ראשי > Israeli Community > תוכנה חופשית, בלוגים וקורות חיים

תוכנה חופשית, בלוגים וקורות חיים

לאורך השנים אני משתדל לכתוב כמה שיותר על דברים שקשורים לתוכנה חופשית, וגם לעודד אחרים לכתוב על עבודתם. יש לכתיבה הזאת מספר סיבות חשובות, הראשונה היא כדי לספר לאחרים מה קורה. זה חשוב במיוחד כאשר אנשים לא מכירים אנשים אחרים (וירטואלית או פיזית), כל אחד מתרכז בנישה שלו ולא תמיד יש שיתופי פעולה.

כמו כן, הכתיבה יוצרת תיעוד, וניתן אחר כך ללכת לבדוק איך נראו הדברים תוך כדי ביצוע או מה היה פעם. מניסיוני האישי אני יודע שמאוד נוח לדעת שיש דברים ששמורים לך טוב טוב בבלוג ושלא צריך לטרוח לזכור יותר מידי, כי בחיפוש קטן אפשר למצוא בדיוק מה היה עם נושא מסויים לפני חצי שנה או יותר.

בימים האחרונים אני עובד על כתיבת קורות החיים שלי. מסמך בעייתי באופן כללי כי כולם מנסים לדחוס בו כמה שיותר מידע ועדיין להישאר במגבלות עמוד A4 אחד. הפתרון (היצירתי ?!) שלי הוא פשוט לכתוב בקצרה על הניסיון שלי ולתת קישורים לאתרים שונים ולפוסטים בבלוג שמתארים באריכות את ההתעסקות עם אותו נושא. כך אני מזכיר את מה שחשוב לי, ומאפשר לקורא הקורות חיים לקבל מידע נוסף (אם זה מעניין אותו).

כמובן שהחלק של תוכנה חופשית תופס אצלי מקום מכובד בקורות חיים, ועל כן הבלוגים שלי מאוד שימושיים (; ממליץ לכולם לתעד את מה שהם עושים בתוכנה חופשית, זה לא רק כיף לספר לאחרים (מי אמר "לרוץ לספר לחבר'ה" ?) אלא גם יהיה שימושי בעתיד.

:קטגוריותIsraeli Community
  1. 27/04/2008 בשעה 1:14 am

    שכחת לציין שבלוגים גם בונים מוניטין. לפעמים… 😉

  2. 27/04/2008 בשעה 2:42 pm

    הקישורים לבלוג הם רעיון מעולה.

    דרך אגב, לדעתי ההגבלה של קורות החיים לדף אחד היא משהו שכולם אומרים ואף אחד לא באמת מבצע. רק מי שהשתחרר מהצבא אתמול יכול לדחוף את קורות החיים שלו לדף אחד.

  3. Lior Kaplan
    27/04/2008 בשעה 3:04 pm

    זה מאוד תלוי מה אתה שם בקורות חיים, או איזה מטרה אתה מנסה להשיג איתו. מבחינתי המטרה היא להראות שיש מספיק בשר כדי לקרוא לי לראיון. לצורך כך אני לא חושב שאני צריך לפרט כל טכנולוגיה שעבדתי איתה או תפקיד שעשיתי ברמת תחומי אחריות.

    מספיק לציין מה הדברים שעשיתי מבחינת עבודות (לדוגמה: sysadmin במערכות red hat linux) או פעילות כללית שאני עושה במסגרת פרוייקטי תוכנה חופשית. מי שרוצה להתחיל לשאול אותו שאלות טכניות על התפקידים – שישקיע זמן ויקרא לי לראיון.

    מי שמחפש קו"ח של 3 עמודים, מפוצץ ב-buzz words לדעתי מפספס הרבה. כי אח"כ הוא במילא צריך לברר מה הבן אדם יודע מעבר ללכתוב buzz words, ואיזה רמת הכרות יש לו עם הנושאים השונים.

    לא שזה כזה נורא לחרוג ממגבלת הדף האחד, אבל לדעתי עמוד אחד משרת את האינטרסים שלי טוב מאוד.

  4. 27/04/2008 בשעה 3:14 pm

    מסכים עם חזי. אם יש מה לכתוב, תכתוב: ניסיון שלך, מקומות עבודה, פרויקטים FOSS שעבדת עליהם ועוד.

    רוב קורות החיים שיצא לי לראות היו על 2–3 דפים. כך שתכתוב תרגיש בנוח 🙂

  5. DoK
    27/04/2008 בשעה 9:44 pm

    יצא לי לראות מקרים ספורים בלבד של קורות חיים על יותר משני עמודים וברוב המקרים אם היה עמוד שני הוא היה חלקי מאוד.
    אני משער שהיקף קורות החיים משתנה בין תחומים שונים ובכל מקרה מגבלת הדף הבודד מאוד רלבנטית למקרים של הגשת קורות החיים בצורה מודפסת או בפקס – במקרה כזה ריבוי דפים הוא מכשול לקורא (צריך לזהות שמדובר במספר דפים, צריך לשמור את הדפים יחדיו וצריך לסדר אותם לקריאה) ולכן מכשול גם למגיש.

  6. 27/04/2008 בשעה 10:17 pm

    קורות החיים יכולים להיות יצירתיים, אם כי בדרך כלל הם מתובנתים ומשעממים. כמו כן, ברור שרוב האנשים מציינים שם את הטוב שבהם ויותר מזה ומבטאים בזה 'רציה חברתית' – כך שיתאימו למה שרוצים מהם.
    אני בעד הכנסת אלמנטים חדשים, אחרים ולכן הקישור לבלוג – אם הוא מתאים ואם הוא רצוי – נראה לי מעולה.
    ממליצה לקרוא את השיר של ויסלבה שימבורסקה: כתיבת קורות חיים. מגיע לה פרס הנובל שקיבלה.

  7. Lior Kaplan
    27/04/2008 בשעה 10:42 pm

    והקישור לשיר שלמי שמעוניין: http://www.cs.technion.ac.il/~hagit/ResumeHeb.htm

    אהבתי – תודה אתי.

  8. 29/04/2008 בשעה 9:11 am

    הייתי בראיון לפני שנה באזשהו מקום, והקו"ח שלי אז עוד היה על עמוד וחצי (כי תימצטתי תכנולוגיות שעבדתי איתן), שעה וחצי של ראיון, שמתוכן שעה ועשרים היו לראות עד כמה אני באמת מכיר את הטכנולוגיות שכתבתי בקו"ח.

    אני לא אהיה צנוע במקרה הזה, ואני אגיד שידעתי לענות על כל השאלות השונות ששאלו אותי על כל טכנולוגיה וטכנולוגיה… יותר מזה, כאשר הזכרתי עוד טכנולוגיות במקביל (למשל load balancer), אז הצלחתי להסביר גם אותם. אני יצאתי מותש לגמרי מהראיון (אני לא רגיל לדבר כל כך הרבה).

    קיבלתי עזרה מכמה אנשים, והצלחתי לתמצת את ה"חיים" שלי לדף אחד (תפוס עד 0 מקום) עם כל הדברים בעיקריים שעשיתי והשתמשתי בהם + הערות. אין לי מקום גם לתת קישורים (לחלק מהבלוגים שכתבתי בהם, אשר לא כולם כבר קיימים) בלי להשתמש בדף מיוחד רק לזה.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

