה נמצא בטופ 10 של אתרי האינטרנט בעולם, מבחינת צפיות.

  4. Oren
    17/07/2008 ב- 9:55 pm

    אגב, לא זמין אונליין?

  5. mediagame
    18/07/2008 ב- 2:08 am

    לא חסרים בני 50+ שאם היית שואל אותם מה זה WIKIPEDIA לפני שנה שנתיים הם לא יכלו לספק תשובה, והיום כן (לדוגמה, ההורים והדודים שלי).
    ועדיין לקרוא לזה Mainstream? זה עוד לא שם.
    כל עוד שאני אומר לאנשים שאני לא צופה בטלוויזיה ומקבל תשובה כמו – "אבל מה עם דברים חשובים כמו לראות חדשות" (כנ"ל לגבי זה שאני לא קורא עיתונים) – האינטרנט כולו, מבחינות מסויימות, עדיין לא Mainstream.
    Hell, תעשיית משחקי המחשב עשתה יותר כסף מהוליווד השנה לא כן?
    ומי נחשב "Mainstream" ומי נחשב תת-תרבות מוזרה שמשוייכת בעיקר לילדים?
    לדעתי כמות המשתמשים זה רק חצי מהסיפור, ההכרה התרבותית זה החצי השני.

    צחי.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

