ראשי > Ubuntu > מגיע לך… תעבור לדביאן

מגיע לך… תעבור לדביאן

"מגיע לך… תעבור לדביאן" – אין ספק שהמשפט הזה נאמר על ידי יותר מידי פעמים מאז שיצא אובונטו 8.04 (מצטער, אין לי סבלנות לשמות המוזרים שלהם). כמו שזה נראה הוא גם ימשיך לתפוס מקום של כבוד בשיחות שלי על בעיות בשדרוגים של אובונטו.

נראה כי לא כל הנוצץ זהב (או חום עם ציפור מוזרה ברקע), ולא צריך לרוץ לשדרג מיד עם השחרור… חכו כמה ימים לראות לאן נושבת הרוח. מוזר לי לכתוב את זה בהתחשב בעובדה שאני מבצע שדרוג כל יום מול Debian unstable.

למי שכן רוצה לעשות את השדרוג, נא לקרוא את התיעוד המתאים לפני (!) התהליך:

  1. Ubuntu 8.04 Release Notes
  2. Upgrading to Ubuntu 8.04 LTS
  3. UpgradeNotes
:קטגוריותUbuntu תגיות: ,
  1. 27/04/2008 בשעה 1:11 am

    יש אנשים שאומרים שכולנו משתמשים בלינוקס בשביל שיהיה לנו מה לתקן במחשב. זה כמו שלעולם לא תראה מוסכניק נוסע עם רכב שלא דורש תיקונים…

  2. אוהד
    27/04/2008 בשעה 9:21 am

    מי שלא מוכן להתעסק קצת עם בעיות, באמת עדיף שלא ישדרג מיד.

    אני שידרגתי בכל זאת והופיעו לי שתי בעיות שצפיתי:
    א. האינטרנט האלחוטי לא עבד, וזה תוקן בקלילות עפ"י הפתרון שנתן oc666 ב-whatsup.
    ב. vmware לא עובד. עוד לא טופל אבל אני יודע מה הכיוון.
    ובעיה אחת בלתי צפויה כש-Wine עושה קצת בעיות, אני מאמין שנסתדר.

    יום טוב,
    אוהד.

  3. 27/04/2008 בשעה 10:20 am

    בהמשך להערת ה"מוסכניק": איזה שיעור ממפתחי דביאן משתמשים בגרסה היציבה לשולחן העבודה שלהם? (למעט עבור שרתים)

  4. 27/04/2008 בשעה 10:23 am

    יש הבדל בין שדרוג בגרסאות rolling release לשדרוג בין גרסאות יציבות המוקפאות ומשוחררות אחת לתקופה (וגם בדביאן היה עם זה סמטוכה, לדוגמא הבלאגן בשינוי התצורה של spam-assassin במעבר מ-sarge ל-etch.

  5. Lior Kaplan
    27/04/2008 בשעה 10:36 am

    תומר – לא יודע מה איתך, אבל עד כמה שאני נהנה לתקן את המחשב שלי, אני לא מת על לשבור אותו. נכון שאני "בסיכון" בגלל העבודה על unstable אבל הוא שובר לי את המחשב בערך פעם בחצי שנה וזהו.

    צפריר – אני מנחש שאפס, בעיקר כי זה מונע מהם פיתוח על התחנות שלהם. אולי יש כאלה שמנסים לעבור עם testing ו-chroot ל-unstable. אבל אני לא רואה מישהו מריץ stable.

    מאיר – את צודקת שלא תמיד השדרוגים קלים, במיוחד ששוברים דברים בכוונה, אבל בדיוק בשביל זה יש תיעוד, ונראה שאובונטו עשו עבודה יפה הפעם. אז במקום שאנשים יקטרו – שיקראו את התיעוד מראש ולא ירוצו לשחק אותה מנהלי מערכת ע"י לחיצה על כמה כפתורים בממשק הגרפי.

  6. שלומיל
    27/04/2008 בשעה 11:32 am

    אובונטו נותנת לי דרך לתת לאנשים נוספים חוץ ממני להינות מלינוקס.

    אני גם עובד עם דביאן במחשב בבית ולא עם הגרסה היציבה אבל לא חולם להתקין דביאן לאנשים שהתקנתי להם אובונטו. לכן לא יצא לי לומר לאף אחד "מגיע לך – תתקין דביאן" – אני יודע שעם דביאן עקומת הלימוד תהיה פחות תלולה.

    בכל אופן אתמול התקנתי אובונטו גם לאחי וחוץ מבעיה קטנה עם החיבור האלחוטי (שנפתרה ע"י חיפוש בפורומים של אובונטו ועריכת קובץ טקסט) לא היו בעיות מיוחדות. אני משוכנע שבדביאן יציב כל הסיפור היה נגמר בקימפול קרנל (כי מדובר בחומרה חדשה). לא שיש רע כלשהו בקימפול קרנל .. אבל בזמן הקצר שאני רואה את אחי פעם בשבועיים, חבל לבזבז את כל הסופ"ש על דבר כזה.

    שידרוגי גרסאות באובונטו מעולם לא עבדו חלק ומי שעשה את הטעות של שידרוג – באמת מגיע לו. שילמד לעבוד עם מחיצה נפרדת ל home .
    אבל בדביאן החיים שלו לא היו יותר קלים , גם בדביאן שידרוגים בין הפצות שונות לא תמיד נגמרים בטוב. קרה לי הרבה פעמים בעבר ש dist-upgrade השאיר אותי עם מערכת מנותצת ובגלל שאני מסוג האנשים שיודע ונהנה לפתור בעיות כאלו – אז זה פשוט עניין שבשגרה בשבילי. אני גם לא לוקח את זה קשה כשמשהו שעבר בדביאן unstable מפסיק לעבוד (וגם זה קורה) כי במקרה הכי גרוע – אני יודע לקמפל את התוכנה בעצמי. אבל אנשים אחרים לוקחים את זה ממש קשה.

    אובונטו – פשוט פונה לקהל יעד אחר , שהוא לא כמוני וכמוך. וזה לדעתי מה שאתה עוד לא הפנמת.

  7. Lior Kaplan
    27/04/2008 בשעה 12:39 pm

    שלומי – גם אני ממליץ לאנשים על אובונטו, במיוחד כאשר מדובר במשתמשים רגילים ולא באנשים צריכים להכיר את המערכת מהיסוד ומעלה. אבל זה גם סוג האנשים שלא יחשבו על שדרוג מערכת בלי לבדוק את הדברים מראש.

    כל אותם משתמשים שכן אמורים להבין בגדול מה הם עושים, יכולים באותה מידה להשתמש בדביאן. ולכן המשפט שבכותרת.

    אגב, גם בדביאן אני מריץ קודם upgrade ובודק טוב טוב מה dist-upgrade רוצה לעשות. אם זה נראה לי חשוד מידי אני מתחיל להתקין חבילות ידנית לאט לאט כדי לא לשבור את המערכת, או לוודא שרק משהו ספיציפי נשבר ולא הכל.

  8. 27/04/2008 בשעה 2:47 pm

    מה שמעניין אותי לדעת, זה אם אפשר לעשות שידרוג מאובונטו לדביאן (או להפך) בלי דיסק התקנה. כלומר לשנות את מקורות התוכנה, ללחוץ על כמה כפתורים, ללכת להתקלח ולחזור עם הפצה שונה. יש סיכוי?

  9. Lior Kaplan
    27/04/2008 בשעה 3:00 pm

    בעבר, בימיו הראשונים של אובונטו היתה אפשרות, היום לדעתי אובונטו עשו שינויים מהותיים בחלק מהדברים שימנעו את השדרוג. כמו כן, אין תמיכה באף אחת מההפצות לתהליך כדי לוודא שהוא יעבור חלק.

    בקיצור – לא מומלץ.

  10. 27/04/2008 בשעה 3:08 pm

    בואו נגיד ככה, גם השדרוג של דביאן בין גרסאות הוא ממש לא דבר פשוט:

    http://www.debian.org/releases/stable/i386/release-notes/ch-upgrading.en.html

    אפילו שהיה לי כבר ניסיון לא מועט, לקח לי חצי יום לשדרג גרסה מ־Sarge ל־Etch. השדרוג היה מאוד מורכב ומצאתי את עצמי בשלב מסויים עם הסרה של חצי מהרכיבים.

    אם לא הייתי מתקין את ה-aptitude החדש מ־Etch לא הייתי מסוגל לפתור את כל הבעיות שצצו.

    כך שבדביאן הנושא לא פחות מורכב (אני מקווה לעבור lenny חלק מהדברים יהיו יותר פשוטים).

    אני עובד כל הזמן עם Etch כי פשוט אני שונא הפתעות, אבל אני עדיין צריך לחשוב כיצד אני אשדרג את ה־Etch שלי ל־Lenny כשיצא עם כל מיני תוספים כמו vserver ועוד אלף ואחד חפילות שהתקנתי.

    תהליך upgrade הוא תמיד קשה ולא טריוויאלי, במיוחד שהרבה משתמשים מתקינים חבילות צד ג' שיכולות לשבור לא מעט דברים.

  11. DoK
    27/04/2008 בשעה 9:53 pm

    במערכת בה אני משתמש שדרוג בין גרסאות יציבות עובר בצורה טובה מאוד (אבל לא מושלמת) כבר מספר שנים.

    החיים עם גרסת הפיתוח הם כמובן עניין שונה (ומהנה בדרכו המוזרה) ותקלות משמעותיות מופיעות בתדירות משתנה (סדר גודל של אחת לכמה חודשים אבל זה מאוד משתנה לפי החומרה והחבילות בשימוש)

  12. 11/05/2008 בשעה 8:14 am

    חזי, לגבי מעבר בין דביאן אל אובונטו, זה משהו שעשיתי באופן אישי לפני כך וכך זמן. וזה עובד.

    למעשה, הופתעתי מכך שכמעט כל התוכנות עבדו כמו שצריך, ברגע שהעתקתי בשבילן את הספריות הרלבנטיות מתוך ספרית הבית המקורית.

    המלצה: אם אתה מתכוון לבצע את השינוי הזה, אז כדאי מאוד לשקול שלא להעתיק את ההגדרות של שולחן העבודה. יש הבדלים גדולים מאוד בקבצי ההגדרות של כל אחת מההפצות, וזה יכול לשבור לך את העבודה ביותר מדי מקומות. בכלל, שינוי הפצה הוא תמיד סיבה טובה לבצע ניקיון וחידוש בשולחן העבודה.

    בהצלחה!
    דותן

  1. 03/05/2008 בשעה 7:22 pm

כתיבת תגובה

