ראשי > Openoffice.org > מאחורי הקלעים של אופן אופיס

מאחורי הקלעים של אופן אופיס

עם המעורבות ההולכת וגוברת שלי באופן אופיס, בעיקר מצד הטיפול בבאגים, יצא לי לעבוד מול כמה חבר'ה מחברת סאן. לדוגמה, אלה הם אנשי ה-QA שמטפלים בכתבן, וסוף סוף אני יכול לשיים כינוי ב-IssueZilla לשם של בן אדם. כך גם ניתן לראות את חלוקת העבודה בצוות ולהבין למה מידי פעם באגים שונים עוברים ידיים.

כחלק מהתעסקות עם הבאגים אני מנסה לקבל הרשאות לערוך חלק מפרטי הבאגים, וזאת כדי להפסיק לפנות לאנשים אחרים כדי לבצע את התיקונים (אנשי ה-QA קיבלו הרבה מיילים, וגם שוש פורבס עזרה במספר מקרים). מעבר לבירור עקרוני של הנושא בתוך סאן, הציעו לי להצטרף לצוות ה-QA (תהליך שפתוח לקהל הרחב), ובעיקר בגלל היכרות (גם אם לא טכנית) עם נושא ה-Bidi.

וטיפ קטן שלמדתי מהיומיים האחרונים, ניתן לדבג את הממשק ביישור לימין גם ללא הפעלת התרגום לעברית ע"י שינוי הלוקל ע"י קביעת המשתנה SAL_RTL_ENABLED=1 בשורת הפקודה לפי הפעלת התוכנה. לאחר מכן התוכנה תעלה עם ממשק אנגלי אך ביישור לימין כמו הממשק העברי. זה נראה מוזר, אבל שימושי…

:קטגוריותOpenoffice.org תגיות:
  1. עמית
    15/04/2008 ב- 9:13 am

    רק התפריט למעלה מיושר לימין. כל השאר (פסקאות, כתיבה בעברית) עדיין מיושר לשמאל. האם לכך התכוונת?

  2. Lior Kaplan
    15/04/2008 ב- 9:46 am

    המשתנה משפיע על הממשק משתמש בלבד (UI), ולכן הכוונה שרק התפריטים והכפתורים משנים כיוון. לדוגמה ה-X כדי לסגור את המסמך הנוכחי עובר לצד שמאל במקום בצד ימין.

    כאשר מגדירים את ה-Locale לעברית, המשתנה הנ"ל (כנראה) מקבל ערך 1 באופן אוטומטי.

  3. עמית
    15/04/2008 ב- 3:19 pm

    טוב, אבל זה עדיין לא עוזר לנו לכתוב כהלכה בעברית, נכון? השאלה היא (ואני מוכן לעזור ככל שביכולתי) היא איך לעשות זאת.

  4. Lior Kaplan
    15/04/2008 ב- 5:57 pm

    לא הבנתי מה הבעיה שאתה מנסה לפתור. אם תתאר לי, אשמח לעזור.

  5. 15/04/2008 ב- 6:09 pm

    אגב,
    # hebrew locale support for file dialogs in OpenOffice
    export OO_LOCALE=he_IL.UTF-8

    יכול להיות שזה רק בגירסה של טק מערכות (בה אני משתמש)

  6. עמית
    16/04/2008 ב- 8:34 am

    כשאני כותב בעברית (עם יישור מימין לשמאל), יש לי בעייה, לדוגמא, בנקודה בסוף משפט. אם אני שם נקודה, היא מופיעה בתחילת המשפט במקום בסופה. כדי "להתגבר" על הבעייה, אני לוחץ על "home" ואז לוחץ על הנקודה.

  7. Lior Kaplan
    16/04/2008 ב- 11:58 pm

    עמית – זה כי אתה מיישר את הטקסט לימין, במקום לשנות את כיווניות הפסקה.
    ברגע שתדליק את אפשרויות ה-CTL, תראה שמתווסף כפתור שמאפשר לשנות את כיווניות הפסקה.

    בהצלחה.

  8. עמית
    17/04/2008 ב- 9:11 am

    אוקיי – קבל באג מוזר: אני לוחץ על visible buttons ומנסה לסמן ב-X את right-to-left ואת left-to-right, אבל הכפתורים פשוט לא מופיעים. אני רואה איזשהו שינוי רגעי בסרגל הכלים אבל לאחר מכן הוא נשאר בצורתו המקורית. דרך אגב, זה לא קורה עם כפתורים שכבר קיימים בסרגל הכלים, לדוגמא סוגי היישורים, וזה כמובן קורה גם עם כל כפתור אחר שעדיין לא מופיע.

    אתה מכיר את זה?

    עמית.

  9. Lior Kaplan
    17/04/2008 ב- 8:24 pm

    שחזרתי את הבאג שלך חלקית, אבל זה רק בתנאי שכיביתי את היכולת CTL, ואז זה לא באג אלה התנהגות הגיונית – הכפתורים של כיווניות הפסקה פשוט לא אמור להיות זמינים לך, ולכן גם אי אפשר להוסיף אותם.

    לגבי אותה התנהגות עם כפתורים אחרים – לא הצלחתי לשחזור.

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

