ראשי > Debian GNU/Linux > Debconf11 – המשך הכנס

Debconf11 – המשך הכנס

עשינו יום הפסקה מהכנס ויצאנו ליום טיול (רפטינג ועל האש) שהיווה הזדמנות מצויינת להכיר אנשים בלי שהם צמודים למחשבים שלהם. במהלך הטיול מישהו הציע לי ליצור מפתח חדש כשנחזור מהטיול והוא יחתום לי עליו.עיצה שכמובן תחסוך לי לחכות שנה לפני שאוכל להחליף את המפתח שלי בדביאן.

מאחר ויוצרים מפתח רק כל כמה שנים, הייתי צריך להזכר בפרטים של יצירת מפתח חדש. הפוסט בבלוג של אנה היה שימושי במיוחד (שימו לב שיש שם פסקה של עדכון בעקבות אפשרות חדשה שנוספה ל-GPG). לאחר שיצרתי מפתח חדש והדפסתי את הסליפים עם הפרטים, התחלתי לחפש אנשים שמוכנים לבצע איתי שוב את התהליך של ההזדהות והחתימה על המפתח. לשמחתי, היו הרבה אנשים שהסכימו, וחלקם גם כמובן היו במצב דומה לשלי. בסופו של הכנס יצאתי עם מספר רב של סליפים של אחרים, שעוד אצטרך לטפל בהם.

ביום השלישי של הכנס (לא כולל היום טיול) הלכתי לשמוע את ההרצאה על יצירת חבילות למתחילים, ולאחר כחצי שעה של המרצה הראשון התחלפנו ואני המשכתי לכמה תוספות שרציתי להעביר והן בעיקר עבור עם הקובץ rules בפורמט הישן (והיותר קריא, במיוחד למתחילים). קצת טיפים על איך להריץ ידנית כל אחד משלבי החבילות, ולעשות זאת גם עם fakeroot כדי לעבור את שלב ההתקנה. היה קצת חסר לי זמן בסוף, אבל בכל זאת יצאתי מרוצה מהתוספת, וכמה אנשים אמרו לי שהיא באמת עזרה.

אחר הצהריים הלכתי להרצאה על Debian Edu/Skolelinux. התפתח שם איזה דיון לגבי הפרוייקט, ובעיקר העובדה שהוא מנסה להתמודד עם קהלי יעד שונים והדבר מגיע על חשבון התרומות של אנשים לגרעין הפרוייקט כי הוא מסובך מידי. בנוסף, ישנם מספר קשיים טכניים שמקשים על הבדיקות של השינויים וזה מעבר לפחד לשבור משהו כי הכל כך כך תלוי אחד בשני ושביר.

בערב עברתי לעבוד על aspell-ro בעקבות בקשה של מישהו לקבל backport של החבילה ל-stable. הבקשה היתה לפני שנה, ואמרתי בזמנו שלא אוכל להתעסק עם זה. מאז החבילה כבר הגיע ל-stable בעקבות השחרור של דביאן בפברואר, אך חשבתי שזה יהיה תרגיל מאז גרסה אחרת כבר הגיע ל-stableטוב לעשות את ה-backport בעצמי, ובמיוחד דרך chroot יעודי. בדרך גיליתי שצריך הרשאות מיוחדות כדי להעלאות חבילות למאגר ה-backports ולאחר שזה טופל נפלתי על כמה פרטים טכניים בדרך. כנראה שאת העניין הזה אשלים לאחר הכנס.

החבילה הבאה שזכתה לטיפול היא jcal שרציתי להעלות גרסה חדשה שלה. לאחר שלא הצלחתי לבנות את גרסה 0.4.0 ב-chroot (אבל כן על המחשב שלי) עברתי לארוז את גרסה 0.3.0 שעיקר ההבדל ביניהם הוא האם קבצי ה-Configure/Makefile מגיעים מראש או שצריך ליצור אותם. היה ממש מוזר לראות דברים מתנהגים שונה ב-chroot ללא שום סיבה ברורה, אבל אין ספק שהעבודה עם ה-chroot חסרה לי הרבה העלאות שווא.

על היום הרביעי של הכנס דלגתי לחלוטין מבחינת הרצאות כדי להתקדם קצת במשימות שלי. הבוקר התחיל עם עבודת התרגום של תוכנית ההתקנה לאחר שכריסטיאן קצת לחץ עלי להתקדם. הצלחתי להעלות ל-94% ואני אשמח לעזרה של אנשים נוספים כדי להשלים את המשימה.

חזרתי שוב ל-jcal וכתבתי טלאי לקובץ ה-autogen של גרסה 0.4.0 וארזתי גם אותה. עוד לא ברורה לי מה הבעיה, אבל הצלחתי לעקוף אותה. מספיק טוב בשלב זה. העיקר שלא אקבל הודעות על זה שאין לי את הגרסה האחרונה. המשכתי לעבוד על libhdate כדי לסגור שם איזה באג קטן של מעבר לתשתית פיתון קצת עדכנית יותר בחבילה, לאחר שכבר עשיתי משהו דומה ב-hocr זה הלך ממש מהר.

בערב יצאנו לטיול אופניים בסביבה של הכנס, ולאחריה לפיצה. בדרך חזרה תפסתי טרמפ עם אחד הרוכבים (פול סליידן) שהיו לו אופניים משלו (ולא מושכרים כמו לשאר). בדרך הוא מספר לי שהוא הסיע ככה אנשים ב-UDS (כנס המפתחים של אובונטו). שאלתי אותו מה הוא עושה בקנוניקל והסתבר לי שמדובר בצוות העיצוב. כשהזכרתי את הקטע של תום ביגלאייזן והקטע של עברית בפונט של אובונטו קיבלתי את הצד השני של הסיפור (הגרסה הפנימית). המשכו משם (כבר לא תוך כדי נסיעה) לקצת פרטים על פונטי קולמוס והפונטים של יורם גנת עם טעמי המקרא וכמובן הפעילות של אובונטו על הפונטים הפתוחים שלהם.

לאחר השיחה המשכתי לתיקון של paps עם טלאי שפותר בעיה באובונטו, אבל נשלח לדביאן כדי שיותר "במקור" (וגם נשלח למפתח, אבל זה סיפור אחר). הבעיה היא שהבאג לא קיים בדביאן אלא רק באובונטו, כך שבכל מקרה הבניה של החבילה מצליחה בדביאן. ניצלתי את העובדה שאני עובד עם chrootים והרמתי אחד של אובונטו ועשיתי השוואה של בניית החבילה לפני ואחרי התיקון. בצורה כזאת באמת יכולתי לבדוק שהכל עובד. עדכנתי את העלאה גם בדיווח באג באובונטו (בנוסף לסגירה האוטומטית של הבאג בדביאן). כמה דקות אחרי זה קיבלתי ממנו מייל שתיקון יצר בעיה אחרת וקיבלתי טלאי עדכני. ביצעתי העלאה מחדש והכל הגיע על מקומו בשלום. תענוג לעבוד עם אנשים שמגיבים מהר וגם שולחים לך טלאים (:

בשוונג של הפעילות המשכתי לאיזה תיקון קטן ב-gphpedit שסוף סוף היה אפשרי בדביאן לאחר שחבילה מסויימת עברה ל-testing. הבאג נפתח במהלך הכנס ואם אפשר לסגור אותו במהירות אז למה לא.

היום החמישי של הכנס נפתח עבורי בהרצאה של כריסטיאן על נושא הפונטים בדביאן ועל הקבוצה שמתחזקת אותם. יש לא מעט פונטים בדביאן, ובדומה לנושא הבנאום, גם כאן יש נציגות יפה לאנשים מכל העולם (כל אחד והפונטים בשפה שלו). אחד הנושאים שעלו בשיחה כחלק מההרצאה היה הנושא של פונטי ווב ואם ואיך מספקים שירות כזה לעולם התוכנה החופשית.

לאחר מכן התחלתי איזה מרתון קצר לטיפול בשש חבילות aspell שאני מתחזק בדביאן ערבי והיו זקוקות לקצת יחס לאחר איזה 4 שנים מאז הפעם הקודמת שמישהו נגע בהם. חלק מהשינויים טריוויאלים לחלוטין, וכמה קצת יותר רציניים. אבל לפחות עכשיו כל החבילות במצב טוב וללא שגיאות של lintian.

במהלך היום עוד הספקתי לעבוד קצת על aspell-ro ועל ה-backport שלו ושאלתי ונעזרתי באחד האחראיים על מאגר ה-backports כדי לקבל תשובות על כמה מהבעיות שהיו לי. רציתי להמשיך היום, אבל מיד לאחר אירוע הסיום של הכנס התחיל פירוק מאסיבי של התשתיות, ותוך 5 דקות בערך ירדה הרשת. 20 דקות אחר כך כמעט ואי אפשר היה לזהות את המקום ואנשים באמת תקתקו את הקיפול של הציוד.

בזמן שאני מחכה לאוטובוס הביתה, עברתי ל-hack lab המאולתר שהוקם באחת הקומות של המלון. ככה זה כאשר ה-wireless עובד טוב במסדרונות אבל לא מגיע לחדרים עצמם. תופסים איזה פינה עם כמה כיסאות וכולם מעבירים שם את הזמן עד שמגיע הזמן להתחיל בדרך הביתה.

תוך כדי הישיבה הזאת דיברתי עם מישהו שנמצא בצוות ה-PHP של דביאן, והתבקשתי לעזור. עוד נראה מה יצא מזה. הספקתי גם לשבת עם פול סליידן (מצוות העיצוב של אובונטו) כדי לסגור כמה פינות של השיחה שלנו ולהראות לו את הפונטים של יורם גנת. זה גם משהו שאצטרך לראות איך ממשיכים אותו הלאה.

זהו, הכנס נגמר והאנשים מתחילים להפרד ולהתפזר. כולם מקווים להתראות בשנה הבאה בניקרגואה. אני מקווה שיתאפשר לי להגיע גם כן. שמחתי מאוד לחזור לכנסי דביאן כי מדובר בחוויה ייחודית ובהחלט מרגישים שמדובר בקהילה ולא באוסף של בודדים שבמקרה מפתחים הפצה ביחד. כמו כן, ישנה חשיבות גדולה לקשרים האישיים שנוצרים במהלך הכנסים מה שהופך את רשימות התפוצה למשהו קצת יותר אנושי ולא רק אוסף של שמות אקראיים.

קטגוריות: Debian GNU/Linux

הרשמה

קבל כל פוסט חדש ישירות לתיבת הדואר הנכנס.